Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Ένα στα δύο νέα ΙΧ το 2030 θα είναι ηλεκτρικό προβλέπει το ΕΣΕΚ

Το ανέβασμα του πήχη της φιλοδοξίας για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και για  τον ευρύτερο εξηλεκτρισμό των μεταφορών τα επόμενα χρόνια και ιδίως μετά το 2035 θα αποτυπώνεται, σύμφωνα με πληροφορίες του energygame.gr, στο τελικό προσχέδιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση τις αμέσως επόμενες ημέρες. Στη βάση του πιο αισιόδοξου σεναρίου, το 2030 ένα από τα δύο νέα επιβατικά ΙΧ θα είναι είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητο, είτε plug-in υβριδικό, ενώ ηλεκτρικό θα είναι και το 40% των νέων ελαφρών φορτηγών. Οι δε επενδύσεις για την ηλεκτροκίνηση για τα επόμενα χρόνια εκτιμώνται σε 12 δισ. ευρώ, καταλαμβάνοντας σημαντικό μερίδιο της συνολικής «πίτας» των επενδύσεων για το «πρασίνισμα» των μεταφορών-επιβατικών και εμπορευματικών- που ανέρχεται σε 44 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΕΚ αφενός αναθεωρούνται οι υφιστάμενοι στόχοι για τη διείσδυση των ηλεκτροκίνητων (αμιγώς ηλεκτρικών και plug in υβριδικών) επιβατικών ΙΧ, αφετέρου για πρώτη φορά θεσπίζονται συγκεκριμένοι στόχοι και για τα ελαφρά φορτηγά. Σύμφωνα με το πρώτο «Σενάριο Βάσης», σύμφωνα με το οποίο θα συνεχιστούν τα επόμενα χρόνια τα υφιστάμενα μέτρα πολιτικής και προγράμματα (όπως τα προγράμματα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα, και «Φορτίζω παντού», για υποδομές φόρτισης), χωρίς τη λήψη επιπλέον μέτρων τα νέα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα θα αντιστοιχούν στο 30% της αγοράς από 12,50% σήμερα. Κάτι που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 54.877 νέα επιβατικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα ΙΧ (BEV) ή plug-in υβριδικά (PHEV) που θα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, από 17.063 το 2024 και μόλις 2.135 το 2020, όταν ξεκίνησαν να υλοποιούνται οι δράσεις ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης. Ο πήχης ανεβαίνει ακόμη περισσότερο στο δεύτερο αισιόδοξο σενάριο, που προβλέπει την εφαρμογή επιπλέον μέτρων πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε σχέση με αυτά που βρίσκονται σε ισχύ σήμερα. Στο σενάριο αυτό, η διείσδυση των νέων ηλεκτρικών επιβατικών ΙΧ στο τέλος της δεκαετίας φτάνει το 50% (έναντι 30% στο σενάριο βάσης), κάτι που «μεταφράζεται» σε 108.304 νέα BEV και PHEV, έναν αριθμό δηλαδή σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με το σενάριο βάσης.

Για τα ελαφρά φορτηγά, το σενάριο βάσης προβλέπει ότι το ποσοστό των ηλεκτρικών ελαφρών φορτηγών στο σύνολο της αγοράς από 10% που είναι φέτος (το 2020 το σχετικό ποσοστό ήταν μόλις 0,2%) θα αυξηθεί στο 25% το 2030, σύμφωνα με το σενάριο βάσης, και στο 40%, σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο.

Όσον αφορά τις επενδύσεις για την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια, στο αναθεωρημένο ΕΣΕΚ κάνει λόγο για 8 δισ. ευρώ για ηλεκτρικά ελαφρά φορτηγά, επιβατικά οχήματα και μοτοσικλέτες για την περίοδο 2025-2030, 4 δισ. ευρώ για ηλεκτρικά λεωφορεία και βαρέα φορτηγά οχήματα και 549 εκατ. ευρώ για τις υποδομές οδικών μεταφορών, που περιλαμβάνουν και τις υποδομές φόρτισης. Τα ποσά αυτά αθροίζουν ένα συνολικό κονδύλι 12,6 δισ. ευρώ για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης έως το τέλος της δεκαετίας.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Πώς η Τσεχία γίνεται κέντρο παραγωγής μικροτσίπ στην Ευρώπη

Η Νιγηρία επιβάλει ΦΠΑ στις συναλλαγές crypto

Metlen: Εγκαινίασε το δεύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο στη Χιλή

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!