Γ.Δ.
1539.48 +0,56%
ACAG
-0,17%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
-1,44%
9.58
CNLCAP
-2,08%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.19
EVR
+1,01%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
+3,37%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+5,25%
1.884
ΑΒΕ
-1,30%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+0,37%
4.05
ΑΛΦΑ
+0,14%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+5,75%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
+2,25%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,04%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-1,22%
5.68
ΒΙΟΚΑ
+2,37%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,74%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,65%
18.52
ΔΑΑ
+0,60%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,79%
12.81
ΔΟΜΙΚ
-0,68%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
-2,18%
1.795
ΕΕΕ
+0,42%
33.24
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.75
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,34%
2.21
ΕΛΛ
+0,71%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.235
ΕΛΠΕ
+0,40%
7.55
ΕΛΣΤΡ
+2,91%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,48%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,24%
1.19
ΕΤΕ
-0,07%
8.474
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+1,06%
2.476
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.725
ΙΑΤΡ
-2,97%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
-46,08%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,66%
4.61
ΙΝΛΟΤ
+1,52%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.98
ΙΝΤΕΤ
+1,32%
1.155
ΙΝΤΚΑ
+3,21%
3.22
ΚΑΡΕΛ
-4,07%
330
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+4,19%
0.448
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.382
ΚΟΥΕΣ
+0,98%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
-2,16%
1.81
ΚΥΡΙΟ
+0,50%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,25%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,66%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-3,09%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-0,43%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
+3,31%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+2,22%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+1,12%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-0,26%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,40%
28.5
ΟΛΠ
+3,97%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
-1,05%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.782
ΟΤΕ
+0,47%
14.95
ΟΤΟΕΛ
+3,32%
11.2
ΠΑΙΡ
+2,97%
1.04
ΠΑΠ
+1,63%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,11%
4.365
ΠΕΡΦ
-1,09%
5.43
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.46
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,73%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
+1,52%
1.675
ΣΑΡ
+0,18%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-1,01%
5.88
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,06%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Γιατί θα παραχωρηθούν “πακέτο” τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια

Στα μέσα του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία θα παραχωρηθούν ως ενιαίο «πακέτο» μέσω διαγωνισμού. Πρόκειται για μια στρατηγική πρωτοβουλία που έχει δρομολογηθεί από το Υπερταμείο, με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης, τη βελτίωση των υποδομών και τη μεγιστοποίηση της αξίας αυτών των κρίσιμων περιουσιακών στοιχείων. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου για την περίοδο 2025-2027, τα αεροδρόμια αυτά αποτελούν «στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία, που μπορούν να μετατραπούν σε βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία».

Η επιλογή της παραχώρησης «πακέτο» στοχεύει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και στην προσέλκυση επενδύσεων μεγάλης κλίμακας, οι οποίες θα διασφαλίσουν την αναβάθμιση των υποδομών και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Αυτή η στρατηγική, σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, συνδέεται άμεσα με τη δέσμευση του Υπερταμείου να αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία ως μοχλό ανάπτυξης, ενισχύοντας τόσο την εθνική, όσο και την τοπική οικονομία. Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι «η διαδικασία προχωρεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και μέχρι το 2025 τα αεροδρόμια θα είναι έτοιμα να παραχωρηθούν σε εξειδικευμένους διαχειριστές, που θα αναλάβουν την περαιτέρω ανάπτυξη και λειτουργία τους».

Το 2027 ορίζεται ως το επόμενο «ορόσημο», αφού μέχρι τότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών, να έχουν τεθεί σε πλήρη λειτουργία τα επενδυτικά σχέδια και να έχει διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των νέων δομών. «Στόχος μας είναι να δούμε αυτά τα αεροδρόμια να λειτουργούν ως σύγχρονα κέντρα εξυπηρέτησης και ανάπτυξης, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας», πρόσθεσε ο κ. Δημητριάδης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της μακροπρόθεσμης στρατηγικής.

Η διοίκηση προσανατολίζεται στη σταδιακή απεμπλοκή του Υπερταμείου από τις μονάδες που μπορούν να αξιοποιηθούν καλύτερα από εξειδικευμένους ιδιώτες. «Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη: θέλουμε να παραδώσουμε τη διαχείριση των αεροδρομίων σε φορείς που έχουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία να τα αναπτύξουν και να επενδύσουν σε αυτά», δήλωσε ο κ. Δημητριάδης. «Προτεραιότητά μας είναι η σωστή προετοιμασία για να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα», εξήγησε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της λεπτομερούς αξιολόγησης και του σχεδιασμού.

Ο λόγος για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Λήμνου, των Ιωαννίνων, της Μήλου, της Νάξου, της Πάρου, της Ικαρίας, των Κυθήρων, της Λέρου, της Σητείας, της Νέας Αγχιάλου, της Καλύμνου, της Σκύρου, της Σύρου, της Αστυπάλαιας, του Καστελλόριζου, της Καστοριάς, της Κάσου και της Κοζάνης. Τα περισσότερα από αυτά τα αεροδρόμια απαιτούν σημαντικές επενδύσεις, σε τερματικούς σταθμούς και διαδρόμους προσγείωσης και στον ηλεκτρονικό και μηχανολογικό εξοπλισμό τους. Ο εκσυγχρονισμός τους αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση του τουρισμού στις συγκεκριμένες περιοχές.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Gucci: Καλές επιδόσεις στην Ελλάδα, αλλά προκλήσεις στην Κίνα

Τράπεζες: “Κληρώνει” για προμήθειες και χρεώσεις

Προς πώληση το 51% των Ελληνικών Αλυκών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!