THEPOWERGAME
Μέσα στον επόμενο χρόνο θα έχει υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης του κεντρικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο (μαζί με την προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά), με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ η ολοκλήρωση κατάθεσης των δικαιολογητικών από τον ανάδοχο θα γίνει εντός του Ιανουαρίου. Εντός του πρώτου τριμήνου-τετραμήνου θα έχει ολοκληρωθεί και η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EgisProjects, καθώς απαιτούνται έργα βαριάς συντήρησης (που δεν έχει γίνει ποτέ!), κόστους κοντά στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Έτσι προέβλεψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην παρέμβασή του, την προηγούμενη Τετάρτη, στο συνέδριο του Υπερταμείου (Growthfund) στο Ζάππειο. Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί και ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, το σημαντικότερο τμήμα του οποίου θα έχει παραδοθεί πάντως μέχρι το επόμενο καλοκαίρι. Στα μέσα Δεκεμβρίου υπογράφεται, με την ΑΒΑΞ, η σύμβαση για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά. Ο υπουργός τόνισε πως «περίπου στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026» θα έχει ολοκληρωθεί από την ΤΕΡΝΑ και η κατασκευή του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα Ε65, από την Καλαμπάκα μέχρι τον κόμβο με την Εγνατία Οδό. Ο κ. Σταϊκούρας είπε πως το έργο του Flyover στη Θεσσαλονίκη «εκτελείται εντός χρονοδιαγράμματος» από τις ΑΒΑΞ και METKA, ενώ το έργο στο αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης από την ΤΕΡΝΑ έχει υλοποιηθεί κατά 40%.
Σε οκτώ τμήματα έχουν χωριστεί, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών στο ίδιο συνέδριο, τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις θεομηνίες. Κατά τον κ. Σταϊκούρα, δεν υπήρξε καθυστέρηση, αφού «έπρεπε να βρούμε 1,4 δισ. ευρώ, να βρούμε ποια είναι τα έργα σε έξι περιφερειακές ενότητες, να συμφωνήσουμε με τους δήμους κ.λπ.». Για τα αντιπλημμυρικά επανέλαβε πως υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ αυτών για τα οποία είναι αρμόδια η περιφέρεια και αυτών που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Από τα επτά μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα του υπουργείου, ύψους 330 εκατ. ευρώ, ορισμένα έχουν μπλοκαριστεί λόγω προσφυγών, παραδέχθηκε. Το υπουργείο προωθεί και 14 φράγματα/αρδευτικά έργα, ενώ άλλα 18 θα προχωρήσουν σε δεύτερο στάδιο, είτε ως δημόσια έργα, είτε μέσω ΣΔΙΤ.
Οι ενστάσεις και η χρηματοδότηση
Ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Πάνος Σταμπουλίδης, που ηγείται της μονάδας προώθησης έργων (PPF) του Ταμείου και μέχρι σήμερα έχει αναλάβει να προχωρήσει έργα οκτώ δισεκατομμυρίων ευρώ, είπε στο ίδιο συνέδριο πως οι προσφυγές αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα των δημόσιων συμβάσεων. Από τη μία, όπως εξήγησε, «αν ένα τεύχος διαγωνισμού είναι φωτογραφικό, καλώς γίνονται προσφυγές». Από την άλλη πλευρά, χρειάζονται βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο, γιατί «δεν μπορείς με παράβολο 50.000 ευρώ να σταματάς διαγωνισμούς δισεκατομμυρίων». Στην ουσία, προτείνει αύξηση του παραβόλου. Θεωρεί, επίσης, πως οι αρμόδιες Αρχές για την παρακολούθηση των διαγωνισμών, όπως η ΕΑΔΗΣΥ, πρέπει να στελεχωθούν καλύτερα, με έμπειρο προσωπικό.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Διαβάστε επίσης
Αλ Τζολάνι: Ο 42χρονος που θέλει να κυριαρχήσει στη Συρία
Christie’s: 529.000 ευρώ για έργο που είχαν κλέψει οι Ναζί
Η κλιματική αλλαγή απειλεί τα στάδια, σε κίνδυνο το ΟΑΚΑ