THEPOWERGAME
Η «τριπλέτα» Ελληνικά Καλώδια, Prysmian και Nexans, δηλαδή οι εταιρείες που βρίσκονται πίσω από τα καλωδιακά τμήματα όλων των μεγάλων έργων νησιωτικών διασυνδέσεων που έχει υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια ο ΑΔΜΗΕ (διασύνδεση Κυκλάδων, διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, διασύνδεση Σκιάθου-Εύβοιας), είναι -όπως ήταν εν πολλοίς αναμενόμενο- αυτές που διεκδικούν τα καλωδιακά σκέλη του επόμενου μεγάλου «κύματος» των σχετικών projects, μέσω των οποίων θα διασυνδεθούν στο Ηπειρωτικό Σύστημα έως το τέλος της δεκαετίας τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
Όπως ανακοίνωσε προ ημερών ο ΑΔΜΗΕ, τρεις εταιρείες -αυτές που προαναφέρθηκαν- εξέφρασαν ενδιαφέρον για την πρώτη φάση του διαγωνισμού για τη σύναψη συμφωνίας, οι αιτήσεις συμμετοχής στον διαγωνισμό αξιολογήθηκαν θετικά και στο αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ώστε να επιλεγούν οι ανάδοχοι έως το τέλος του έτους. Η διάρκεια της συμφωνίας-πλαισίου ορίζεται στα έξι έτη από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.717.000.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Στη σημασία της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Δωδεκανήσων αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, κατά την επίσκεψή του στη Ρόδο στις αρχές Ιουλίου, κάνοντας λόγο για «μια τεράστια επένδυση, που θα δώσει ενεργειακή ασφάλεια και θα επιτρέψει την πολύ καλύτερη αξιοποίηση των υπεράκτιων ενεργειακών πόρων που υπάρχουν στο Αιγαίο. Όταν ολοκληρωθεί η διασύνδεση, τότε μιλάμε για μια καινούργια πραγματικότητα». Διαβεβαίωσε δε ότι σε συνδυασμό με τη διασύνδεση, «θα υπάρχει πάντα, είτε με ψυχρή εφεδρεία, είτε με μπαταρίες ή με συνδυασμό μπαταριών και ψυχρής εφεδρείας, απόλυτη ενεργειακή κάλυψη των νησιών».
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Διαβάστε επίσης
“Ραστώνη” στο εμπόριο με επιδόσεις κατώτερες των προσδοκιών
Πώς και πού ταξιδεύουν οι Έλληνες
Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos