Γ.Δ.
1410.85 +0,17%
ACAG
0,00%
5.3
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
0,00%
8.5
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.455
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
0,00%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.42
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
3.31
ΑΛΦΑ
0,00%
1.4255
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.8
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6.28
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.685
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.48
ΔΑΑ
0,00%
7.812
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
12.05
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.585
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.86
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.44
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.72
ΕΛΠΕ
0,00%
6.88
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.774
ΕΛΧΑ
0,00%
1.72
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.11
ΕΤΕ
0,00%
7.63
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.24
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.81
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.988
ΕΧΑΕ
0,00%
4.36
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.314
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.7
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.87
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.939
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.46
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.417
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.062
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.66
ΚΡΙ
0,00%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.936
ΛΑΒΙ
0,00%
0.735
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.14
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42.4
ΜΙΓ
0,00%
3.21
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
0,00%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
0,00%
0.892
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
28.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.804
ΟΤΕ
0,00%
15.16
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.16
ΠΑΙΡ
0,00%
0.98
ΠΑΠ
0,00%
2.34
ΠΕΙΡ
0,00%
3.732
ΠΕΡΦ
0,00%
5.82
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.98
ΠΛΑΘ
0,00%
3.695
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.64
ΣΑΡ
0,00%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.338
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.505
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.96
ΣΠΙ
0,00%
0.556
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.72
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
0,00%
3.72
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Helleniq Energy & Motor Oil: Κίνητρα για παραγωγή πράσινων καύσιμων

Την κινητροδότηση των δυο μεγάλων διυλιστηριακών ομίλων, της Helleniq Energy και της Motor Oil εξετάζει η κυβέρνηση προκειμένου να ενθαρρύνει την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (Sustainable Aviation Fuels-SAF), χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος η χρήση των οποίων καθίσταται υποχρεωτική αρχής γενομένης από το 2025,  στη βάση του νέου Κανονισμού της ΕΕ Refuel Aviation.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν από το βήμα διεθνούς συνεδρίου του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) για τα SAF η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου και ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αριστοτέλης Αϊβαλιώτης, πριν λίγες ημέρες  το ΥΠΕΝ προκοινοποίησε στην Κομισιόν την πρότασή του για σχήμα στήριξης για την παραγωγή SAF στην Ελλάδα, καθώς η έγκριση της Γενικής Επιτροπής Ανταγωνισμού της EE (DG COMP) αποτελεί προαπαιτούμενο για να υπάρξει κρατική επιδότηση. Όπως διευκρίνισε ο κ. Αϊβαλιώτης, οι πόροι –το ύψος των οποίων δεν έχει ακόμα καθοριστεί καθώς ο σχεδιασμός είναι σε πρώιμο στάδιο- θα προέλθουν από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού της ΕΕ, ένα νέο εργαλείο για τη στήριξη δράσεων απανθρακοποίησης που χρηματοδοτείται από τα έσοδα του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών Ρύπων, με τον συνολικό «κουμπαρά» για την Ελλάδα να εκτιμάται σε 1,32 δις. ευρώ.  Ο κ. Αϊβαλιώτης διευκρίνισε ότι η επιδότηση –εφόσον οι Βρυξέλλες δώσουν το «πράσινο φως», θα αφορά στις κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex) για την δημιουργία των μονάδων παραγωγής, καθώς οι πόροι δεν επαρκούν για να καλύψουν τη διαφορά του κόστους μεταξύ των συμβατικών ορυκτών καυσίμων και των βιοκαυσίμων και των ακόμα ακριβότερων συνθετικών καυσίμων, κάτι που συνιστά πρόκληση για την αεροπορική βιομηχανία.

Σε κάθε περίπτωση, το ότι η κοινοτική νομοθεσία επιτάσσει τη χρήση SAF σε ποσοστό 2% επί του συνόλου των αεροπορικών  καυσίμων ήδη από τον επόμενο χρόνο, με το ποσοστό να αυξάνεται στο 5% το 2030 –μέρος του οποίου πρέπει να αφορά αποκλειστικά σε συνθετικά καύσιμα (e-fuels), στα οποία δεν χρησιμοποιείται φυτική πρώτη ύλη (η οποία είναι δυσεύρετη και ακριβή), αλλά παράγονται από υδρογόνο και ανακυκλωμένο άνθρακα (υλικά που μπορούν να προκύψουν από τις βιομηχανικές διεργασίες των διυλιστηρίων δίνοντάς τους ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον «αγώνα δρόμου» για τα SAF), δημιουργούν μια  σημαντική επιχειρηματική ευκαιρία προς αξιοποίηση, καθώς εάν δεν υπάρχει εγχώρια παραγωγή SAF θα πρέπει να τα εισάγουν από το εξωτερικό, κάτι το οποίο ήδη πράττει από το 2022 η Helleniq Energy σε εθελοντική βάση. Εκπρόσωποι των διυλιστηριακών ομίλων με τους οποίους συνομίλησε το energygame.gr δήλωσαν ότι ωριμάζουν συγκεκριμένα σχέδια για την παραγωγή SAF, ωστόσο προαπαιτούμενο για τη λήψη τελικών επενδυτικών αποφάσεων είναι να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πλέγμα στήριξης που να αντιμετωπίζει την πληθώρα των προκλήσεων και των κινδύνων, από το υψηλό κόστος των επενδύσεων και την αργή επέκταση των τεχνολογιών για εμπορική χρήση, έως την έλλειψη της πρώτης ύλης (όσον αφορά στα προηγμένα βιοκαύσιμα) και την «ψαλίδα» σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα που αποτελούν το 30% της βάσης κόστους ενός αερομεταφορέα. Γι αυτό και απαιτούνται είτε επιδοτήσεις στα καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος είτε φοροαπαλλαγές για να μην μετακυλιστούν δυσβάσταχτα κόστη στον τελικό καταναλωτή.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Jumbo: Αύξηση 7% των πωλήσεων στο 10μηνο

Melania: Ένα βιβλίο με στιλ χωρίς ουσία από τη Μελάνια Τραμπ

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Τέλη 2025 τα νεότερα για το θαλάσσιο αιολικό της Αλεξανδρούπολης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!