Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΔΑΑ: Οι επενδύσεις 1,5 δισ. για επέκταση του αεροδρομίου, τα 3 στάδια

Επενδύσεις 1,47 δισ. ευρώ σχεδιάζει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) για τα δύο από τα τρία στάδια επέκτασης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Tα έργα για το πρώτο στάδιο ξεκινούν εντός της φετινής χρονιάς, ενώ για το δεύτερο στάδιο επέκτασης προγραμματίζονται για το 2031 και για το τρίτο στάδιο το 2042. Το Στρατηγικό Σχέδιο (Master Plan) προβλέπει πως με την ολοκλήρωση των τριών σταδίων η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα αυξηθεί από τα 26 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως σήμερα σε 50 εκατομμύρια.

Αναλυτικά στοιχεία για το Master Plan περιλαμβάνει η χθεσινή έκθεση της Axia Research για τον ΔΑΑ, σύμφωνα με την οποία στα δύο πρώτα στάδια προβλέπεται επέκταση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και μόνο στο τρίτο στάδιο, μετά το 2042, σχεδιάζεται η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού. Επιπλέον, η επέκταση του αεροδρομίου στα 50 εκατ. επιβάτες μπορεί να προχωρήσει χωρίς να χρειάζεται η αγορά πρόσθετων εκτάσεων ή η προσθήκη νέων αεροδιαδρόμων.

Το πρώτο στάδιο, ύψους 761 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σήμερα σε φάση σχεδιασμού και αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα προς τα τέλη του έτους, με στόχο να ολοκληρωθούν το 2028, ώστε η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να φτάσει τα 33 εκατ. επιβάτες. Στο δεύτερο στάδιο, με επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ (σε σημερινές τιμές), η δυναμικότητα θα αυξηθεί στα 40 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ η διοίκηση του ΔΑΑ δεν έχει παρουσιάσει στοιχεία για το κόστος επένδυσης του τρίτου σταδίου, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των 50 εκατομμυρίων επιβατών. Σημειώνεται πως με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, τυχόν δανεισμός για την υλοποίηση των επενδύσεων που δεν έχει αποπληρωθεί μέχρι το 2046 (οπότε και λήγει η σύμβαση) θα αναληφθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

Υπενθυμίζεται πως το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ξεκίνησε να λειτουργεί στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με δυναμικότητα 16 εκατομμυρίων επιβατών, η οποία αυξήθηκε στα 21 εκατομμύρια επιβάτες το 2007 και σήμερα φτάνει τα 26 εκατομμύρια. Στη σύμβαση παραχώρησης υπάρχουν σαφείς προβλέψεις για το πότε πρέπει ο ΔΑΑ να ξεκινήσει τις επενδύσεις αύξησης της δυναμικότητας του αεροδρομίου. Προβλέπεται πως κάθε φάση επέκτασης ξεκινάει όταν α) η επιβατική κίνηση του τελευταίου 12μήνου ξεπερνά το 90% της δυναμικότητας του αεροδρομίου και είναι πιθανό να φτάσει το 95% την επόμενη διετία ή β) όταν η επιβατική κίνηση ξεπερνά το 95% της δυναμικότητας. Με την εκκίνησης της διαδικασίας ο ΔΑΑ πρέπει να προχωρήσει πρώτα τις μελέτες για τον σχεδιασμό της επέκτασης, καθώς και για το πώς θα λειτουργεί το αεροδρόμιο κατά την περίοδο των εργασιών. Μόλις ολοκληρωθούν αυτές οι μελέτες, ξεκινούν τα έργα.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των Κυκλάδων

Μεντβέντεφ: Απέκλεισε τις συζητήσεις με το Κίεβο

ΔΕΗ: Χτίζει δίκτυο ενεργειακών υπηρεσιών πάνω στην “Κωτσόβολος”

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!