Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Συμβάσεις παραχώρησης: Το ντόμινο εξελίξεων μετά την αποχώρηση της Hochtief

Τον δρόμο για νέες ανατροπές στην αγορά των συμβάσεων παραχώρησης ανοίγει η αποχώρηση του γερμανικού κατασκευαστικού κολοσσού Hochtief από την Ολυμπία Οδό, που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος. Εξελίξεις αναμένονται μέσα στο πρώτο τρίμηνο και σε δύο από τις μεγαλύτερες συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων, της Εγνατίας Οδού και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Οι Γερμανοί μεταβίβασαν το ποσοστό τους στους υπολοίπους μετόχους της Ολυμπίας Οδού και συγκεκριμένα στη γαλλική Vinci (που πλέον ελέγχει το 36,03%), στην ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις (23,01%), την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (20,48%) και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (20,48%). Η αποχώρηση της Hochtief από την Ολυμπία Οδό ανοίγει τον δρόμο για την έξοδο και από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, που κατασκεύασε και διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Μαλιακός – Κλειδί.

Εκεί ο γερμανικός όμιλος είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με 38,89% ενώ ακολουθεί η ΑΒΑΞ (23,61%), η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (22%) και η Vinci (15,28%). Πριν από λίγες εβδομάδες ψηφίστηκε νομοθετική ρύθμιση που επέτρεψε την αναχρηματοδότηση δανεισμού της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, που για πολλούς θεωρείται το πρώτο βήμα για την αποχώρηση των Γερμανών. Επισήμως δεν έχει ανακοινωθεί κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής ενώ πιθανότεροι αγοραστές του ποσοστού της είναι οι υπόλοιποι μέτοχοι της εταιρείας παραχώρησης. Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς θεωρούν, πάντως, πως δεν πρέπει να αποκλειστεί η αύξηση του ποσοστού της Hochtief στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου από την οποίως, όπως λένε, έχει περισσότερες πιθανότητες αποχώρησης η Vinci η οποία έχει και το μικρότερο ποσοστό.

Σημειώστε πως πρόσφατα ο επικεφαλής της AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου είχε δηλώσει πως είναι σε συζητήσεις για την αγορά ποσοστού σε υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, αλλά δεν είχε επιβεβαιώσει πως συζητά με τη Hochtief ή με την Vinci. Συνήθως, τέτοιες συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν πως οι υπόλοιποι μέτοχοι έχουν δικαίωμα πρώτης άρνησης σε περίπτωση αποχώρησης ενός εξ αυτών.

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, όπως έχει υποστηρίξει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, θα κλείσει η πολυετής διαδικασία για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, προκειμένου μέσα στη νέα χρονιά να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες βαριάς συντήρησης. Η Εγνατία Οδός κόστισε σχεδόν 20 δισ. ευρώ σε σημερινές τιμές στον Έλληνα φορολογούμενο, αλλά μέχρι στιγμής, δεν έχουν γίνει εργασίες βαριάς συντήρησης σε κανένα σημείο του οδικού άξονα των 700 χιλιομέτρων. Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη σύμβαση παραχώρησης είχε επικρατήσει η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects.

Ο υπουργός Υποδομών έχει επίσης ανακοινώσει πως ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο θα κλείσει ο διαγωνισμός για το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο (με προαίρεση το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά) στον οποίο έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όμως, ακόμα και αν οριστικοποιηθεί ο ανάδοχος, δεν θα έχει οριστικοποιηθεί το κόστος του οδικού άξονα το οποίο ήδη προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ. Και αυτό γιατί εκκρεμούν προσφυγές των δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, που ζητούν αλλαγές σε κόμβους και άλλες παρεμβάσεις στο σχεδιασμό του ΒΟΑΚ. Επιπλέον, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες αφού είναι αντικείμενο της πρώτης διετίας της παραχώρησης. Το σχήμα παραχώρησης του ΒΟΑΚ, όπως έχει γραφτεί κατ’ επανάληψη, θα διαφοροποιηθεί, αφού φαίνεται πως θα ενταχθούν και οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και AKTOR (πρώην Intrakat).

Μέσα στο α’ τρίμηνο του νέου έτους, το αργότερο τον Απρίλιο, έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση πως θα υπάρχουν προσωρινοί ανάδοχοι και σε δύο άλλους οδικούς άξονες, που προωθούνται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και πληρωμές διαθεσιμότητας. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα με προϋπολογισμό κοντά στα 415 εκατ. ευρώ και τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη, κόστους περί τα 200 εκατ. ευρώ. Για το πρώτο έργο, στο δεύτερο στάδιο έχουν περάσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen και ΑΒΑΞ. Τα ίδια σχήματα έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το Δράμα – Αμφίπολη.

Στον πάγο τα νέα έργα της Αττικής

Ενώ το πρώτο τρίμηνο – τετράμηνο του 2025 θα είναι πλήρες εξελίξεων στο μέτωπο των συμβάσεων παραχώρησης, δε συμβαίνει το ίδιο με τα αντίστοιχα έργα στην Αττική που βρίσκονται εδώ και δεκαετίες επί χάρτου ενώ καθημερινά χειροτερεύει η κατάσταση με το κυκλοφοριακό.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Ρεκόρ ανόδου το 2024 και δυναμική εξέλιξη για το 2025

Η ατζέντα του Μιχάλη Τσαμάζ στο τιμόνι της Uni Systems

ΔΑΠΕΕΠ: Final Four για τις θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!