Γ.Δ.
1457.38 +0,59%
ACAG
+1,92%
5.83
BOCHGR
+1,11%
4.57
CENER
-0,54%
9.25
CNLCAP
+0,69%
7.25
DIMAND
+3,25%
8.26
NOVAL
+0,43%
2.31
OPTIMA
-1,41%
12.6
TITC
+0,38%
40.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,66%
1.53
ΑΒΕ
-1,83%
0.43
ΑΔΜΗΕ
+1,16%
2.62
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,88%
4.52
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.58
ΑΝΔΡΟ
-0,32%
6.3
ΑΡΑΙΓ
+0,20%
10.1
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.82
ΑΣΤΑΚ
+5,14%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+1,21%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.2
ΒΙΟ
-0,19%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,06%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
-6,98%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,92%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,72%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,33%
18.48
ΔΑΑ
+0,33%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+0,25%
11.9
ΔΟΜΙΚ
-1,25%
2.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,58%
1.71
ΕΕΕ
+0,86%
32.9
ΕΚΤΕΡ
-2,20%
1.78
ΕΛΒΕ
-1,26%
4.72
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.22
ΕΛΛ
-0,34%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+9,64%
2.16
ΕΛΠΕ
+3,83%
7.46
ΕΛΣΤΡ
+0,50%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,76%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,60%
1.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,26%
1.21
ΕΤΕ
+0,63%
7.64
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.83
ΕΥΡΩΒ
+0,49%
2.235
ΕΧΑΕ
-0,44%
4.5
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-2,38%
0.328
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
4.9
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+2,94%
1.05
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+2,82%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,82%
1.86
ΚΛΜ
0,00%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-2,35%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+5,40%
1.25
ΚΟΥΕΣ
+1,88%
5.95
ΚΡΙ
+0,33%
15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.998
ΛΑΒΙ
+1,45%
0.771
ΛΑΜΔΑ
+0,42%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+1,32%
1.54
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-2,33%
2.1
ΜΕΡΚΟ
+5,26%
40
ΜΙΓ
-0,35%
2.83
ΜΙΝ
-0,40%
0.498
ΜΟΗ
+1,79%
20.52
ΜΟΝΤΑ
+2,98%
3.8
ΜΟΤΟ
-2,04%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,27%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
-2,23%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,46%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
+1,03%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,37%
0.815
ΟΤΕ
-0,14%
14.7
ΟΤΟΕΛ
+1,17%
10.38
ΠΑΙΡ
+0,60%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,10%
3.85
ΠΕΡΦ
-0,74%
5.37
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14
ΠΡΔ
+5,19%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,94%
6.6
ΠΡΟΦ
+0,96%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-3,43%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.595
ΣΠΕΙΣ
+1,02%
5.96
ΣΠΙ
+5,95%
0.534
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,50%
19.89
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.505
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,62%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,54%
0.234
ΦΡΛΚ
+1,20%
3.78
ΧΑΙΔΕ
+0,83%
0.605

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κόλλησαν στην Αράχωβα

Η ραγδαία αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη στροφή των καταναλωτών προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Ωστόσο, η ανωριμότητα της τεχνολογίας, ειδικά όταν εκτίθεται σε απαιτητικές καιρικές συνθήκες, εξακολουθεί να εγείρει σοβαρά ερωτήματα. Το κυκλοφοριακό χάος που σημειώθηκε την ημέρα των Χριστουγέννων στον δρόμο από το Λιβάδι προς την Αράχωβα, όταν δεκάδες ηλεκτρικά οχήματα ακινητοποιήθηκαν εξαιτίας της μειωμένης απόδοσης των μπαταριών τους σε χαμηλές θερμοκρασίες, ανέδειξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο τις αδυναμίες που συνοδεύουν την ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα, η έλλειψη επαρκών υποδομών φόρτισης και η τεχνολογική ανεπάρκεια υπογραμμίζουν την ανάγκη για άμεσες και στοχευμένες παρεμβάσεις, ώστε η μετάβαση αυτή να καταστεί λειτουργική και αξιόπιστη.

Στην περίπτωση της Αράχωβας, ενώ όλοι πίστευαν αρχικά πως το κυκλοφοριακό κομφούζιο οφείλονταν σε οδηγούς που δεν είχαν τοποθετήσει αντιολισθητικές αλυσίδες στα οχήματά τους, η Ελληνική Αστυνομία ανακοίνωσε πως αιτία ήταν τα ηλεκτρικά οχήματα που έμεναν από μπαταρία. Δεν λείπουν, πάντως, και οι φωνές από χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων που υποστηρίζουν πως η ΕΛΑΣ μάλλον υποτίμησε το πρόβλημα που δημιουργήθηκε λόγω της απουσίας αλυσίδων από πολλά οχήματα. Οι ίδιοι υπενθυμίζουν πως τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ήδη τεράστια διείσδυση σε αγορές που συναντάμε πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες από την Ελλάδα, όπως η Νορβηγία και η Ελβετία.

Η υψηλή διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά έρχεται αντιμέτωπη με προκλήσεις που αναδεικνύουν τα λειτουργικά της όρια, όπως το χάος που σημειώθηκε στον Παρνασσό την ημέρα των Χριστουγέννων. Το περιστατικό αποτέλεσε μια σοβαρή δοκιμασία για την τεχνολογία και την υποδομή του κλάδου, αλλά και μια υπενθύμιση ότι η αγορά παραμένει απροετοίμαστη για ακραίες καταστάσεις. Η επιστροφή των εκδρομέων από το χιονοδρομικό κέντρο εξελίχθηκε σε μεγάλη δοκιμασία, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν επηρέασαν τη λειτουργία των ηλεκτρικών οχημάτων. Η αιτία της ακινητοποίησης εντοπίζεται στη μειωμένη απόδοση των μπαταριών σε ψύχος, που οδήγησε σε μείωση της αυτονομίας των οχημάτων έως και κατά 50%. Το πρόβλημα αυτό άφησε πολλούς οδηγούς εκτεθειμένους στους δρόμους, επιδεινώνοντας την ήδη επιβαρυμένη κυκλοφορία. Το περιστατικό ανέδειξε τα τεχνολογικά όρια της ηλεκτροκίνησης υπό ακραίες καιρικές συνθήκες, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία της σε τέτοιες καταστάσεις.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την ικανότητα των μπαταριών λιθίου να διατηρούν την απαιτούμενη φόρτιση και αυτονομία. Στην Αράχωβα, οι μπαταρίες αρκετών οχημάτων παρουσίασαν μείωση αυτονομίας έως και 50%, καθιστώντας αδύνατη τη μετακίνηση. Παράλληλα, η έλλειψη επαρκών σταθμών φόρτισης στην περιοχή επιδείνωσε την κατάσταση. Οδηγοί που δεν είχαν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν εγκαίρως έναν σταθμό φόρτισης βρέθηκαν αντιμέτωποι με την ακινητοποίηση των οχημάτων τους, γεγονός που προκάλεσε σοβαρή κυκλοφοριακή συμφόρηση σε μια τουριστική περιοχή με υψηλές απαιτήσεις.




Πώς επηρεάζονται οι μπαταρίες από τις χαμηλές θερμοκρασίες

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λειτουργούν ιδανικά σε θερμοκρασίες μεταξύ 15 και 25 βαθμών Κελσίου. Όταν η θερμοκρασία πέφτει, η απόδοσή τους μειώνεται λόγω της επιβράδυνσης της ηλεκτροχημικής διαδικασίας, καθώς το ηλεκτρολυτικό υγρό γίνεται πιο παχύρρευστο. Αυτό περιορίζει τη ροή της ηλεκτρικής ενέργειας, επηρεάζοντας την αυτονομία του οχήματος. Σύμφωνα με μελέτη του Idaho National Laboratory, στους 0 βαθμούς Κελσίου μια μπαταρία EV απορροφά 36% λιγότερη ενέργεια κατά τη φόρτιση, σε σύγκριση με τις ίδιες συνθήκες στους 25 βαθμούς. Επιπλέον, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα βενζίνης, τα οποία χρησιμοποιούν τη θερμότητα του κινητήρα, τα EV αντλούν ενέργεια από την μπαταρία για τη θέρμανση της καμπίνας, επιβαρύνοντας περαιτέρω την αυτονομία.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Βραχυχρόνια μίσθωση: Οι αλλαγές του 2024 και οι μεγάλες προκλήσεις του 2025

Επαγγέλματα: Το χάσμα στους μισθούς ανδρών και γυναικών

Τα επόμενα βήματα για τη μεταφορά υδρογόνου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!