Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Η Sunlight και η μάχη Ευρώπης, Κίνας για τα εργοστάσια μπαταριών

Η κρίση ρευστότητας που αντιμετωπίζει η σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών Northvolt ρίχνει βαριά σκιά στις φιλοδοξίες της Ευρώπης για μια αυτοδύναμη πράσινη οικονομία, ενώ σβήνει το ευρωπαϊκό αφήγημα μεγάλων επενδύσεων στον τομέα των μπαταριών, με σκοπό να αναχαιτιστεί η κυριαρχία της Κίνας. Στον απόηχο των σοβαρών προβλημάτων της Northvolt, η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών καλείται να επαναπροσδιορίσει τις στρατηγικές της. Οι εν λόγω εξελίξεις επηρεάζουν και τους σχεδιασμούς του ομίλου Sunlight, ο οποίος φιλοδοξεί να αναπτύξει ένα gigafactory ύψους 1,2 δισ. ευρώ στη Δυτική Μακεδονία για την παραγωγή μπαταριών λιθίου. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, η ελληνική εταιρεία ήταν μεταξύ των 85 επιχειρήσεων που επέλεξε η Κομισιόν για να λάβουν επιχορηγήσεις ύψους 4,8 δισ. ευρώ από το Innovation Fund.

Η επιδότηση, που κατά πληροφορίες προσεγγίζει τα 250 εκατ. ευρώ, για τη Sunlight ήρθε εν μέσω πρωτόγνωρων κλυδωνισμών στη διεθνή αγορά. Η Sunlight Group, μέλος του διεθνούς ομίλου Olympia Group, υπό τη διοίκηση του CEO, Λάμπρου Μπίσαλα, διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ευρώπη, με ναυαρχίδα το εργοστάσιο της Ξάνθης, στο οποίο λειτουργούν οκτώ αυτόματες γραμμές παραγωγής για στοιχεία και μπαταρίες. Το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου που σχεδιάζεται αφορά μία επένδυση, η οποία θα φτάσει πάνω από ένα δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης, δίνοντας άλλη πνοή στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.

Μέχρι το 2025 το BNEF εκτιμά ότι η παγκόσμια παραγωγική ικανότητα θα φτάσει τις 7,9 τεραβατώρες, ενώ η προβλεπόμενη ζήτηση θα είναι μόλις 1,6 TWh. Το 2023 η συνολική ζήτηση ανήλθε σε 950 γιγαβατώρες, η οποία θα μπορούσε να καλυφθεί εξ ολοκλήρου από την παραγωγή μπαταριών της Κίνας.

Η επιβράδυνση της ζήτησης, το υψηλό κόστος και οι τεχνικές δυσκολίες, σε συνδυασμό με την ταχύτατη επέκταση της κινεζικής παραγωγής τα τελευταία χρόνια, έχουν καταστήσει την εν λόγω αγορά μια ανυπέρβλητη πρόκληση για τις δυτικές εταιρείες. Το «διαμάντι» της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, Northvolt, ιδρύθηκε το 2017 από δύο πρώην στελέχη της Tesla και με υποστηρικτές όπως η Volkswagen, η Goldman Sachs και η Siemens αναπτύχθηκε γρήγορα, με στόχο να γίνει η «πρωταθλήτρια μπαταριών» της Ευρώπης, με το εργατικό δυναμικό της να φτάνει φέτος τους 7.000 υπαλλήλους. Πλέον κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια «ιστορία ύβρεως», συμβολίζοντας την αποτυχία των «27» να ανταγωνιστούν τους πανίσχυρους Κινέζους και τους Αμερικανούς, σχολιάζει δημοσίευμα των Financial Times. Αφού προσπάθησε να συγκεντρώσει δισεκατομμύρια σε νέα μετοχικά κεφάλαια, η Northvolt βρίσκεται σε συζητήσεις για έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 200 εκατ. ευρώ. Μια θυγατρική της που διαχειριζόταν την επέκταση του κύριου εργοστασίου στο Skellefteå, η Northvolt Ett Expansion, κήρυξε πτώχευση την περασμένη εβδομάδα, αφήνοντας χρέη ύψους περίπου 58 εκατ. δολαρίων, τονίζει το Bloomberg. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά την απόφαση του περασμένου μήνα να καταργηθούν 1.600 θέσεις εργασίας στη Σουηδία, συμπεριλαμβανομένων 1.000 θέσεων εργασίας στο Skelleftea, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο, ως απάντηση στην εντεινόμενη κρίση ρευστότητας. Τώρα η Northvolt ψάχνει «έναν από μηχανής θεό», ώστε να εξασφαλίσει ένα οικονομικό πακέτο ύψους 300 εκατ. ευρώ, χάρη στο οποίο θα παραμείνει… ζωντανή.

Η εταιρεία μπαταριών Automotive Cells Company (ACC), θυγατρική μπαταριών της TotalEnergies, που υποστηρίζεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες Stellantis και Mercedes, αποτελεί ένα ακόμη τρανταχτό παράδειγμα. Τον περασμένο Φεβρουάριο η ACC συγκέντρωσε 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ και σχεδίαζε να τα επενδύσει στην κατασκευή μιας δεύτερης γραμμής παραγωγής στο Ντουβρίν της Γαλλίας, καθώς και στην ανέγερση giga-factories στο Καϊζερσλάουτερν (Γερμανία) και στο Τέρμολι (Ιταλία). Ήδη η κατασκευή των δύο εργοστασίων δυναμικότητας 40 GWh στη Γερμανία και την Ιταλία έχει ανασταλεί, ως αποτέλεσμα της επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Το έργο της Italvolt στην Τουρίν, Ιταλία, που σχεδιαζόταν να δημιουργήσει μια εγκατάσταση παραγωγής μπαταριών με ετήσια δυναμικότητα 45 GWh, φαίνεται να μην μπορεί να προχωρήσει.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε περισσότερα

Προϋπολογισμός 2025: Έρχονται placements σε ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ και Helleniq Energy

ΠΥΡΚΑΛ: Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο ύψους 421 εκατ.

Η ασφάλεια εφοδιασμού στο “μικροσκόπιο” της CESEC

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!