Γ.Δ.
1507.5 -2,70%
ACAG
-2,20%
5.78
AEM
-2,93%
4.489
BOCHGR
-3,35%
4.91
CENER
-3,68%
9.16
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
-2,07%
8.03
EVR
-1,32%
1.5
NOVAL
-2,25%
2.39
OPTIMA
-1,49%
13.2
TITC
-5,91%
43
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-5,18%
1.83
ΑΒΕ
-3,04%
0.446
ΑΔΜΗΕ
-2,43%
2.615
ΑΚΡΙΤ
-0,66%
0.755
ΑΛΜΥ
-6,14%
4.05
ΑΛΦΑ
-5,10%
1.693
ΑΝΔΡΟ
-1,23%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-4,69%
10.36
ΑΣΚΟ
-5,20%
3.1
ΑΣΤΑΚ
-1,37%
7.2
ΑΤΕΚ
+9,68%
1.36
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-7,86%
0.68
ΑΤΤΙΚΑ
-5,00%
2.28
ΒΙΟ
-6,82%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,19%
1.79
ΒΙΟΣΚ
-4,59%
1.455
ΒΙΟΤ
+9,52%
0.276
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,20%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-5,48%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,57%
18.2
ΔΑΑ
-2,66%
8.342
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-2,50%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-4,97%
2.58
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,37%
0.329
ΕΒΡΟΦ
-6,23%
1.805
ΕΕΕ
+1,80%
34
ΕΚΤΕΡ
-7,66%
1.64
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,85%
2.12
ΕΛΛ
-0,35%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,13%
2.17
ΕΛΠΕ
-1,20%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-2,22%
2.2
ΕΛΤΟΝ
-2,33%
1.758
ΕΛΧΑ
-5,68%
1.976
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-3,83%
1.13
ΕΤΕ
-2,77%
8.148
ΕΥΑΠΣ
-1,48%
3.33
ΕΥΔΑΠ
-2,62%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-4,29%
2.319
ΕΧΑΕ
-4,83%
4.725
ΙΑΤΡ
-4,17%
1.84
ΙΚΤΙΝ
-6,53%
0.329
ΙΛΥΔΑ
-5,35%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-2,33%
5.03
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-2,16%
4.54
ΙΝΛΟΤ
-4,89%
1.012
ΙΝΤΕΚ
-3,16%
5.82
ΙΝΤΕΤ
-3,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
-6,11%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
-8,49%
1.24
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-3,50%
0.441
ΚΟΥΑΛ
-5,07%
1.31
ΚΟΥΕΣ
-4,59%
6.03
ΚΡΙ
+1,25%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-2,86%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
-6,36%
0.81
ΛΑΜΔΑ
-3,74%
6.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+2,86%
1.8
ΛΟΥΛΗ
-2,79%
3.14
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
-3,85%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.4
ΜΙΓ
-2,76%
2.815
ΜΙΝ
-2,75%
0.496
ΜΟΗ
-3,84%
20.54
ΜΟΝΤΑ
-1,62%
3.64
ΜΟΤΟ
-6,14%
2.675
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-2,52%
25.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-2,98%
2.28
ΜΠΤΚ
-9,09%
0.7
ΜΥΤΙΛ
-3,91%
33.4
ΝΑΚΑΣ
-0,61%
3.24
ΝΑΥΠ
-4,33%
0.752
ΞΥΛΚ
-8,04%
0.263
ΞΥΛΠ
+3,80%
0.328
ΟΛΘ
+1,10%
27.6
ΟΛΠ
-1,34%
29.5
ΟΛΥΜΠ
-2,33%
2.51
ΟΠΑΠ
-1,09%
16.38
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,04%
0.799
ΟΤΕ
-0,41%
14.54
ΟΤΟΕΛ
-3,11%
10.6
ΠΑΙΡ
-0,47%
1.05
ΠΑΠ
-1,95%
2.52
ΠΕΙΡ
-5,16%
4.155
ΠΕΡΦ
-4,18%
5.27
ΠΕΤΡΟ
-3,18%
7.92
ΠΛΑΘ
-4,79%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
-5,32%
0.356
ΠΡΕΜΙΑ
-2,20%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,89%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-2,96%
1.64
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,89%
0.346
ΣΙΔΜΑ
-0,64%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-2,74%
5.68
ΣΠΙ
-3,29%
0.588
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-4,67%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,54%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-2,35%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,30%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-4,76%
0.2
ΦΡΛΚ
-2,19%
4.015
ΧΑΙΔΕ
-8,82%
0.62

Πώς θα πρασινίσει η ευρωπαϊκή αεροπορία

Η προώθηση της παραγωγής και χρήσης Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (Sustainable Aviation Fuels ή SAF), μέσω της παροχής κινήτρων για επενδύσεις και της μείωσης του κόστους τους, καθώς και οι επενδύσεις στις υποδομές των αεροδρομίων, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις για βιωσιμότητα, αποτελούν δύο βασικές προτάσεις της έκθεσης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) με τίτλο «European Aviation Environmental Report 2025», που δημοσιεύτηκε μέσα στον Ιανουάριο και έχει στόχο να συμβάλει στη δημιουργία μιας πιο «πράσινης» αεροπορίας εντός της ΕΕ.

Η έκθεση επισημαίνει πως οι τιμές των SAF είναι επί του παρόντος 3 έως 10 φορές πιο υψηλές από τα συμβατικά καύσιμα, αν και αναμένεται να μειωθούν σημαντικά καθώς αυξάνονται οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή. Αυτή η μεγάλη διαφορά στο κόστος τους έναντι των συμβατικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται στην αεροπορία, τα καθιστά ακόμη μη ανταγωνιστικά. Συνεπώς, η έκθεση προτείνει να ληφθούν μέτρα ώστε να μειωθεί η διαφορά στην τιμή των SAF και των ορυκτών καυσίμων, με σκοπό να γίνουν πιο ελκυστική επιλογή για τις αεροπορικές εταιρείες.

Παράλληλα, προωθείται η λήψη μέτρων, στο πλαίσιο και του κανονισμού «ReFuelEU Aviation», για τη διευκόλυνση της πρόσβασης και της υιοθέτησης SAF μέσω επενδύσεων σε υποδομές, συνεργασίας με τους ενδιαφερόμενους φορείς της αλυσίδας εφοδιασμού, οικονομικών κινήτρων και πολιτικών. Επιπλέον, προτείνεται ο προσδιορισμός του κατά πόσο μπορεί να βελτιστοποιηθεί η σύνθεση των καυσίμων των αεροσκαφών, τόσο των ορυκτών καυσίμων όσο και των SAF, για την υιοθέτηση αυστηρότερων προτύπων καυσίμων και τη μείωση των συνολικών επιπτώσεων στο κλίμα.

Ως προς τα αεροδρόμια, η έκθεση προτείνει την προώθηση της επιτόπιας παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας και την υποστήριξη του προγράμματος “Connecting Europe Facility”, για την ηλεκτροδότηση των επίγειων επιχειρήσεων των αεροδρομίων και τον μετριασμό των επιπτώσεων στο κλίμα και στην ποιότητα του αέρα. Επιπλέον, η υποδομή των αεροδρομίων θα πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενούν αεροσκάφη που χρησιμοποιούν SAF.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Τι σημαίνει η προεδρία Τραμπ για τον ελληνικό τουρισμό

Κρι Κρι: Κερδίζει το στοίχημα στις ΗΠΑ με greek frozen yogurt

Set Point: Τέλος χρόνου για τα μικρά φωτοβολταϊκά, “βάλτωσαν” οι εγκαταστάσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!