THEPOWERGAME
Ο μετασχηματισμός της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα αποτελεί άσκηση για δυνατούς λύτες.Τα προβλήματα που δημιουργεί η πλεονάζουσα ενέργεια από τις Ανανεώσιμες Πηγές σε συγκερασμό με την έλλειψη αποθήκευσης και τις λιγοστές επενδύσεις σε δίκτυα και μπαταρίες διαμορφώνει νέες συνθήκες και θέτει νέα όρια στο πώς οι επενδυτές θα βλέπουν μελλοντικά τις επενδύσεις. Στην εξίσωση αυτής της αλλαγής η αγορά τοποθετεί στο επίκεντρο τον καταναλωτή -βιομηχανικό και οικιακό-, ενώ άνθρωποι που μίλησαν στο 9ο Συμπόσιο Ενεργειακής Μετάβασης έκαναν λόγο για ύπαρξη ισορροπίας στο μελλοντικό και ιδανικά ποικιλόμορφο ενεργειακό μείγμα. Στο τραπέζι τέθηκε και η ανάγκη για εκ νέου αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων, εφόσον όπως ανακοινώθηκε διά στόματος Θ. Σκυλακάκη οι κρατικές επιδοτήσεις τελείωσαν.
«Είμαστε σε μία νέα εποχή για τις επενδύσεις στον ενεργειακό τομέα. Οι ΑΠΕ είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την πράσινη μετάβαση. Ωστόσο, βαδίζουμε σε ένα μονοπάτι κατά το οποίο δεν θα υπάρχουν οι επιδοτήσεις, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θ. Σκυλακάκης. Οι λειτουργικές ενισχύσεις σταματούν, άρα χρειαζόμαστε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. Οι πόροι δεν θα είναι ανεξάντλητοι και δεν θα μπορούν να δοθούν επιδοτήσεις έστω και σε επίπεδο capex για τον αρχικό προϋπολογισμό που χρειάζεται μία επένδυση ΑΠΕ, ανέφερε ο Δρ. Κώστας Ανδριοσόπουλος Καθηγητής Χρηματοοικονομικών & Ενεργειακής Οικονομίας στο Audencia Business School, Διευθύνων Σύμβουλος στην Akuo Energy Greece και Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας στο Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. Αντίστοιχα, η Ελένη Βρεττού, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Attica Bank σημείωσε χθες πως αμφότερες τράπεζες και επενδυτές πρέπει να γνωρίζουν τους πιθανούς κινδύνους που ενέχει μία επένδυση, ώστε να αναπροσαρμόσουν τις αποδόσεις που περιμένουν και τη συμμετοχή που θα έχουν στις επενδύσεις.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Διαβάστε επίσης
Το σχέδιο για τις αλλαγές στα τεκμήρια διαβίωσης από το 2025
Ταγιάνι κατά Στόλτενμπεργκ για χρήση δυτικών όπλων στη Ρωσία
Ποιος φοβάται τους Κινέζους κατασκευαστές EV