Χειρόφρενο τραβάνε τα ταξί τη Μεγάλη Τρίτη 15 Απριλίου, αφού το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας, διαμαερτυρόμενο για τον αποκλεισμό της κυκλοφορίας των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Θυμίζουμε ότι χθες ο πρόεδρος των ταξί Θύμιος Λυμπερόπουλος. έκανε απειλητικό τηλεφώνημα στο γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη σε μια συγκυρία όπου η Κυβέρνηση επιχειρεί να βάλει μια τάξη στις συγκοινωνίες τόσο με την τοποθέτηση καμερών, όσο και με την προμήθεια περισσότερων λεωφορείων ώστε να διευκολυνθεί η μετακίνηση των πολιτών.
Αμέσως μετά τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού το προεδρείο του ΣΑΤΑ συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο. Στο συμβούλιο, στο οποίο αρνήθηκαν να συμμετάσχουν οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης (Ενωτική Κίνηση Ταξί, Ανεξάρτητη Κίνηση Ραδιοταξί), αποφασίστηκε η κήρυξη της 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας τη Μεγάλη Τρίτη. Το ΣΑΤΑ ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τα οποία δεσμεύτηκε δημόσια η κυβέρνηση, μέσω του πρώην υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση το ΣΑΤΑ, θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο επικοινωνίας με τον κ. Κυρανάκη, προκειμένου να λυθεί οριστικά και χωρίς «ήξεις – αφήξεις» το θέμα της διέλευσης των έμφορτων Ταξί από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.
Ο πρόεδρος των συνδικαλιστών των ταξί, Θύμιος Λυμπερόπουλος, μίλησε το πρωί της Παρασκευής στo ΕΡΤΝews, μετά τις δηλώσεις του Κωνσταντίνου Κυρανάκη για τις σκέψεις σχετικά με την κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ενώ ανακοίνωσε ότι «τη Μεγάλη Τρίτη έχουμε προειδοποιητική 24ωρη απεργία και εποχούμενη συγκέντρωση στο υπουργείο Μεταφορών και την επόμενη εβδομάδα θα έχει κλιμάκωση. Θα πάμε στο υπουργείο Μεταφορών και θα απαιτήσουμε να δούμε τον κ. Κυρανάκη»
«Εγώ πήρα τον διευθυντή του κ. Κυρανάκη να του ζητήσω τον λόγο. Του είπα ότι είπατε μια βόμβα, με παίρνει ανάστατος ο κόσμος και μου λένε θα τα κάνουν γυαλιά-καρφιά» είπε στο ΕΡΤNews ο κ. Λυμπερόπουλος.
Υπενθυμίζεται ότι ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης είχε δηλώσει χθες ότι «αυτό το οποίο επεξεργαζόμαστε είναι ότι εφόσον μιλάμε για λίγα δευτερόλεπτα στάσης για να πάρεις έναν επιβάτη, ο οποίος εκείνη τη στιγμή βρίσκεται στη λεωφορειολωρίδα και άρα δεν παρεμποδίζεται το λεωφορείο, αυτό είναι κάτι που θεωρούμε λογικό. Αναγνωρίζουμε ότι τα ταξί κάνουν συγκοινωνιακό έργο και πρέπει να μπορούν να πλησιάσουν το πεζοδρόμιο, ο επιβάτης που θέλει κάπου να πάει να μπορεί να μπει στο ταξί που περνά».
Σύμφωνα με τον κ. Λυμπερόπουλο «ενώ ο διευθυντής του κ. Κυρανάκη με είχε διαβεβαιώσει ότι ο ψηφισμένος ΚΟΚ που είχε φτιάξει ο κ. Οικονόμου (ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών) είχε περάσει όλους τους φορείς, είχε περάσει τη διαβούλευση και είχε πάει στον γραμματέα της κυβέρνησης, δεν θα αλλάξει τίποτα, θα μπουν τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ξαφνικά βγαίνει ο κ. Κυρανάκης χωρίς καμία συνάντηση μαζί μας, χωρίς να μας έχει ενημερώσει, και λέει ότι δεν θα μπαίνουν τα ταξί μέσα. Δεν είναι λειτουργικό αυτό που λέει ο κ. Κυρανάκης» για να εξηγήσει σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ότι «το ταξί δεν μπορεί και να βγει απο τη μεσαία λωρίδα, είναι όλοι σημειωτόν, θα κλείσει το λεωφορείο».
Κατά τον συνδικαλιστή «αυτό που είχαμε συμφωνήσει είναι το αντίθετο, τα έμφορτα ταξί θα πέρναγαν μέσα από τις λεωφορειολωρίδες. Χωρίς να συζητήσουμε, χωρίς να μας ενημερώσει – είμαι 40 χρόνια συνδικαλιστής – πηγαίνει στον γραμματέα της κυβέρνησης. 9 μήνες δουλειά με τον κ. Οικονόμου και αλλάζει την πολιτική».
Αν και παραδέχθηκε ότι έγινε τηλεφώνημα στο γραφείο του κ. Κυρανάκη και ότι η φράση «γυαλιά-καρφιά» όντως ειπώθηκε, ο κ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε για τη διαρροή του διαλόγου ότι «αυτά είναι βρώμικες δουλειές κάποιων συνεργατών, ειδικά του διευθυντή του κ. Κυρανάκη».
«Το σοβαρό είναι ότι οι πολιτικοί χάνουν την αξιοπιστία και αυτό φαίνεται από την αλητεία που έκανε το υπουργείο αλλάζοντας αποφάσεις από τον έναν υπουργό στον άλλο. Είμαστε Ελλάδα; Είμαστε Ευρώπη; Όλα τα ταξί στην Ευρώπη περνάνε και όχι μόνο τα έμφορτα. Γιατί στην Ελλάδα ο Κυρανάκης λέει όχι; Τη στιγμή που εγώ για να εξυπηρετήσω εσάς πρέπει να έχω τη δυνατότητα να σας πάω πιο γρήγορα και πιο οικονομικά στο σπίτι σας. Η μελέτη του ΟΑΣΑ αποδεικνύει ότι στα 12 αυτοκίνητα ένα είναι λεωφορείο, 2-3 ταξί και τα υπόλοιπα ΙΧ, πού εμποδίζουν δηλαδή τα έμφορτα ταξί. Ούτε στην Αλβανία δεν γίνονται αυτά» επέμεινε ο κ. Λυμπερόπουλος.