Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Sea Diamond: Μέχρι το Σεπτέμβριο το πόρισμα για τον τρόπο ανέλκυσης

Mέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου του 2021 θα έχει εκδοθεί το πόρισμα της Επιτροπής αναφορικά για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond, προκειμένου στη συνέχεια να προκηρυχθεί διαγωνισμός, όπως ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κωνσταντίνος Κατσαφάδος, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Γιώργου Λογιάδη.

«Η επιτροπή μελετά με τους αρμόδιους ειδικούς και ναυπηγούς, αλλά και χημικούς και σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, όλα τα ζητήματα αυτού του ιδιαίτερου ναυαγίου, για να προχωρήσει επιτέλους η ανέλκυσή του», είπε ο κ. Κατσαφάδος.

«Πρέπει να τελειώσει η υπόθεση με το ναυάγιο του Sea Diamond. Είναι υποχρέωση της πολιτείας όσο το δυνατόν γρηγορότερα να μπορέσει να κάνει την ανέλκυση αυτού του κουφαριού από την Καλντέρα της Σαντορίνης. Οφείλουμε όμως να το κάνουμε με σοβαρότητα. Οφείλουμε να το κάνουμε τηρώντας όλους τους κανόνες οι οποίοι διέπουν τέτοιες διαδικασίες. Οφείλουμε να το κάνουμε με υπευθυνότητα και ενώ υπάρχουν ακόμα εκκρεμείς δικαστικές διαδικασίες», είπε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

«Πρόκειται για πάρα πολύ δύσκολο εγχείρημα»

Ο κ. Κατσαφάδος πρόσθεσε: «Οφείλουμε να σεβόμαστε τους νόμους, να σεβόμαστε το περιβάλλον, να σεβόμαστε το θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής, τις ανθρώπινες ζωές οι οποίες θα μπουν σε όλη αυτή τη διαδικασία, γιατί είναι ένα πάρα, μα πάρα πολύ δύσκολο εγχείρημα και οφείλουμε να έχουμε και μια τεχνοοικονομική μελέτη».

«Έχουν περάσει δεκατέσσερα χρόνια από τη βύθιση του Sea Diamond στη Σαντορίνη. Το κουφάρι του πλοίου βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στο βυθό της θάλασσας κρεμασμένο στο χείλος του γκρεμού», ανέφερε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 και πρόσθεσε ότι «το Sea Diamond συνεχίζει να ρυπαίνει τα θαλάσσια οικοσυστήματα με τα πετρελαιοειδή και τις υδατοδιαλυτές τοξικές ουσίες που προέρχονται από το ναυάγιο και τη διάβρωση των επικίνδυνων υλικών του» καθώς το πλοίο περιείχε εξήντα πέντε τόνους ντίζελ, τετρακόσιους τριάντα επτά τόνους μαζούτ, διακόσιους τριάντα έξι τόνους απόβλητα κάθε είδους και τριάντα δύο τόνους λιπαντικά, βάσει του πράσινου βιβλίου του.

«Έχουν αντληθεί περίπου οι εκατόν πενήντα τόνοι, αλλά από αναλύσεις που έκανε το Γενικό Χημείο του Κράτους αυτά ήταν κατά 99% θαλασσινό νερό και μόνο 1% πετρελαιοειδή», είπε ο κ. Λογιάδης και πρόσθεσε πως η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει εισπράξει 6 εκατομμύρια δολάρια για την απάντληση των πετρελαιοειδών ενώ στην έρευνα που έκανε το Πολυτεχνείο Κρήτης σε ψάρια που συλλέχτηκαν στην περιοχή, ανιχνεύτηκαν πολύ υψηλές τιμές σε επικίνδυνα βαρέα μέταλλα, όπως υδράργυρο, κάδμιο, μόλυβδο.

«Έχει απαντληθεί το μεγαλύτερο κομμάτι των πετρελαιοειδών»

«Από την πρώτη στιγμή που έγινε το ναυάγιο, το κράτος άμεσα έσπευσε και αντιμετώπισε, με βάση τις δυνατότητες τις οποίες είχε, την περιβαλλοντική ρύπανση», ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κωνσταντίνος Κατσαφάδος ενώ σε σχέση με την απάντληση των πετρελαιοειδών, υπογράμμισε ότι το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι έχει απαντληθεί.

«Το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει μία συνεχής επιτήρηση από αντιρρυπαντική εταιρεία σε ό,τι έχει να κάνει με το ναυάγιο, για να ελέγχουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τις οποίες έχει στην περιοχή, αλλά είναι και συνεχείς οι έλεγχοι τους οποίους κάνει το ΕΛΚΕΘΕ στην περιοχή», είπε ο υφυπουργός και κατέθεσε το πόρισμα της έκθεσης πραγματογνωμοσύνης επί των αποφάσεων του ναυτικού τμήματος, «όπου λέει ξεκάθαρα ότι η τωρινή κατάσταση είναι σταθεροποιημένη και σαφώς αμβλυμμένη, έχοντας μία φυσική εξυγίανση στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου», σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Κατσαφάδος.

Όπως ανέφερε εξάλλου ο υφυπουργός, το ΕΛΚΕΘΕ, με σχετικό έγγραφό του στις 11/9/2020, απεφάνθη ότι το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από τις μετρήσεις που καλύπτουν τη χρονική περίοδο των δεκατριών ετών από το ατύχημα, είναι ότι δεν υπάρχουν εμφανείς επιπτώσεις από το ναυάγιο στο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής και η περιοχή χαρακτηρίζεται σε καλή περιβαλλοντική κατάσταση σε ό,τι αφορά τη ρύπανση τόσο από υδρογονάνθρακες, όσο και από βαρέα μέταλλα.

Σε σχέση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ο υφυπουργός είπε ότι τα πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί ξεπερνούν τα 620 και η εταιρεία καλείται να πληρώσει στο ελληνικό δημόσιο ποσό που ξεπερνάει τα 8.300.000 ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!