Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πράσινα ταξί: Μόλις 100 σε όλη τη χώρα, αγκάθια το κόστος και η αυτονομία

Τη μετάθεση της ημερομηνίας για την έναρξη της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτροκίνητων ταξί από την 1η Ιανουαρίου 2026 ζητούν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, οι οποίοι αναγνωρίζουν ότι τα εν λόγω οχήματα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας, αλλά επισημαίνουν ότι η τεχνολογία τους δεν ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της επαγγελματικής χρήσης. Με κύρια επιχειρήματα το υψηλό κόστος απόκτησης, τη μειωμένη αυτονομία και την ακαταλληλότητα για μακρινές διαδρομές και πολυήμερες βάρδιες, οι επαγγελματίες του κλάδου τονίζουν ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς την παροχή επαρκών υποδομών και κινήτρων, αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα.

Όπως αναδείχθηκε κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.), οι επαγγελματίες οδηγοί παραμένουν προβληματισμένοι και υιοθετούν στάση επιφυλακτικότητας απέναντι στη δράση «Πράσινα Ταξί» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Εν τω μεταξύ, την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025 υπεγράφη η δεύτερη τροποποίηση της ισχύουσας Κοινής Υπουργικής Απόφασης [ΦΕΚ 243490/30.12.2024 (Β’ 7215)], με την οποία παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο πρόγραμμα επιδότησης έως και τις 31 Μαρτίου 2025.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν συνολικά περίπου 100 ηλεκτρικά ταξί, εκ των οποίων τα 70-75 βρίσκονται στην Αθήνα. Παρά την έναρξη του προγράμματος «Πράσινα Ταξί» στις 9 Ιανουαρίου 2023, τα αποτελέσματα παραμένουν περιορισμένα. Μέχρι σήμερα, και με την ολοκλήρωση της 6ης πληρωμής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει συνολικές επιδοτήσεις ύψους 1.194.078,28 ευρώ για μόλις 57 ηλεκτρικά ταξί. Αυτός ο αριθμός είναι δυσανάλογος σε σχέση με τον στόλο ταξί της Αττικής, που ξεπερνά τα 13.000 οχήματα, σύμφωνα με τον ΣΑΤΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου ταξί στην Αττική κυμαίνεται μεταξύ 7 και 9 ετών.

«Το ταξί είναι δημόσιας χρήσης υπηρεσία, που εξυπηρετεί καθημερινά εκατομμύρια πολίτες, και δεν μπορεί να αφεθεί στο περιθώριο. Ζητάμε τη στήριξη της Πολιτείας για να συνεχίσουμε να παρέχουμε το έργο μας σε ασφαλείς και βιώσιμες συνθήκες», δήλωσε ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ρεαλιστική και άμεσα εφαρμόσιμη πολιτική.

Οι προκλήσεις για τον κλάδο

Ο κλάδος των ταξί στην Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπος με σοβαρές προκλήσεις, εν όψει της επικείμενης υποχρεωτικής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, η οποία τίθεται σε εφαρμογή από το 2026. Μεταξύ άλλων, ο ΣΑΤΑ επισημαίνει ότι η απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων συνεπάγεται δυσβάσταχτο κόστος, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 25.000 και 50.000 ευρώ, καθιστώντας τη μετάβαση μη βιώσιμη για την πλειονότητα των οδηγών.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί επισημαίνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις ανάγκες του κλάδου, καθώς δεν είναι κατάλληλα για μεγάλες αποστάσεις ή συνεχόμενη χρήση κατά τη διάρκεια πολυάριθμων βαρδιών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, το ποσοστό των ηλεκτρικών ταξί στον στόλο δεν αναμένεται να υπερβεί το 10%. Παράλληλα, εκφράζουν έντονες ανησυχίες για τη δυνατότητα μαζικής συμμόρφωσης με τις νέες απαιτήσεις, ενώ υπογραμμίζουν ότι η χρήση φυσικού αερίου -στην οποία επένδυσαν πολλοί επαγγελματίες τα προηγούμενα χρόνια- αποκλείεται πλέον από το νομοθετικό πλαίσιο. Αυτό συνεπάγεται πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση και δημιουργεί συνθήκες αβεβαιότητας για τον κλάδο.

Αναφερόμενοι στο πρόγραμμα «Πράσινο Ταξί», οι εκπρόσωποι του κλάδου εκφράζουν την εκτίμηση ότι η προβλεπόμενη επιδότηση, η οποία αφορά μόλις 2.000 οχήματα, κρίνεται ανεπαρκής σε σχέση με τον συνολικό στόλο των περίπου 26.800 ταξί σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, καταγγέλλουν ότι η χώρα κινδυνεύει να λειτουργήσει σαν «πειραματόζωο» για την εφαρμογή μιας πολιτικής που έχει ήδη αποτύχει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η οποία φαίνεται να αναθεωρεί τη στρατηγική της σχετικά με τον εξηλεκτρισμό του αυτοκινητιστικού στόλου.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Βαθύ σκοτάδι στα οικονομικά κρατικών φορέων και ασφαλιστικών ταμείων

Polisan Hellas: Οι περιπέτειες μετά τον Daniel και το πωλητήριο

Ρεύμα: Γιατί είναι καλό νέο η αύξηση της υδροηλεκτρικής παραγωγής

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!