Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Μαρίνα Μήλου: Από τη θαλασσοταραχή του Μαΐου στη νηνεμία του Ιουνίου

Στα μέσα Μαΐου, μετά και το επίσημο άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού, ο Λιμενάρχης Μήλου άρχισε να λαμβάνει ανώνυμες καταγγελίες για μια εκτός ελέγχου κατάσταση που επικρατούσε στη Μαρίνα Μήλου (Λίμενας Αδάμαντα).

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του powergame.gr οι καταγγέλλοντες έκαναν λόγο για απανωτές δυστοκίες στο άνοιγμα του θαλάσσιου τουρισμού που, ως γνωστόν, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην οικονομία της Μήλου και των Κυκλάδων γενικότερα.

Διότι η Μήλος είναι από τους πιο περιζήτητους νησιωτικούς προορισμούς της Ελλάδας, ιδιαίτερα δημοφιλής για ημερήσια κρουαζιέρα και τουριστικό yachting χάρη στη σπάνια γεωμορφολογία της.

Επιστολή διαμαρτυρίας από τον ΣΙΤΕΣΑΠ

Την ίδια χρονική περίοδο, μια επιστολή διαμαρτυρίας από τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) και τον εκπρόσωπό του στην Σύρο Αντώνη Λεμονάκη, απεστάλη προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μήλου.

«Πώς περιμένετε να συνεχίσουμε να σας υποστηρίζουμε;» Αυτή ήταν η κατακλείδα της σχετικής επιστολής στην οποία περιέχονταν χαρακτηρισμοί όπως :«επικρατεί ένα μπάχαλο. Δένει όποιος θέλει, όπου και όπως θέλει χωρίς καμιά ασφάλεια».

Ο ΣΙΤΕΣΑΠ θέτοντας τη σημαντικότητα της Μήλου ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού κατήγγειλε μεταξύ άλλων προβλήματα δεσίματος, έλλειψη παροχής νερού αλλά και ρεύματος.

Για αντικρουόμενα συμφέροντα έκαναν λόγο ορισμένοι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη Μαρίνα Μήλου με μια σειρά από ερωτήματα να αναδύονται.

Πως είναι δυνατόν να έρχονται και να φεύγουν τουριστικά σκάφη όταν δεν λειτουργούν οι βασικές υπηρεσίες; Ποιοι έχουν προτεραιότητα στον Λιμένα Αδάμαντα όσον αφορά τις θέσεις «βιτρίνα»;

Το powergame.gr απευθύνθηκε πρώτα στον Δήμαρχο του νησιού, Μανώλη Μικέλη.

«Κάθε χρόνο βγαίνουν εργολαβίες (θέσεις, παροχή νερού κλπ) βάσει ενός κατεστημένου που υπάρχει και στα γύρω νησιά. Φέτος, επειδή ξεκινήσαμε τον διαγωνισμό ορισμένοι αντέδρασαν, και αυτό επειδή άλλαξε ο Λιμενάρχης. Για αυτό λάβαμε καταγγελίες από επαγγελματίες τουριστικών σκαφών που περισσότερο σχετίζονται με τη θέση που έχουν στη Μαρίνα», εξήγησε.

«Τα συμφέροντα στον Λιμένα της Μήλου είναι μεγάλα», τόνισε λέγοντας πως η νέα διοίκηση δεν άλλαξε κανέναν από τους κανονισμούς που ίσχυαν ως τώρα. Όσο για την έλλειψη ρεύματος και νερού ο κ. Μικέλης διέψευσε τις κατηγορίες.

«Υπήρχε και νερό και ρεύμα, και δεν καταλαβαίνω γιατί έχουν ειπωθεί τέτοιες ανακρίβειες από ανθρώπους που οι ίδιοι στην τελική αποτελούν μέρος της διαχείρισης του Λιμένα, εφόσον δραστηριοποιούνται εκεί», συμπλήρωσε, διαβεβαιώνοντας πως το ζήτημα οδεύει προς οριστική επίλυση, τόσο όσον αφορά στο θέμα της εργολαβίας του λιμανιού όσο και για το τελικό σχέδιο των θέσεων των σκαφών.

«Θα επαναλάβω το εξής. Η Μήλος είναι ένα λιμάνι με τεράστια οικονομικά συμφέροντα και αρκετοί επιχειρηματίες κοιτάζουν να δημιουργούν πρόβλημα ενώ τίποτα απολύτως δεν είναι παράνομο. Θεωρώ ότι αυτό μόνο δυσφήμιση κάνει στο νησί».πρόσθεσε

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου της Μήλου, Χρήστος Νίνος, παραδέχτηκε πως για κάποιες ημέρες δεν υπήρχε κάποιος υπεύθυνος για τον συντονισμό της Μαρίνας.

«Δεν υπήρχαν οι υπάλληλοι διότι όσοι ασχολούνται με το Λιμενικό Ταμείο είναι με σύμβαση έργου», εξήγησε σε επικοινωνία με το powergame.gr. Ωστόσο, διαβεβαίωσε πως τον έλεγχο της κατάστασης ανέλαβαν οι Λιμενικές Αρχές. 

Στη συνέχεια, ο διαγωνισμός για την ανάθεση της καβοδεσίας και του συνολικού συντονισμού της μαρίνας Μήλου, προχώρησε με πάνω από δέκα άτομα να δίνουν προσφορά.

Ωστόσο, οι τιμές, ήταν κάτω του κόστους και υπήρχαν απανωτές παραιτήσεις στους μειοδότες, μέχρι τις αρχές Ιουνίου, οπότε και λύθηκε το ζήτημα.

«Μετά από μια σειρά παραιτήσεων στον διαγωνισμό, ο 5ος κατά σειρά μειοδότης αναλαμβάνει εργολαβία από τις 3 Ιουνίου 2021», πληροφόρησε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μήλου.

Όπως εξήγησε ο κ. Νίνος ο νόμος 4412 για τις Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών για τη διαδικασία των διαγωνισμών έχει αλλάξει και δεν έχει να κάνει ακριβώς με την καβοδεσία αλλά με την παροχή νερού, ρεύματος, κ.ο.κ. Επομένως για να είναι ανοιχτός ο διαγωνισμός θα έπρεπε να γίνει αλλαγή του νόμου.

Εσωτερικές έριδες στο λιμάνι της Μήλου

«Είτε μας αρέσει, είτε όχι, υπάρχουν εσωτερικές έριδες στο λιμάνι της Μήλου που βλάπτουν το σύνολο του νησιού», υπογράμμισε.

Ερωτηθείς για τα κριτήρια κάτω από τα οποία θα ορίζονται οι θέσεις ελλιμενισμού στα τουριστικά σκάφη, ο κ. Νίνος απάντησε:

«Τα κριτήρια αυτά είναι ναυτικά και τον συντονισμό θα αναλάβει ο νέος ανάδοχος. Έχουν να κάνουν με το βάθος και μήκος του σκάφους αλλά αρμόδιος είναι ο νέος μάνατζερ. Το Λιμενικό Ταμείο της Μήλου δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτό διότι δεν έχει τις ναυτικές γνώσεις», απάντησε.

Οι ναυλωτές, στα τουριστικά σκάφη, έχουν αρχίσει να αυξάνονται τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ενώ διεθνή προβολή πήρε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα η Μήλος χάρη στην πρόοδο των εμβολιασμών. Ιδιαίτερη αναφορά στο νησί, έκανε το BBC με ειδικό ρεπορτάζ για τη «Γαλάζια Ελευθερία» και την αύξηση των covidfree ελληνικών προορισμών.

«Αν όλα πάνε καλά με τα τωρινά στοιχεία που υπάρχουν και με την τουριστική ροή που υπάρχει πιστεύω ότι σίγουρα αναμένουμε το 2021 να κυλήσει καλύτερα από το 2020», εκτίμησε ο κ.Νίνος.

Στις 69.163 ευρώ ο τζίρος από τις αφίξεις στη Μήλο το 2019

Βάσει των στοιχείων του Λιμενικού Ταμείου της Μήλου, το 2019 οι συνολικές αφίξεις στον θαλάσσιο τουρισμό ήταν 2.471 σκάφη (1600 επαγγελματικά / 871 ερασιτεχνικά) με τον τζίρο να αγγίζει τις 69.163 ευρώ.

Το 2020 ή πτώση από την πανδημία ήταν κατακόρυφη με συνολικές αφίξεις 1.200 σκάφη (780 επαγγελματικά /  421 ερασιτεχνικά).

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!