THEPOWERGAME
Επενδύσεις 1,47 δισ. ευρώ σχεδιάζει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) για τα δύο από τα τρία στάδια επέκτασης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Tα έργα για το πρώτο στάδιο ξεκινούν εντός της φετινής χρονιάς, ενώ για το δεύτερο στάδιο επέκτασης προγραμματίζονται για το 2031 και για το τρίτο στάδιο το 2042. Το Στρατηγικό Σχέδιο (Master Plan) προβλέπει πως με την ολοκλήρωση των τριών σταδίων η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα αυξηθεί από τα 26 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως σήμερα σε 50 εκατομμύρια.
Αναλυτικά στοιχεία για το Master Plan περιλαμβάνει η χθεσινή έκθεση της Axia Research για τον ΔΑΑ, σύμφωνα με την οποία στα δύο πρώτα στάδια προβλέπεται επέκταση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και μόνο στο τρίτο στάδιο, μετά το 2042, σχεδιάζεται η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού. Επιπλέον, η επέκταση του αεροδρομίου στα 50 εκατ. επιβάτες μπορεί να προχωρήσει χωρίς να χρειάζεται η αγορά πρόσθετων εκτάσεων ή η προσθήκη νέων αεροδιαδρόμων.
Το πρώτο στάδιο, ύψους 761 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σήμερα σε φάση σχεδιασμού και αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα προς τα τέλη του έτους, με στόχο να ολοκληρωθούν το 2028, ώστε η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να φτάσει τα 33 εκατ. επιβάτες. Στο δεύτερο στάδιο, με επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ (σε σημερινές τιμές), η δυναμικότητα θα αυξηθεί στα 40 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ η διοίκηση του ΔΑΑ δεν έχει παρουσιάσει στοιχεία για το κόστος επένδυσης του τρίτου σταδίου, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των 50 εκατομμυρίων επιβατών. Σημειώνεται πως με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, τυχόν δανεισμός για την υλοποίηση των επενδύσεων που δεν έχει αποπληρωθεί μέχρι το 2046 (οπότε και λήγει η σύμβαση) θα αναληφθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.
Υπενθυμίζεται πως το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ξεκίνησε να λειτουργεί στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με δυναμικότητα 16 εκατομμυρίων επιβατών, η οποία αυξήθηκε στα 21 εκατομμύρια επιβάτες το 2007 και σήμερα φτάνει τα 26 εκατομμύρια. Στη σύμβαση παραχώρησης υπάρχουν σαφείς προβλέψεις για το πότε πρέπει ο ΔΑΑ να ξεκινήσει τις επενδύσεις αύξησης της δυναμικότητας του αεροδρομίου. Προβλέπεται πως κάθε φάση επέκτασης ξεκινάει όταν α) η επιβατική κίνηση του τελευταίου 12μήνου ξεπερνά το 90% της δυναμικότητας του αεροδρομίου και είναι πιθανό να φτάσει το 95% την επόμενη διετία ή β) όταν η επιβατική κίνηση ξεπερνά το 95% της δυναμικότητας. Με την εκκίνησης της διαδικασίας ο ΔΑΑ πρέπει να προχωρήσει πρώτα τις μελέτες για τον σχεδιασμό της επέκτασης, καθώς και για το πώς θα λειτουργεί το αεροδρόμιο κατά την περίοδο των εργασιών. Μόλις ολοκληρωθούν αυτές οι μελέτες, ξεκινούν τα έργα.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Διαβάστε επίσης
Τουρισμός: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των Κυκλάδων
Μεντβέντεφ: Απέκλεισε τις συζητήσεις με το Κίεβο
ΔΕΗ: Χτίζει δίκτυο ενεργειακών υπηρεσιών πάνω στην “Κωτσόβολος”