Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Γιατί θα παραχωρηθούν “πακέτο” τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια

Στα μέσα του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία θα παραχωρηθούν ως ενιαίο «πακέτο» μέσω διαγωνισμού. Πρόκειται για μια στρατηγική πρωτοβουλία που έχει δρομολογηθεί από το Υπερταμείο, με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης, τη βελτίωση των υποδομών και τη μεγιστοποίηση της αξίας αυτών των κρίσιμων περιουσιακών στοιχείων. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου για την περίοδο 2025-2027, τα αεροδρόμια αυτά αποτελούν «στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία, που μπορούν να μετατραπούν σε βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία».

Η επιλογή της παραχώρησης «πακέτο» στοχεύει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και στην προσέλκυση επενδύσεων μεγάλης κλίμακας, οι οποίες θα διασφαλίσουν την αναβάθμιση των υποδομών και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Αυτή η στρατηγική, σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, συνδέεται άμεσα με τη δέσμευση του Υπερταμείου να αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία ως μοχλό ανάπτυξης, ενισχύοντας τόσο την εθνική, όσο και την τοπική οικονομία. Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι «η διαδικασία προχωρεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και μέχρι το 2025 τα αεροδρόμια θα είναι έτοιμα να παραχωρηθούν σε εξειδικευμένους διαχειριστές, που θα αναλάβουν την περαιτέρω ανάπτυξη και λειτουργία τους».

Το 2027 ορίζεται ως το επόμενο «ορόσημο», αφού μέχρι τότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών, να έχουν τεθεί σε πλήρη λειτουργία τα επενδυτικά σχέδια και να έχει διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των νέων δομών. «Στόχος μας είναι να δούμε αυτά τα αεροδρόμια να λειτουργούν ως σύγχρονα κέντρα εξυπηρέτησης και ανάπτυξης, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας», πρόσθεσε ο κ. Δημητριάδης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της μακροπρόθεσμης στρατηγικής.

Η διοίκηση προσανατολίζεται στη σταδιακή απεμπλοκή του Υπερταμείου από τις μονάδες που μπορούν να αξιοποιηθούν καλύτερα από εξειδικευμένους ιδιώτες. «Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη: θέλουμε να παραδώσουμε τη διαχείριση των αεροδρομίων σε φορείς που έχουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία να τα αναπτύξουν και να επενδύσουν σε αυτά», δήλωσε ο κ. Δημητριάδης. «Προτεραιότητά μας είναι η σωστή προετοιμασία για να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα», εξήγησε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της λεπτομερούς αξιολόγησης και του σχεδιασμού.

Ο λόγος για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Λήμνου, των Ιωαννίνων, της Μήλου, της Νάξου, της Πάρου, της Ικαρίας, των Κυθήρων, της Λέρου, της Σητείας, της Νέας Αγχιάλου, της Καλύμνου, της Σκύρου, της Σύρου, της Αστυπάλαιας, του Καστελλόριζου, της Καστοριάς, της Κάσου και της Κοζάνης. Τα περισσότερα από αυτά τα αεροδρόμια απαιτούν σημαντικές επενδύσεις, σε τερματικούς σταθμούς και διαδρόμους προσγείωσης και στον ηλεκτρονικό και μηχανολογικό εξοπλισμό τους. Ο εκσυγχρονισμός τους αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση του τουρισμού στις συγκεκριμένες περιοχές.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Gucci: Καλές επιδόσεις στην Ελλάδα, αλλά προκλήσεις στην Κίνα

Τράπεζες: “Κληρώνει” για προμήθειες και χρεώσεις

Προς πώληση το 51% των Ελληνικών Αλυκών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!