Σε τροχιά στρατηγικής διαφοροποίησης του χαρτοφυλακίου της κινείται η Motor Oil. Η στρατηγική της Motor Oil επιβεβαιώνεται ως πολυεπίπεδη και διακλαδωμένη με τον Όμιλο να βαδίζει από τα συμβατικά καύσιμα και τα e-fuels, στην ηλεκτροπαραγωγή και την ηλεκτροκίνηση, και από την κυκλική οικονομία και το convenience retail, στις ΑΠΕ και τα μεγάλης κλίμακας PPA, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Πέτρος Τζαννετάκης.
Όπως ανέφερε ο κ. Τζαννετάκης, μιλώντας στην παρουσίαση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων της Motor Oil, το επενδυτικό πρόγραμμα δεν αναμένεται να επηρεαστεί από τους δασμούς και την αβεβαιότητα που επικρατεί στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Η διοίκηση δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξη για τη φετινή χρήση.
Το επιχειρηματικό πλάνο του Ομίλου στην πράσινη ενέργεια με όχημα την More είναι, όπως τονίστηκε, απολύτως συγκροτημένο και με μετρήσιμους στόχους. «Θέλαμε να είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε αυτή τη δραστηριότητα από το 2021» δήλωσε ο κ. Τζαννετάκης, αναφερόμενος στη σημαντική εξαγορά της VENTUS, από την οποία η Motor Oil απέκτησε χαρτοφυλάκιο 240 MW, κυρίως από αιολικά πάρκα αλλά και 50 MW φωτοβολταϊκών. Η επιτάχυνση του επενδυτικού ρυθμού μετά το 2021 εντάσσεται σε έναν ευρύτερο στόχο εγκατεστημένης ισχύος 2,5 GW έως το 2030, με ενδιάμεσο σταθμό τα 1,6 GW μέχρι το 2027. Όπως σημείωσε, «βλέπουμε την επιτευξιμότητα αυτού του στόχου» και προσδιόρισε ότι το συγκεκριμένο ενεργειακό χαρτοφυλάκιο αναμένεται να αποφέρει EBITDA της τάξης των 200 εκατ. ευρώ ετησίως στο τέλος της πρώτης φάσης.
Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην Unagi. Πρόκειται για την εξαγορά που είχε κάνει η Motor Oil τον Μάιο του 2023. Για την ακρίβεια η εταιρεία μέλος του ομίλου MORE Energy είχε αποκτήσει το 75% της Unagi, η οποία με τη σειρά της κατέχει το 51% χαρτοφυλακίου φωτοβολταϊκών έργων συνολικής ισχύος 1,5 GW. Η Unagi ελέγχει το 51% αυτών και η ΔΕΗ Ανανεώσιμες το υπόλοιπο 49%. Η χρηματοδότηση της επένδυσης θα γίνει κατά 50% με δάνειο από το RRF, κατά 30% από δάνειο από κοινοπραξία τραπεζών και κατά 20% από ίδια κεφάλαια των εταίρων. Σημείωσε πως η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου «τρέχει» από τη Motor Oil, με τα έργα να αναπτύσσονται στο πλαίσιο PPAs με τη βιομηχανία καθώς και του αγροτικού τιμολογίου «ΓΑΙΑ».
Το έργο, με συμβόλαια PPA (Power Purchase Agreements) τόσο με μεγάλες βιομηχανίες όσο και με ομάδες αγροτών στη Θεσσαλία, έχει πολύ συγκεκριμένους χρονικούς στόχους: «Πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2026 – αρχές του 2027». Γι’ αυτόν τον λόγο, όπως αποκάλυψε, η Motor Oil έχει ήδη προβεί σε παραγγελίες για πάνελ από την Κίνα, ενόψει πιθανών εμπορικών περιορισμών και δασμών. Σχολιάζοντας το αγκάθι που απασχολεί σημαντικά αυτή την περίοδο την αγορά και αφορά τις περικοπές πράσινης ενέργειας, ο κ. Τζαννετάκης απάντησε πως «οι περικοπές στα εν λόγω πάρκα είναι ελάχιστες. «Ήταν προϋπόθεση αυτό όταν ξεκινήσαμε να χτίζουμε το project, έχει συμβατικά δεσμευτεί το κράτος ότι δεν θα έχουμε σημαντικές περικοπές».
Η More έχει εξελιχθεί έτσι σε έναν οργανωμένο βραχίονα πράσινης ενέργειας, ο οποίος έχει εσωτερικά ενσωματώσει βιομηχανική πειθαρχία, χρηματοδοτική στόχευση και γεωγραφική διασπορά. Δεν αποτελεί, όπως τόνισε ο Τζαννετάκης, «όνειρα και ελπίδες, αλλά κάτι που ήδη υλοποιείται με πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα».
Τζαννετάκης: Η φωτιά στο διυλιστήριο λειτούργησε ως τεστ λειτουργικής ανθεκτικότητας
Αναφέρθηκε επίσης το περιστατικό της φωτιάς στη μονάδα το φθινόπωρο του 2024, λόγω διαρροής γαζιού, που κατέστρεψε ολοσχερώς την παλιά μονάδα 1100. Το γεγονός όμως αντιμετωπίστηκε με ταχύτητα και επάρκεια, τόσο οργανωτικά όσο και ασφαλιστικά. «Είχαμε καλό ασφαλιστικό συμβόλαιο και καλύπτεται πλήρως το business interruption, πλην δύο μηνών». Έχουν ήδη εισπραχθεί 50 εκατ. δολάρια έως τον Δεκέμβριο, ενώ τον Μάρτιο υπήρξε έγκριση για ακόμη 70 εκατ. δολάρια (εκ των οποίων 55 για διακοπή λειτουργίας και 15 για ζημίες περιουσίας), τα οποία αναμένονται έως τον Μάιο.
«Η αντίδραση της εταιρείας ήταν υποδειγματική: μηχανήματα της ιταλικής εταιρείας αποκαθήλωσαν τη μονάδα με τηλεκατευθυνόμενους γερανούς, ενώ ήδη κατασκευάζονται τα νέα εξαρτήματα. Όλα έχουν καθαριστεί, έχουν παραγγελθεί οι κολόνες και οι σωληνώσεις, και χτίζεται από την αρχή η νέα μονάδα», εξήγησε, τονίζοντας πως το ασφαλιστικό κόστος παρέμεινε χαμηλό και το deductible για τις ζημιές περιουσίας είναι μόλις 1 εκατ. δολάρια. Όλα δείχνουν ότι το κόστος της νέας μονάδας θα υπερκαλυφθεί από το ασφαλιστικό πακέτο.
Η διαχείριση αυτής της κρίσης λειτούργησε ως τεστ λειτουργικής ανθεκτικότητας για την Motor Oil. «Η πολυπλοκότητα του διυλιστηρίου λειτούργησε για άλλη μια φορά υπέρ μας. Γι’ αυτό είμαστε διαχρονικά πιο κερδοφόροι από άλλα αντίστοιχα διυλιστήρια» κατέληξε, επαινώντας τα στελέχη για την άμεση και επαγγελματική τους αντίδραση, χωρίς ανθρώπινες απώλειες ή σοβαρούς τραυματισμούς.
Παρά το γεγονός ότι το τέταρτο τρίμηνο επηρεάστηκε από την ατύχημα στο διυλιστήριο (μονάδα South), η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα λειτουργικής κερδοφορίας. Όπως τόνισε ο κ. Τζαννετάκης, η Motor Oil αποφεύγει τις τεχνητές «αναπροσαρμογές» που αλλοιώνουν τη χρηματοοικονομική εικόνα, επιλέγοντας να αποτυπώνει την πραγματική πορεία του Ομίλου.
Πάντως, ο κ. Τζαννετάκης υπογράμμισε πως δεν μπορεί να υπάρξει νέα έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια, καθώς η Ευρώπη δεν επιτρέπει στα κράτη-μέλη να επαναλάβουν φορολογικά μέτρα επιλεκτικά σε συγκεκριμένους κλάδους. Επίσης, σημείωσε πως είναι πλέον παράλογο το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στη λιανική καυσίμων, με δεδομένο ότι στο διάστημα που μεσολάβησε έχουν αυξηθεί τα κόστη λειτουργίας, όπως για παράδειγμα με τις τρεις αυξήσεις στον κατώτατο μισθό.
Έμφαση στην οργάνωση
Κάνοντας μία μικρή ανασκόπηση η διοίκηση ανέφερε πως η περίοδος 2018-2019 αποτέλεσε για τη Motor Oil σημείο καμπής. Αν και ο όμιλος δεν είχε ακόμη προχωρήσει σε πολυεπίπεδες εξαγορές ή επενδυτικά ανοίγματα σε νέους τομείς, η προεργασία που έγινε σε επίπεδο δομής και εσωτερικής οργάνωσης υπήρξε θεμελιώδης. «Τότε μας απασχολούσε κυρίως το πώς θα χτίσουμε την οργάνωση μας. Όχι ακόμη το άνοιγμα του ομίλου. Έπρεπε πρώτα να φτιάξουμε τις βάσεις», τονίστηκε.
Διαβάστε επίσης στο energygame.gr
H ετήσια ενημέρωση των αναλυτών για τα μεγέθη της Motor Oil
Στην ετήσια ενημέρωση αναλυτών, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, παρουσιάστηκαν οι δραστηριότητες και τα βασικά οικονομικά μεγέθη της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ για τη χρήση 2024 ενώ έγινε αναφορά για την πορεία των δραστηριοτήτων της Εταιρείας και του Ομίλου την τρέχουσα χρήση 2025.
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη και οι πωλήσεις των προϊόντων της Μητρικής Εταιρείας και του Ομίλου ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. τη χρήση 2024 συγκριτικά με τη χρήση 2023 διαμορφώθηκαν ως εξής:
Εταιρεία (Ποσά σε χιλιάδες Ευρώ) | Οικονομική Χρήση | |
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ | 2024 | 2023 |
Κύκλος Εργασιών | 8.412.789 | 9.320.638 |
Πωλήσεις Προϊόντων (χιλιάδες ΜΤ) –
ανάλυση ανά είδος δραστηριότητας |
12.197 | 12.762 |
Διύλιση (χιλιάδες ΜΤ) | 11.366 | 11.910 |
Εμπορία (χιλιάδες ΜΤ) | 831 | 852 |
Πωλήσεις Προϊόντων (χιλιάδες MT) –
ανάλυση ανά γεωγραφική αγορά |
12.197 | 12.762 |
Εξαγωγές & Ναυτιλία (χιλιάδες MT) | 10.174 | 10.841 |
Εσωτερική αγορά (χιλιάδες MT) | 2.023 | 1.921 |
Κέρδη προ Τόκων, Αποσβέσεων & Φόρων (EBITDA) | 671.930 | 1.080.270 |
Αποσβέσεις | 96.802 | 89.246 |
Κέρδη προ Φόρων (EBT) | 608.951 | 999.369 |
Κέρδη μετά από Φόρους (EAT) | 277.146 | 786.588 |
Όμιλος (Ποσά σε χιλιάδες Ευρώ) | Οικονομική Χρήση | |
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ | 2024 | 2023 |
Κύκλος Εργασιών | 12.187.917 | 13.316.742 |
Πωλήσεις Προϊόντων (χιλιάδες MT) –
ανάλυση ανά γεωγραφική αγορά |
13.816 | 14.468 |
Εξαγωγές & Ναυτιλία (χιλιάδες MT) | 10.578 | 11.175 |
Εσωτερική αγορά (χιλιάδες MT) | 3.238 | 3.293 |
Κέρδη προ Τόκων, Αποσβέσεων & Φόρων (EBITDA) | 966.595 | 1.383.225 |
Αποσβέσεις | 260.849 | 247.111 |
Κέρδη προ Φόρων (EBT) | 641.142 | 1.038.471 |
Κέρδη μετά από Φόρους (EAT) | 287.314 | 806.684 |
Βασικοί παράγοντες διαμόρφωσης των οικονομικών μεγεθών Εταιρείας και Ομίλου
ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Η μείωση του κύκλου εργασιών (κατά 9,74%) τη χρήση 2024 έναντι της χρήσης 2023 οφείλεται στη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 4,63% (από 13.238 χιλ. σε ΜΤ 12.625 χιλ.) σε συνδυασμό με τη μείωση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (σε Δολάρια Η.Π.Α) κατά 5% περίπου. Η μέση ισοτιμία του Ευρώ έναντι του Δολαρίου Η.Π.Α. διαμορφώθηκε τη χρήση 2024 σε 1,08 σχεδόν αμετάβλητη έναντι της μέσης ισοτιμίας τη χρήση 2023.
Ο όγκος πωλήσεων προϊόντων του Διυλιστηρίου διαμορφώθηκε σε ΜΤ 12.197 χιλ. το 2024 έναντι ΜΤ 12.762 χιλ. το 2023. Η διάθεση των προϊόντων πραγματοποιήθηκε και στις τρεις αγορές στις οποίες παραδοσιακά δραστηριοποιείται η Εταιρεία (Εσωτερική, Εξαγωγές, Ναυτιλία) επιβεβαιώνοντας τον εξαγωγικό προσανατολισμό της δεδομένου ότι οι πωλήσεις Εξωτερικού και Ναυτιλίας διαμορφώθηκαν στο 80,58% του συνολικού όγκου πωλήσεων.
Επισημαίνεται ότι ο μειωμένος όγκος πωλήσεων τη χρήση 2024 έναντι της χρήσης 2023 οφείλεται στο χαμηλότερο βαθμό διαθεσιμότητας (utilisation rate) των μονάδων του Διυλιστηρίου της μητρικής το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης 2024 λόγω του περιστατικού που εκδηλώθηκε στις 17.09.2024. Επιπρόσθετα, σημαντική επίδραση στο λειτουργικό αποτέλεσμα της Εταιρείας τη χρήση 2024 είχε η συνεχιζόμενη εξομάλυνση των περιθωρίων των βασικών προϊόντων διύλισης, συγκριτικά με τα ιστορικά υψηλά περιθώρια των χρήσεων 2022 και 2023, και η αρνητική επίπτωση από την αποτίμηση των αποθεμάτων. Μέρος της εν λόγω επίδρασης αντισταθμίστηκε από ασφαλιστικές αποζημιώσεις (business interruption insurance coverage).
Ως συνέπεια των ανωτέρω, τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) της Εταιρείας διαμορφώθηκαν τη χρήση 2024 σε Ευρώ 671,9 εκατ. και τα Κέρδη προ Φόρων σε Ευρώ 608,9 εκατ.
Η πτώση της κερδοφορίας της μητρικής σε επίπεδο Κερδών προ Φόρων σε συνδυασμό με την σημαντική φορολογική επιβάρυνση λόγω επιβολής της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης που ψηφίστηκε με το Νόμο 5122/19.07.2024 περιόρισε την καθαρή κερδοφορία της χρήσης 2024 της Εταιρείας η οποία διαμορφώθηκε σε Ευρώ 277,1 εκατ.
ΟΜΙΛΟΣ
Η μείωση του ενοποιημένου κύκλου εργασιών (κατά 8,48%) τη χρήση 2024 έναντι της χρήσης 2023 οφείλεται στις ίδιες παραμέτρους που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του κύκλου εργασιών της μητρικής.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) τη χρήση 2024 διαμορφώθηκαν σε Ευρώ 966,6 εκατ.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων διαμορφώθηκαν τη χρήση 2024 σε Ευρώ 641,1 εκατ. ενώ τα ενοποιημένα Κέρδη μετά από Φόρους περιορίστηκαν στα Ευρώ 287,3 εκατ. λόγω επιβολής της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης που ψηφίστηκε με το Νόμο 5122/19.07.2024.
Δανειακή Θέση και Κεφαλαιακή Διάρθρωση Εταιρείας και Ομίλου
(Ποσά σε χιλιάδες Ευρώ) | Εταιρεία | Όμιλος | ||
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ | 31.12.2024 | 31.12.2023 | 31.12.2024 | 31.12.2023 |
Πάγιο Ενεργητικό (Α) | 2.592.847 | 2.437.663 | 4.275.176 | 4.221.956 |
Κυκλοφορούν Ενεργητικό (Β) | 1.901.311 | 2.168.914 | 3.002.819 | 3.351.199 |
Ταμιακά Διαθέσιμα | 771.705 | 901.828 | 1.128.453 | 1.322.256 |
ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ (Α + Β) | 4.494.158 | 4.606.577 | 7.277.995 | 7.573.155 |
(Ποσά σε χιλιάδες Ευρώ) | Εταιρεία | Όμιλος | ||
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ | 31.12.2024 | 31.12.2023 | 31.12.2024 | 31.12.2023 |
Ίδια Κεφάλαια & Αποθεματικά (a) | 2.253.615 | 2.189.774 | 2.758.787 | 2.771.328 |
Δανειακές Υποχρεώσεις (β) | 1.319.229 | 1.326.639 | 2.857.366 | 2.839.764 |
Βραχυπρόθεσμα Δάνεια | 64.516 | 58.516 | 210.564 | 187.985 |
Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις μισθώσεων | 5.149 | 4.927 | 29.219 | 29.318 |
Μακροπρόθεσμα Δάνεια | 1.231.599 | 1.250.749 | 2.405.635 | 2.429.086 |
Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις μισθώσεων | 17.965 | 12.447 | 211.948 | 193.375 |
Λοιπές Υποχρεώσεις (γ) | 921.314 | 1.090.164 | 1.661.842 | 1.962.063 |
ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ (a + β + γ) | 4.494.158 | 4.606.577 | 7.277.995 | 7.573.155 |
Κεφαλαιακή διάρθρωση & Καθαρός Δανεισμός | Εταιρεία | Όμιλος | ||
31.12.2024 | 31.12.2023 | 31.12.2024 | 31.12.2023 | |
Συνολικές Υποχρεώσεις/ Ίδια Κεφάλαια (Χ) | 0,99 | 1,10 | 1,64 | 1,73 |
Καθαρός Δανεισμός / Ίδια Κεφάλαια (Χ) | 0,24 | 0,19 | 1,04 | 0,55 |
Καθαρός Δανεισμός (χιλιάδες Ευρώ) | 547.524 | 424.811 | 1.728.913 | 1.517.508 |
Επενδυτική Δαπάνη
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας τη χρήση 2024 διαμορφώθηκε σε Ευρώ 196 εκατ. Τα μεγαλύτερα ποσά της δαπάνης αφορούσαν:
- Ευρώ 70,8 εκατ. στο έργο κατασκευής της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου.
- Ευρώ 29,8 εκατ. στις συνήθεις εργασίες συντήρησης, αναβάθμισης και μετατροπών (revamping) των μονάδων του Διυλιστηρίου (περιλαμβάνεται και ποσό Ευρώ 9,2 εκατ. που αφορά στις εργασίες αποκατάστασης της μονάδας διύλισης αργού μετά το περιστατικό που συνέβη στο Διυλιστήριο στις 17.09.2024.)
- Ευρώ 28,7 εκατ. σε σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου.
- Ευρώ 28,6 εκατ. στο έργο κατασκευής νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης δυναμικότητας 57 MW.
- Ευρώ 14,4 εκατ. σε έργα αναβάθμισης του υφιστάμενου λιμένος του Διυλιστηρίου καθώς επίσης και την κατασκευή νέου προβλήτα σε περιοχή κοντά στο Διυλιστήριο.
- Ευρώ 8,5 εκατ. σε περιβαλλοντικά έργα με σκοπό τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του Διυλιστηρίου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία.
- Ευρώ 6,9 εκατ. σε έργα για την παραγωγή και μεταφορά εναλλακτικών καυσίμων όπως είναι το υδρογόνο.
- Ευρώ 3,5 εκατ. σε έργα κατασκευής νέων δεξαμενών.
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας για τη χρήση 2025 αναμένεται να παραμείνει στα επίπεδα των Ευρώ 200 εκατ. με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά: (α) τις εργασίες αποκατάστασης λειτουργίας της μονάδας διύλισης αργού λόγω του περιστατικού που εκδηλώθηκε στις 17.09.2024, (β) την ολοκλήρωση των εργασιών και το commissioning της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου και, (γ) το βασικό σχεδιασμό και την παραγγελία εξοπλισμού και υλικών για την κατασκευή της νέας μονάδας Ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή Υδρογόνου.
Επιχειρηματικές Εξελίξεις – Προοπτικές
Κλάδος Καυσίμων
Βασική προτεραιότητα για τη χρήση 2025 αποτελεί η περάτωση των εργασιών για την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας της μονάδας Διύλισης αργού πετρελαίου(CDU). Οι εν λόγω εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του Γ’ τριμήνου 2025 και κατά το διάστημα υλοποίησής τους η παραγωγική δυναμικότητα του Διυλιστηρίου της Εταιρείας αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 65%-80% της συνολικής ονομαστικής δυναμικότητάς του όπως αυτή διαμορφώνεται με συνυπολογισμό της διύλισης αργού πετρελαίου και της επεξεργασίας εναλλακτικών καυσίμων (μαζούτ, νάφθα και VGO). Ο χαμηλότερος βαθμός απασχόλησης των μονάδων του Διυλιστηρίου σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη εξομάλυνση των περιθωρίων διύλισης, συγκριτικά με τα ιστορικά υψηλά περιθώρια των χρήσεων 2022 και 2023, αναμένεται να επιδράσουν περιοριστικά επί των λειτουργικών αποτελεσμάτων (EBITDA) του Α’ εξαμήνου 2025 της Εταιρείας. Μέρος της επίδρασης του χαμηλότερου βαθμού απασχόλησης θα αντισταθμιστεί από ασφαλιστικές αποζημιώσεις (business interruption insurance coverage).
- Κλάδος Κυκλικής Οικονομίας
Τον Ιανουάριο 2025 η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε., μέσω της 100% θυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία MANETIAL LIMITED, ολοκλήρωσε την απόκτηση του 94,44% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με την επωνυμία ΗΛΕΚΤΩΡ Ανώνυμη Εταιρεία Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών Εφαρμογών (ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε.). Η ανωτέρω συναλλαγή είχε εγκριθεί με την από 17 Ιουλίου 2024 απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε.
Με την ανωτέρω εξαγορά ο Όμιλος εδραιώνει τη θέση του στον κλάδο της κυκλικής οικονομίας στον οποίο ήδη δραστηριοποιείται μέσω των εταιρειών LPC, ΒΕΡΝΤ και ΘΑΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.
- Κλάδος ηλεκτρισμού
Το Δεκέμβριο 2024 ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου ισχύος 877 MW της ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Α.Ε. στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. συμμετέχει με ποσοστό 50%. Η εμπορική λειτουργία της μονάδας αναμένεται εντός της χρήσης 2025.
Μέρισμα
Η πρόταση για διανομή μερίσματος συνιστά πάντα μία πράξη ισορροπίας για τις εταιρείες καθώς οι διοικήσεις οφείλουν να συνεκτιμούν οικονομικές επιδόσεις προηγούμενων ετών, τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, καθώς επίσης και επενδύσεις που υλοποιούνται ή ενδεχομένως αναληφθούν στο εγγύς μέλλον.
Η Διοίκηση της Εταιρείας συνεπής στην πολιτική της για τη μεγιστοποίηση της μερισματικής απόδοσης των μετόχων της θα προτείνει στην ερχόμενη Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2024 ποσού Ευρώ 1,40 ανά μετοχή. Σημειώνεται ότι έχει ήδη καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως προμέρισμα χρήσης 2024 ποσό Ευρώ 0,30 ανά μετοχή η πληρωμή του οποίου πραγματοποιήθηκε στις 03.01.2025 και ως εκ τούτου το υπόλοιπο ποσό μερίσματος χρήσης 2024 θα διαμορφωθεί σε Ευρώ 1,10 ανά μετοχή.
Το προτεινόμενο συνολικό ποσό μερίσματος ανά μετοχή για τη χρήση 2024 αντιστοιχεί σε μερισματική απόδοση 6,78% με βάση την τιμή κλεισίματος της μετοχής της Εταιρείας στις 31.12.2024. Συνυπολογίζοντας το ανωτέρω προτεινόμενο ποσό μερίσματος για τη χρήση 2024, η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. από την εισαγωγή των μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 2001, θα έχει διανείμει μέσω χρηματικών διανομών με τη μορφή προσωρινών μερισμάτων, μερισμάτων και επιστροφών κεφαλαίου το συνολικό ποσό των 19,73 Ευρώ/μετοχή, το οποίο αντιστοιχεί σε μέση μερισματική απόδοση 6,24%.