Γ.Δ.
1464.39 +0,46%
ACAG
+0,34%
5.83
CENER
-1,64%
9.61
CNLCAP
+0,69%
7.3
DIMAND
-0,11%
9.08
NOVAL
+0,36%
2.76
OPTIMA
-1,48%
11.96
TITC
-0,32%
30.8
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.42
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+1,34%
2.275
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,68%
2.975
ΑΛΦΑ
+0,21%
1.678
ΑΝΔΡΟ
+0,92%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,17%
11.82
ΑΣΚΟ
0,00%
2.78
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.6
ΑΤΤ
-6,51%
12.2
ΑΤΤΙΚΑ
-0,77%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,51%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-1,25%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+1,54%
1.32
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+1,24%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,33%
18.02
ΔΑΑ
+0,13%
7.95
ΔΑΙΟΣ
-10,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,14%
11.54
ΔΟΜΙΚ
-0,29%
3.39
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,63%
0.32
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.54
ΕΕΕ
0,00%
32.68
ΕΚΤΕΡ
-0,73%
4.09
ΕΛΒΕ
+0,92%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,38%
2.15
ΕΛΛ
+0,72%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,55%
7.52
ΕΛΣΤΡ
-0,87%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+1,03%
1.77
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.854
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,55%
1.27
ΕΤΕ
+1,22%
8.3
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+1,39%
2.189
ΕΧΑΕ
+0,21%
4.765
ΙΑΤΡ
-3,33%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+3,79%
0.411
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
4.995
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-1,57%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,67%
5.97
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,29%
3.41
ΚΑΡΕΛ
+2,98%
346
ΚΕΚΡ
+4,61%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,67%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-1,02%
0.487
ΚΟΥΑΛ
-3,47%
1.224
ΚΟΥΕΣ
-0,19%
5.15
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,87%
11.4
ΚΤΗΛΑ
-1,16%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,86%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+1,09%
7.43
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.2
ΛΑΝΑΚ
+1,04%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,44%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,31%
3.77
ΜΙΝ
0,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,32%
23
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.5
ΜΟΤΟ
+0,56%
2.715
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.34
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,58%
35.96
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-0,22%
0.918
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.278
ΞΥΛΠ
0,00%
0.412
ΟΛΘ
+1,43%
21.3
ΟΛΠ
-0,73%
27.2
ΟΛΥΜΠ
+2,02%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,38%
15.81
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.898
ΟΤΕ
-0,21%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.6
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
+1,27%
3.9
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.86
ΠΛΑΘ
+2,91%
4.07
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,14%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+1,60%
1.9
ΣΑΡ
-1,25%
11.08
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,68%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,15%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-1,19%
1.66
ΣΠΕΙΣ
-0,58%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,26%
19.26
ΤΖΚΑ
-2,60%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
-1,00%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Υποδομές: Έρχονται έργα 10 δισ. μέσα στο επόμενο 12μηνο

Δημόσια έργα, συμβάσεις παραχώρησης και συμβάσεις με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), συνολικού ύψους περί τα 9 – 10 δισ. αναμένεται να υπογραφούν ή να δημοπρατηθούν μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς κατασκευών και αναλυτών. Τα νέα έργα έρχονται να προστεθούν στο ήδη σημαντικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο υπογεγραμμένων συμβάσεων που έχουν οι κατασκευαστικοί όμιλοι και σήμερα ξεπερνά τα 15 δισ. ευρώ.

Αυτές τις ημέρες προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για το Κυβερνητικό Πάρκο «Ανδρέας Λεντάκης», προϋπολογισμού άνω του μισού δισ. ευρώ, ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για την αποκατάσταση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου από τις περυσινές θεομηνίες, σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, με συνολικό προϋπολογισμό γύρω στα 1,4 δισ. ευρώ.

Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να υπογραφούν και οι συμβάσεις παραχώρησης για τρεις μεγάλους οδικούς άξονες στους διαγωνισμούς για τους οποίους είχε επικρατήσει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Πρόκειται για την Εγνατία Οδό με τη σύμβαση να υπογράφεται από την κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects, την Αττική Οδό (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ). Το τρίτο έργο είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), προϋπολογισμού γύρω στα δύο δισ. ευρώ, στο διαγωνισμό για τον οποίο επικράτησε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά σύμφωνα με πληροφορίες θα δημιουργηθεί κοινοπραξία παραχώρησης με συμμετοχή και άλλων κατασκευαστικών ομίλων.

Την Τρίτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας είπε στη Βουλή πως τον Σεπτέμβριο θα υπογραφεί η σύμβαση για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, με την ΑΒΑΞ. Το αρχικό κόστος του έργου φτάνει τα 310 εκατ. ευρώ, χωρίς τις προαιρέσεις, ύψους 76 εκατ. ευρώ, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωαννίνων.

Αν και στο υπουργείο Υποδομών δηλώνουν πως πλέον θα είναι πολύ επιλεκτικοί στα μη ανταποδοτικά έργα ΣΔΙΤ (δηλαδή οι ανάδοχοι αποζημιώνονται σε ετήσια βάση με τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας), τους επόμενους μήνες αναμένεται να υπογραφούν αρκετές συμβάσεις. Μεταξύ άλλων, όπως επίσης είπε την Τρίτη στη Βουλή ο Χρήστος Σταϊκούρας, προχωρούν οι διαγωνισμοί για τα έργα της ανέγερσης των Δικαστικών Μεγάρων Ηρακλείου, Λαμίας και Βόλου, της νέας πτέρυγας του Δικαστικού Μεγάρου Καρδίτσας, της ανακατασκευής των Δικαστικών Μεγάρων Ρεθύμνου και Τρικάλων. Η κοινοπραξία ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή πέντε Αστυνομικών Μεγάρων σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη, έργου που προωθείται με ΣΔΙΤ.

Προχωρούν, επίσης, τα ΣΔΙΤ για την κατασκευή φοιτητικών κατοικιών με την Intrakat να ανήκει στους ομίλους που έχουν πάρει κεφάλι στους συγκεκριμένους διαγωνισμούς.

Στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα,ολοκληρώνονται οι μελέτες για την κατασκευή γέφυρας διπλού σιδηροδρομικού άξονα με στόχο τη σύνδεση του 6ου Προβλήτα και του λιμένα της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Είναι στην διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου η ολοκλήρωση της μελέτης για την κατασκευή του δυτικού προαστιακού της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, ολοκληρώνονται οι μελέτες του τμήματος Τοξότες – Νέα Καρβάλη για τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τον εν λόγω λιμένα. Ο κ. Σταϊκούρας υπενθύμισε στη Βουλή πως τo Φεβρουάριο του 2024, η εκ νέου δημοπράτησή του με ανοικτό μειοδοτικό διαγωνισμό. Παράλληλα με τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, «έτρεξε» και η διαδικασία κήρυξης απαλλοτριώσεων, με δύο διαδοχικές αποφάσεις, τον Μάρτιο και τον Ιούλιο του 2024.

Την Τετάρτη το υπουργείο ανακοίνωσε πως εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ (518.865.020 ευρώ) για σιδηροδρομικά έργα, που θα υλοποιηθούν στην επόμενη τετραετία και προέρχονται από την τελευταία πρόσκληση του φακέλου Ταμείου Συνοχής του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης (CEF II). Οι εγκριθείσες προτάσεις συμπληρώνουν κενά στο βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π) και αφορούν στα ακόλουθα έργα:

1. Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας στο τμήμα Μουριές – Προμαχώνας (112.075.200 ευρώ).

2. Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ- Οινόη (192.142.704 ευρώ).

3. Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πύθιο – Ορμένιο (ΕΡΓΟΣΕ) (186.667.916,75 ευρώ).

4. Νέο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (ETCS L1) στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο (27.979.200 ευρώ).

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Κοπεγχάγη: Ανταμείβει τους τουρίστες για τις καλές πρακτικές τους

Alpha Bank Romania: Πωλήθηκε το 90,1% στη UniCredit

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!