Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα

Μέσα στον επόμενο χρόνο θα έχει υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης του κεντρικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο (μαζί με την προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά), με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ η ολοκλήρωση κατάθεσης των δικαιολογητικών από τον ανάδοχο θα γίνει εντός του Ιανουαρίου. Εντός του πρώτου τριμήνου-τετραμήνου θα έχει ολοκληρωθεί και η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EgisProjects, καθώς απαιτούνται έργα βαριάς συντήρησης (που δεν έχει γίνει ποτέ!), κόστους κοντά στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Έτσι προέβλεψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην παρέμβασή του, την προηγούμενη Τετάρτη, στο συνέδριο του Υπερταμείου (Growthfund) στο Ζάππειο. Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί και ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, το σημαντικότερο τμήμα του οποίου θα έχει παραδοθεί πάντως μέχρι το επόμενο καλοκαίρι. Στα μέσα Δεκεμβρίου υπογράφεται, με την ΑΒΑΞ, η σύμβαση για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά. Ο υπουργός τόνισε πως «περίπου στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026» θα έχει ολοκληρωθεί από την ΤΕΡΝΑ και η κατασκευή του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα Ε65, από την Καλαμπάκα μέχρι τον κόμβο με την Εγνατία Οδό. Ο κ. Σταϊκούρας είπε πως το έργο του Flyover στη Θεσσαλονίκη «εκτελείται εντός χρονοδιαγράμματος» από τις ΑΒΑΞ και METKA, ενώ το έργο στο αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης από την ΤΕΡΝΑ έχει υλοποιηθεί κατά 40%.

Σε οκτώ τμήματα έχουν χωριστεί, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών στο ίδιο συνέδριο, τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις θεομηνίες. Κατά τον κ. Σταϊκούρα, δεν υπήρξε καθυστέρηση, αφού «έπρεπε να βρούμε 1,4 δισ. ευρώ, να βρούμε ποια είναι τα έργα σε έξι περιφερειακές ενότητες, να συμφωνήσουμε με τους δήμους κ.λπ.». Για τα αντιπλημμυρικά επανέλαβε πως υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ αυτών για τα οποία είναι αρμόδια η περιφέρεια και αυτών που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Από τα επτά μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα του υπουργείου, ύψους 330 εκατ. ευρώ, ορισμένα έχουν μπλοκαριστεί λόγω προσφυγών, παραδέχθηκε. Το υπουργείο προωθεί και 14 φράγματα/αρδευτικά έργα, ενώ άλλα 18 θα προχωρήσουν σε δεύτερο στάδιο, είτε ως δημόσια έργα, είτε μέσω ΣΔΙΤ.

Οι ενστάσεις και η χρηματοδότηση

Ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Πάνος Σταμπουλίδης, που ηγείται της μονάδας προώθησης έργων (PPF) του Ταμείου και μέχρι σήμερα έχει αναλάβει να προχωρήσει έργα οκτώ δισεκατομμυρίων ευρώ, είπε στο ίδιο συνέδριο πως οι προσφυγές αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα των δημόσιων συμβάσεων. Από τη μία, όπως εξήγησε, «αν ένα τεύχος διαγωνισμού είναι φωτογραφικό, καλώς γίνονται προσφυγές». Από την άλλη πλευρά, χρειάζονται βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο, γιατί «δεν μπορείς με παράβολο 50.000 ευρώ να σταματάς διαγωνισμούς δισεκατομμυρίων». Στην ουσία, προτείνει αύξηση του παραβόλου. Θεωρεί, επίσης, πως οι αρμόδιες Αρχές για την παρακολούθηση των διαγωνισμών, όπως η ΕΑΔΗΣΥ, πρέπει να στελεχωθούν καλύτερα, με έμπειρο προσωπικό.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Αλ Τζολάνι: Ο 42χρονος που θέλει να κυριαρχήσει στη Συρία

Christie’s: 529.000 ευρώ για έργο που είχαν κλέψει οι Ναζί

Η κλιματική αλλαγή απειλεί τα στάδια, σε κίνδυνο το ΟΑΚΑ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!