THEPOWERGAME
Περίπου 6,2 δισ. ευρώ τον χρόνο συγκεντρώνει το ελληνικό Δημόσιο από τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, δηλαδή περίπου το 10% των κρατικών εσόδων, μέσω των φόρων στα καύσιμα, των τελών κυκλοφορίας και του ΦΠΑ επί των τελών διοδίων. Άλλα 780 εκατ. ευρώ είναι τα συνολικά έσοδα των παραχωρησιούχων που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες μέσω των διοδίων. Η μερίδα του λέοντος, περίπου 4,3 δισ. ευρώ, προέρχεται από τους φόρους στα καύσιμα, γύρω στο 1,7 δισ. είναι τα τέλη κυκλοφορίας και περί τα 190 εκατ. ευρώ ο ΦΠΑ από τα διόδια.
Τι θα συμβεί, όμως, όταν επεκταθεί η χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Έχει το ελληνικό Δημόσιο, αλλά και τα κρατικά ταμεία άλλων χωρών, την πολυτέλεια να χάσουν αυτά τα δισεκατομμύρια από τους φόρους στα καύσιμα; Το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών, αλλά και κυβερνήσεις ανά τον κόσμο, εξετάζουν ήδη άλλα μοντέλα φορολόγησης των ηλεκτρικών οχημάτων, με σημαντικότερή τη χρέωση χρήσης του οδικού δικτύου ανά χιλιόμετρο, γνωστή ως RUC (Road Usage Charging). Σε κάποιες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στις ΗΠΑ, υλοποιούνται σήμερα πιλοτικά προγράμματα με RUC, με χρέωση των οδηγών ανά χιλιόμετρο χρήσης του οχήματός τους.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Διαβάστε επίσης:
Το Ζαγόρι, στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO
Ο Χατζηδάκης στο Πήλιο για αποκατάσταση ζημιών από πλημμύρες
Τι είπαν για τις αρνητικές τιμές οι CEOs των εταιρειών ηλεκτρισμού στο Λαγονήσι