Γ.Δ.
1383.24 +0,10%
ACAG
+0,18%
5.45
BOCHGR
+0,72%
4.22
CENER
+0,93%
8.65
CNLCAP
+0,73%
6.9
DIMAND
+0,78%
9.08
NOVAL
+0,80%
2.53
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
-0,16%
32.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,57%
1.408
ΑΒΕ
+0,63%
0.482
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.31
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,16%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,09%
1.385
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,05%
9.935
ΑΣΚΟ
+0,77%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.7
ΑΤΤ
-3,18%
5.48
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+1,43%
2.13
ΒΙΟ
0,00%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+2,12%
1.685
ΒΙΟΣΚ
-1,03%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,95%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,80%
17.34
ΔΑΑ
-0,31%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,27%
11.95
ΔΟΜΙΚ
+1,58%
2.565
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.28
ΕΒΡΟΦ
-3,11%
1.4
ΕΕΕ
+1,24%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+1,10%
1.466
ΕΛΒΕ
+2,12%
4.82
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.97
ΕΛΛ
-0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,35%
1.728
ΕΛΠΕ
-0,07%
6.71
ΕΛΣΤΡ
0,00%
1.98
ΕΛΤΟΝ
+1,78%
1.72
ΕΛΧΑ
+0,34%
1.746
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.121
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-0,19%
7.176
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.64
ΕΥΡΩΒ
-0,60%
1.8895
ΕΧΑΕ
-0,59%
4.235
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+0,68%
0.294
ΙΛΥΔΑ
+1,10%
1.84
ΙΝΚΑΤ
-0,82%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,68%
4.4
ΙΝΛΟΤ
-2,51%
1.008
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.105
ΙΝΤΚΑ
-0,73%
2.71
ΚΑΡΕΛ
+2,35%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
+10,00%
1.76
ΚΛΜ
-0,65%
1.54
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.408
ΚΟΥΑΛ
+0,19%
1.076
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.57
ΚΡΙ
0,00%
13.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+0,64%
0.942
ΛΑΒΙ
-2,25%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-4,42%
0.865
ΛΕΒΚ
-9,72%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.55
ΜΕΝΤΙ
-0,92%
2.16
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.2
ΜΙΓ
-0,65%
3.06
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,88%
19.52
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,77%
2.605
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.67
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,16%
32.42
ΝΑΚΑΣ
+0,69%
2.9
ΝΑΥΠ
+3,45%
0.9
ΞΥΛΚ
+1,15%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+2,48%
20.7
ΟΛΠ
+0,92%
27.45
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.37
ΟΠΑΠ
+1,10%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.803
ΟΤΕ
-1,84%
15.46
ΟΤΟΕΛ
-0,90%
10.96
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
0,00%
2.25
ΠΕΙΡ
-0,09%
3.447
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.86
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.88
ΠΛΑΘ
+0,83%
3.665
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.132
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,62%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,77%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+1,59%
1.595
ΣΑΡ
+0,73%
11.08
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-6,06%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.92
ΣΠΙ
+0,74%
0.548
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.68
ΤΖΚΑ
-3,37%
1.29
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,38%
3.68
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.575

Η Sunlight και η μάχη Ευρώπης, Κίνας για τα εργοστάσια μπαταριών

Η κρίση ρευστότητας που αντιμετωπίζει η σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών Northvolt ρίχνει βαριά σκιά στις φιλοδοξίες της Ευρώπης για μια αυτοδύναμη πράσινη οικονομία, ενώ σβήνει το ευρωπαϊκό αφήγημα μεγάλων επενδύσεων στον τομέα των μπαταριών, με σκοπό να αναχαιτιστεί η κυριαρχία της Κίνας. Στον απόηχο των σοβαρών προβλημάτων της Northvolt, η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών καλείται να επαναπροσδιορίσει τις στρατηγικές της. Οι εν λόγω εξελίξεις επηρεάζουν και τους σχεδιασμούς του ομίλου Sunlight, ο οποίος φιλοδοξεί να αναπτύξει ένα gigafactory ύψους 1,2 δισ. ευρώ στη Δυτική Μακεδονία για την παραγωγή μπαταριών λιθίου. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, η ελληνική εταιρεία ήταν μεταξύ των 85 επιχειρήσεων που επέλεξε η Κομισιόν για να λάβουν επιχορηγήσεις ύψους 4,8 δισ. ευρώ από το Innovation Fund.

Η επιδότηση, που κατά πληροφορίες προσεγγίζει τα 250 εκατ. ευρώ, για τη Sunlight ήρθε εν μέσω πρωτόγνωρων κλυδωνισμών στη διεθνή αγορά. Η Sunlight Group, μέλος του διεθνούς ομίλου Olympia Group, υπό τη διοίκηση του CEO, Λάμπρου Μπίσαλα, διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ευρώπη, με ναυαρχίδα το εργοστάσιο της Ξάνθης, στο οποίο λειτουργούν οκτώ αυτόματες γραμμές παραγωγής για στοιχεία και μπαταρίες. Το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου που σχεδιάζεται αφορά μία επένδυση, η οποία θα φτάσει πάνω από ένα δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης, δίνοντας άλλη πνοή στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.

Μέχρι το 2025 το BNEF εκτιμά ότι η παγκόσμια παραγωγική ικανότητα θα φτάσει τις 7,9 τεραβατώρες, ενώ η προβλεπόμενη ζήτηση θα είναι μόλις 1,6 TWh. Το 2023 η συνολική ζήτηση ανήλθε σε 950 γιγαβατώρες, η οποία θα μπορούσε να καλυφθεί εξ ολοκλήρου από την παραγωγή μπαταριών της Κίνας.

Η επιβράδυνση της ζήτησης, το υψηλό κόστος και οι τεχνικές δυσκολίες, σε συνδυασμό με την ταχύτατη επέκταση της κινεζικής παραγωγής τα τελευταία χρόνια, έχουν καταστήσει την εν λόγω αγορά μια ανυπέρβλητη πρόκληση για τις δυτικές εταιρείες. Το «διαμάντι» της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, Northvolt, ιδρύθηκε το 2017 από δύο πρώην στελέχη της Tesla και με υποστηρικτές όπως η Volkswagen, η Goldman Sachs και η Siemens αναπτύχθηκε γρήγορα, με στόχο να γίνει η «πρωταθλήτρια μπαταριών» της Ευρώπης, με το εργατικό δυναμικό της να φτάνει φέτος τους 7.000 υπαλλήλους. Πλέον κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια «ιστορία ύβρεως», συμβολίζοντας την αποτυχία των «27» να ανταγωνιστούν τους πανίσχυρους Κινέζους και τους Αμερικανούς, σχολιάζει δημοσίευμα των Financial Times. Αφού προσπάθησε να συγκεντρώσει δισεκατομμύρια σε νέα μετοχικά κεφάλαια, η Northvolt βρίσκεται σε συζητήσεις για έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 200 εκατ. ευρώ. Μια θυγατρική της που διαχειριζόταν την επέκταση του κύριου εργοστασίου στο Skellefteå, η Northvolt Ett Expansion, κήρυξε πτώχευση την περασμένη εβδομάδα, αφήνοντας χρέη ύψους περίπου 58 εκατ. δολαρίων, τονίζει το Bloomberg. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά την απόφαση του περασμένου μήνα να καταργηθούν 1.600 θέσεις εργασίας στη Σουηδία, συμπεριλαμβανομένων 1.000 θέσεων εργασίας στο Skelleftea, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο, ως απάντηση στην εντεινόμενη κρίση ρευστότητας. Τώρα η Northvolt ψάχνει «έναν από μηχανής θεό», ώστε να εξασφαλίσει ένα οικονομικό πακέτο ύψους 300 εκατ. ευρώ, χάρη στο οποίο θα παραμείνει… ζωντανή.

Η εταιρεία μπαταριών Automotive Cells Company (ACC), θυγατρική μπαταριών της TotalEnergies, που υποστηρίζεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες Stellantis και Mercedes, αποτελεί ένα ακόμη τρανταχτό παράδειγμα. Τον περασμένο Φεβρουάριο η ACC συγκέντρωσε 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ και σχεδίαζε να τα επενδύσει στην κατασκευή μιας δεύτερης γραμμής παραγωγής στο Ντουβρίν της Γαλλίας, καθώς και στην ανέγερση giga-factories στο Καϊζερσλάουτερν (Γερμανία) και στο Τέρμολι (Ιταλία). Ήδη η κατασκευή των δύο εργοστασίων δυναμικότητας 40 GWh στη Γερμανία και την Ιταλία έχει ανασταλεί, ως αποτέλεσμα της επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Το έργο της Italvolt στην Τουρίν, Ιταλία, που σχεδιαζόταν να δημιουργήσει μια εγκατάσταση παραγωγής μπαταριών με ετήσια δυναμικότητα 45 GWh, φαίνεται να μην μπορεί να προχωρήσει.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε περισσότερα

Προϋπολογισμός 2025: Έρχονται placements σε ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ και Helleniq Energy

ΠΥΡΚΑΛ: Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο ύψους 421 εκατ.

Η ασφάλεια εφοδιασμού στο “μικροσκόπιο” της CESEC

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!