Γ.Δ.
1533.04 +0,14%
ACAG
-0,33%
6
BOCHGR
-0,39%
5.06
CENER
-1,95%
9.53
CNLCAP
-2,08%
7.05
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+1,01%
1.495
NOVAL
-1,09%
2.275
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
+0,70%
43.35
ΑΑΑΚ
-10,00%
4.32
ΑΒΑΞ
+3,13%
1.846
ΑΒΕ
-0,65%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.73
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,87%
4.07
ΑΛΦΑ
+0,26%
1.7695
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,30%
10.11
ΑΣΚΟ
+1,52%
3.35
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.1
ΑΤΕΚ
-0,76%
0.65
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
-1,22%
5.68
ΒΙΟΚΑ
+2,11%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.59
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,61%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.44
ΔΑΑ
0,00%
8.05
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,18%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-0,51%
2.935
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,54%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-1,91%
1.8
ΕΕΕ
-0,06%
33.08
ΕΚΤΕΡ
+1,38%
1.764
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,07%
7.525
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+1,43%
1.85
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.105
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,83%
1.215
ΕΤΕ
-0,21%
8.462
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.9
ΕΥΡΩΒ
+0,90%
2.472
ΕΧΑΕ
0,00%
4.72
ΙΑΤΡ
-1,48%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-1,42%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
-33,33%
0.0068
ΙΝΛΙΦ
+1,75%
4.66
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.054
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.97
ΙΝΤΕΤ
-1,75%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-0,64%
3.1
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.325
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+4,42%
0.449
ΚΟΥΑΛ
-0,86%
1.388
ΚΟΥΕΣ
-0,33%
6.08
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
+2,70%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+0,50%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.79
ΛΑΜΔΑ
-0,55%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
-2,92%
0.266
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-0,98%
3.02
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-3,09%
3.76
ΜΕΝΤΙ
+1,30%
2.34
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,75%
2.8
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,47%
21.4
ΜΟΝΤΑ
+3,04%
3.73
ΜΟΤΟ
+0,36%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,40%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.24
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+1,36%
34.38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+0,51%
0.784
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
+9,49%
0.346
ΟΛΘ
-1,37%
28.8
ΟΛΠ
+3,97%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
-0,62%
16.05
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.782
ΟΤΕ
0,00%
14.88
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.84
ΠΑΙΡ
+2,97%
1.04
ΠΑΠ
+1,63%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,09%
4.374
ΠΕΡΦ
-1,46%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.46
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.14
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.232
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,88%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
+2,42%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,56%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-1,68%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,33%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-5,15%
0.184
ΦΡΛΚ
0,00%
3.97
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Συμβάσεις παραχώρησης: Το ντόμινο εξελίξεων μετά την αποχώρηση της Hochtief

Τον δρόμο για νέες ανατροπές στην αγορά των συμβάσεων παραχώρησης ανοίγει η αποχώρηση του γερμανικού κατασκευαστικού κολοσσού Hochtief από την Ολυμπία Οδό, που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Εξελίξεις αναμένονται μέσα στο πρώτο τρίμηνο και σε δύο από τις μεγαλύτερες συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων, της Εγνατίας Οδού και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Οι Γερμανοί μεταβίβασαν το ποσοστό τους στους υπολοίπους μετόχους της Ολυμπίας Οδού και συγκεκριμένα στη γαλλική Vinci (που πλέον ελέγχει το 36,03%), στην ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις (23,01%), την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (20,48%) και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (20,48%). Η αποχώρηση της Hochtief από την Ολυμπία Οδό ανοίγει τον δρόμο για την έξοδο και από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, που κατασκεύασε και διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Μαλιακός – Κλειδί.

Εκεί ο γερμανικός όμιλος είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με 38,89% ενώ ακολουθεί η ΑΒΑΞ (23,61%), η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (22%) και η Vinci (15,28%). Πριν από λίγες εβδομάδες ψηφίστηκε νομοθετική ρύθμιση που επέτρεψε την αναχρηματοδότηση δανεισμού της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, που για πολλούς θεωρείται το πρώτο βήμα για την αποχώρηση των Γερμανών. Επισήμως δεν έχει ανακοινωθεί κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής ενώ πιθανότεροι αγοραστές του ποσοστού της είναι οι υπόλοιποι μέτοχοι της εταιρείας παραχώρησης. Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς θεωρούν, πάντως, πως δεν πρέπει να αποκλειστεί η αύξηση του ποσοστού της Hochtief στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου από την οποίως, όπως λένε, έχει περισσότερες πιθανότητες αποχώρησης η Vinci η οποία έχει και το μικρότερο ποσοστό.

Σημειώστε πως πρόσφατα ο επικεφαλής της AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου είχε δηλώσει πως είναι σε συζητήσεις για την αγορά ποσοστού σε υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, αλλά δεν είχε επιβεβαιώσει πως συζητά με τη Hochtief ή με την Vinci. Συνήθως, τέτοιες συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν πως οι υπόλοιποι μέτοχοι έχουν δικαίωμα πρώτης άρνησης σε περίπτωση αποχώρησης ενός εξ αυτών.

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, όπως έχει υποστηρίξει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, θα κλείσει η πολυετής διαδικασία για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, προκειμένου μέσα στη νέα χρονιά να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες βαριάς συντήρησης. Η Εγνατία Οδός κόστισε σχεδόν 20 δισ. ευρώ σε σημερινές τιμές στον Έλληνα φορολογούμενο, αλλά μέχρι στιγμής, δεν έχουν γίνει εργασίες βαριάς συντήρησης σε κανένα σημείο του οδικού άξονα των 700 χιλιομέτρων. Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη σύμβαση παραχώρησης είχε επικρατήσει η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects.

Ο υπουργός Υποδομών έχει επίσης ανακοινώσει πως ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο θα κλείσει ο διαγωνισμός για το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο (με προαίρεση το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά) στον οποίο έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όμως, ακόμα και αν οριστικοποιηθεί ο ανάδοχος, δεν θα έχει οριστικοποιηθεί το κόστος του οδικού άξονα το οποίο ήδη προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ. Και αυτό γιατί εκκρεμούν προσφυγές των δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, που ζητούν αλλαγές σε κόμβους και άλλες παρεμβάσεις στο σχεδιασμό του ΒΟΑΚ. Επιπλέον, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες αφού είναι αντικείμενο της πρώτης διετίας της παραχώρησης. Το σχήμα παραχώρησης του ΒΟΑΚ, όπως έχει γραφτεί κατ’ επανάληψη, θα διαφοροποιηθεί, αφού φαίνεται πως θα ενταχθούν και οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και AKTOR (πρώην Intrakat).

Μέσα στο α’ τρίμηνο του νέου έτους, το αργότερο τον Απρίλιο, έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση πως θα υπάρχουν προσωρινοί ανάδοχοι και σε δύο άλλους οδικούς άξονες, που προωθούνται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και πληρωμές διαθεσιμότητας. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα με προϋπολογισμό κοντά στα 415 εκατ. ευρώ και τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη, κόστους περί τα 200 εκατ. ευρώ. Για το πρώτο έργο, στο δεύτερο στάδιο έχουν περάσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen και ΑΒΑΞ. Τα ίδια σχήματα έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το Δράμα – Αμφίπολη.

Στον πάγο τα νέα έργα της Αττικής

Ενώ το πρώτο τρίμηνο – τετράμηνο του 2025 θα είναι πλήρες εξελίξεων στο μέτωπο των συμβάσεων παραχώρησης, δε συμβαίνει το ίδιο με τα αντίστοιχα έργα στην Αττική που βρίσκονται εδώ και δεκαετίες επί χάρτου ενώ καθημερινά χειροτερεύει η κατάσταση με το κυκλοφοριακό.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Ρεκόρ ανόδου το 2024 και δυναμική εξέλιξη για το 2025

Η ατζέντα του Μιχάλη Τσαμάζ στο τιμόνι της Uni Systems

ΔΑΠΕΕΠ: Final Four για τις θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!