THEPOWERGAME
Έπειτα από πολυετή καθυστέρηση, η κυβέρνηση προωθεί μελέτη ώστε να χαρτογραφηθούν οι νέες συγκοινωνιακές ανάγκες στο Λεκανοπέδιο της Αττικής και στη Θεσσαλονίκη. Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης θα περιλαμβάνει το μετρό και όλες τις Δημόσιες Συγκοινωνίες, ενώ θα είναι προσαρμοσμένος στα νέα δεδομένα σε σχέση με τις πληθυσμιακές συνθήκες, τους νέους πόλους που έχουν δημιουργηθεί ή δημιουργούνται και τους σχεδιασμούς επέκτασης των μέσων σταθερής τροχιάς. Σήμερα οι αστικές συγκοινωνίες στο Λεκανοπέδιο πραγματοποιούνται με δρομολόγια που έχουν σχεδιαστεί πριν από δεκαετίες, παρά τις όποιες παρεμβάσεις έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια.
Ένα δεύτερο στοίχημα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η έγκαιρη ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών έργων. Χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, είπε, κατά τη διάρκεια άτυπης δημοσιογραφικής ενημέρωσης, πως τα έργα μεταφορών που έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027 «δεν θα ξεφύγουν πέραν των χρονοδιαγραμμάτων». Ωστόσο, φάνηκε πιο επιφυλακτικός όσον αφορά τα έργα που αναμένεται να παραδοθούν μετά το 2028 (όπως ο ΒΟΑΚ), καθώς, όπως είπε, δεν μπορείς να προβλέψεις τους αστάθμητους παράγοντες που θα προκύψουν. Γι’ αυτόν τον λόγο, πρόσθεσε, πρέπει να αρχίσει ο σχεδιασμός για τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, αφού το Μετρό έχει μπει στη τελική ευθεία για να… κόψει εισιτήριο στις 30 Νοεμβρίου, γεγονός που θα αλλάξει όλο το δίκτυο μεταφορών της πόλης. Αυτήν την περίοδο βρίσκεται στα σκαριά ο συντονισμός των συγκοινωνιακών φορέων της πόλης, ώστε έως τα τέλη Νοεμβρίου όλα να είναι έτοιμα για την απαραίτητη αναδιάρθρωση των δρομολογίων.
Στην Αθήνα το αρχικό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της Γραμμής 4 του μετρό, η οποία αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά το κυκλοφοριακό της Αθήνας, αφού στη διαδρομή της από το Γαλάτσι μέχρι του Γουδή περνά από πολλούς αστικούς δήμους της πρωτεύουσας, φαντάζει «εξωπραγματικό». Μέχρι τότε στην εμπροσθοφυλακή της ανανέωσης των συγκοινωνιών έχουν ριχτεί τα λεωφορεία. Μέχρι το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής 900-950 νέα λεωφορεία, ενώ ανανέωση του στόλου θα υπάρξει και στη Θεσσαλονίκη, όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Μάλιστα, εξήγησε ότι ήδη κυκλοφορούν 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και 110 στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, τα οποία είναι πλήρως προσβάσιμα για όλους τους πολίτες.
Ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε πως το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε πρόσφατα δύο συμβάσεις, στις οποίες ιδιώτες, έξι ΚΤΕΛ και δύο τουριστικά γραφεία αναλαμβάνουν την κυκλοφορία 211 νέων λεωφορείων, το αργότερο σε εννέα μήνες στην Ανατολική και στη Δυτική Αττική, ενώ στους δρόμους της πρωτεύουσας αναμένονται άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου. Σημειώνεται πως πριν από δύο ημέρες εισήλθε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο Τεύχους Διακήρυξης για τη διαγωνιστική διαδικασία ανανέωσης στόλου λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με αναθέτουσα Αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τελικούς ωφελούμενους τους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών στις δύο μητροπολιτικές περιοχές. Ο διαγωνισμός εντάσσεται στο σχετικό μεσοπρόθεσμο πλάνο του υπουργείου, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Κοινότητα και τους εμπλεκόμενους φορείς. Συγκεκριμένα, αφορά 700 οχήματα με προεπιλογή αναδόχων για ηλεκτρικά λεωφορεία βραχείας, καθώς και ταχείας φόρτισης, αλλά και τρόλεϊ σύγχρονης τεχνολογίας κίνησης. Ιδιαίτερη αξία έχει το γεγονός ότι η είσοδος των νέων οχημάτων στον ημερήσιο προγραμματισμό βγάζει εκτός οχήματα παλαιά και κατά προτεραιότητα μη προσβάσιμα σε ΑμεΑ. Αυτό αφορά το 39% του διαθέσιμου στόλου της ΟΣΥ. Η μέση ηλικία λεωφορείων στην Αθήνα είναι 19 έτη, ενώ στην Ευρώπη 12 έτη. Για πρώτη φορά έγινε προμήθεια λεωφορείων στην Αθήνα από το 2009. Για διάφορους λόγους, και λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν είχε πραγματοποιηθεί η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μας από το 2009.
Αναζητούνται 60 εκατ. ευρώ για κλιματισμό και ανελκυστήρες
Το υπουργείο, πέραν του νέου συγκοινωνιακού χάρτη, αναγνωρίζει την ανάγκη βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη στα μέσα. Ως εκ τούτου, αναζητούνται 60 εκατ. ευρώ, ώστε να παρθούν μέτρα που αφορά τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες και τους ανελκυστήρες. «Αυτό θα διαρκέσει 12 μήνες», επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας. Πάντως, η εικόνα στη Γραμμή 3 του Μετρό, που εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο, χαρακτηρίζεται καθημερινά από εικόνες συνωστισμού. Το έργο της τοποθέτησης κλιματιστικών, το οποίο έχει εξαγγελθεί αρκετές φορές, παραμένει στα χαρτιά, καθώς ακόμα διερευνάται εάν πρόκειται για μία λύση εφικτή, δεδομένου ότι είναι εξαιρετικά κοστοβόρα, αλλά και χρονοβόρα.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Διαβάστε επίσης
Φόβος για αεροπλάνα: 6 tips για να τον ξεπεράσετε
Αγορά: Oι “μεγάλοι” κερδίζουν μερίδια και οι “μικροί” ασφυκτιούν
Έργα 750 εκατ. ευρώ από την ΕΥΔΑΠ για να μην διψάσει η Αττική