Γ.Δ.
1530.68 -0,57%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,98%
8.11
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+3,04%
2.37
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,25%
45.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,40%
1.82
ΑΒΕ
+0,66%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,80%
1.718
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,92%
2.19
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,08%
18.72
ΔΑΑ
+3,73%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,86%
12.7
ΔΟΜΙΚ
+0,51%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,26%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,08%
32.88
ΕΚΤΕΡ
+6,29%
1.86
ΕΛΒΕ
-5,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+6,13%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.085
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-3,39%
2.392
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,86%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
332
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,72%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+2,40%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,33%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,86%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,12%
21.26
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,34%
33.84
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+1,96%
2.6
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.783
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,71%
11.28
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+2,01%
2.54
ΠΕΙΡ
-2,41%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-1,19%
1.655
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,96%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,34%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,28%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Η Sunlight και η μάχη Ευρώπης, Κίνας για τα εργοστάσια μπαταριών

Η κρίση ρευστότητας που αντιμετωπίζει η σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών Northvolt ρίχνει βαριά σκιά στις φιλοδοξίες της Ευρώπης για μια αυτοδύναμη πράσινη οικονομία, ενώ σβήνει το ευρωπαϊκό αφήγημα μεγάλων επενδύσεων στον τομέα των μπαταριών, με σκοπό να αναχαιτιστεί η κυριαρχία της Κίνας. Στον απόηχο των σοβαρών προβλημάτων της Northvolt, η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών καλείται να επαναπροσδιορίσει τις στρατηγικές της. Οι εν λόγω εξελίξεις επηρεάζουν και τους σχεδιασμούς του ομίλου Sunlight, ο οποίος φιλοδοξεί να αναπτύξει ένα gigafactory ύψους 1,2 δισ. ευρώ στη Δυτική Μακεδονία για την παραγωγή μπαταριών λιθίου. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, η ελληνική εταιρεία ήταν μεταξύ των 85 επιχειρήσεων που επέλεξε η Κομισιόν για να λάβουν επιχορηγήσεις ύψους 4,8 δισ. ευρώ από το Innovation Fund.

Η επιδότηση, που κατά πληροφορίες προσεγγίζει τα 250 εκατ. ευρώ, για τη Sunlight ήρθε εν μέσω πρωτόγνωρων κλυδωνισμών στη διεθνή αγορά. Η Sunlight Group, μέλος του διεθνούς ομίλου Olympia Group, υπό τη διοίκηση του CEO, Λάμπρου Μπίσαλα, διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ευρώπη, με ναυαρχίδα το εργοστάσιο της Ξάνθης, στο οποίο λειτουργούν οκτώ αυτόματες γραμμές παραγωγής για στοιχεία και μπαταρίες. Το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου που σχεδιάζεται αφορά μία επένδυση, η οποία θα φτάσει πάνω από ένα δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης, δίνοντας άλλη πνοή στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.

Μέχρι το 2025 το BNEF εκτιμά ότι η παγκόσμια παραγωγική ικανότητα θα φτάσει τις 7,9 τεραβατώρες, ενώ η προβλεπόμενη ζήτηση θα είναι μόλις 1,6 TWh. Το 2023 η συνολική ζήτηση ανήλθε σε 950 γιγαβατώρες, η οποία θα μπορούσε να καλυφθεί εξ ολοκλήρου από την παραγωγή μπαταριών της Κίνας.

Η επιβράδυνση της ζήτησης, το υψηλό κόστος και οι τεχνικές δυσκολίες, σε συνδυασμό με την ταχύτατη επέκταση της κινεζικής παραγωγής τα τελευταία χρόνια, έχουν καταστήσει την εν λόγω αγορά μια ανυπέρβλητη πρόκληση για τις δυτικές εταιρείες. Το «διαμάντι» της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, Northvolt, ιδρύθηκε το 2017 από δύο πρώην στελέχη της Tesla και με υποστηρικτές όπως η Volkswagen, η Goldman Sachs και η Siemens αναπτύχθηκε γρήγορα, με στόχο να γίνει η «πρωταθλήτρια μπαταριών» της Ευρώπης, με το εργατικό δυναμικό της να φτάνει φέτος τους 7.000 υπαλλήλους. Πλέον κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια «ιστορία ύβρεως», συμβολίζοντας την αποτυχία των «27» να ανταγωνιστούν τους πανίσχυρους Κινέζους και τους Αμερικανούς, σχολιάζει δημοσίευμα των Financial Times. Αφού προσπάθησε να συγκεντρώσει δισεκατομμύρια σε νέα μετοχικά κεφάλαια, η Northvolt βρίσκεται σε συζητήσεις για έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 200 εκατ. ευρώ. Μια θυγατρική της που διαχειριζόταν την επέκταση του κύριου εργοστασίου στο Skellefteå, η Northvolt Ett Expansion, κήρυξε πτώχευση την περασμένη εβδομάδα, αφήνοντας χρέη ύψους περίπου 58 εκατ. δολαρίων, τονίζει το Bloomberg. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά την απόφαση του περασμένου μήνα να καταργηθούν 1.600 θέσεις εργασίας στη Σουηδία, συμπεριλαμβανομένων 1.000 θέσεων εργασίας στο Skelleftea, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο, ως απάντηση στην εντεινόμενη κρίση ρευστότητας. Τώρα η Northvolt ψάχνει «έναν από μηχανής θεό», ώστε να εξασφαλίσει ένα οικονομικό πακέτο ύψους 300 εκατ. ευρώ, χάρη στο οποίο θα παραμείνει… ζωντανή.

Η εταιρεία μπαταριών Automotive Cells Company (ACC), θυγατρική μπαταριών της TotalEnergies, που υποστηρίζεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες Stellantis και Mercedes, αποτελεί ένα ακόμη τρανταχτό παράδειγμα. Τον περασμένο Φεβρουάριο η ACC συγκέντρωσε 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ και σχεδίαζε να τα επενδύσει στην κατασκευή μιας δεύτερης γραμμής παραγωγής στο Ντουβρίν της Γαλλίας, καθώς και στην ανέγερση giga-factories στο Καϊζερσλάουτερν (Γερμανία) και στο Τέρμολι (Ιταλία). Ήδη η κατασκευή των δύο εργοστασίων δυναμικότητας 40 GWh στη Γερμανία και την Ιταλία έχει ανασταλεί, ως αποτέλεσμα της επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Το έργο της Italvolt στην Τουρίν, Ιταλία, που σχεδιαζόταν να δημιουργήσει μια εγκατάσταση παραγωγής μπαταριών με ετήσια δυναμικότητα 45 GWh, φαίνεται να μην μπορεί να προχωρήσει.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε περισσότερα

Προϋπολογισμός 2025: Έρχονται placements σε ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ και Helleniq Energy

ΠΥΡΚΑΛ: Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο ύψους 421 εκατ.

Η ασφάλεια εφοδιασμού στο “μικροσκόπιο” της CESEC

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!