THEPOWERGAME
Οπαδοί του κρεοπωλείου της γειτονιάς έναντι του σούπερ μάρκετ είναι οι Έλληνες καταναλωτές για το κρέας που αγοράζουν, σύμφωνα με επίκαιρες έρευνες που υλοποιήθηκαν από την εταιρεία δημοσκοπήσεων «Interview» για λογαριασμό των εταιρειών «Kasalias Food Industry Consultants» και των σωματείων Κρεοπωλών Ν. Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου.
Όπως αποκαλύπτουν τα ευρήματα οι καταναλωτές προτιμούν το κοτόπουλο, ενώ «ψηφίζουν» εγχώρια κρέατα και προσανατολίζονται στις προσφορές.
Αναλυτικότερα, σε πανελλαδικό επίπεδο οι καταναλωτές σε ποσοστό 46% τρώνε δύο με τρία γεύματα κρέατος την εβδομάδα, με τα ποσοστά στην Αττική να είναι 43,5% και στη Θεσσαλονίκη 46,2%. Το 56,5% δηλώνει ότι δεν έχει μειώσει την κατανάλωση κρέατος τα τελευταία δύο χρόνια.
Κρέας: Επιμένουν στην ποιότητα οι Έλληνες καταναλωτές
Αναφορικά με το από πού αγοράζουν, το 60,1% των ερωτηθέντων σε πανελλαδικό επίπεδο προτιμά το κρεοπωλείο της γειτονιάς, ενώ ακολουθεί το σούπερ μάρκετ με 27,9%. Παράλληλα σημαντικό μερίδιο 10,9% κατέχουν στην Αθήνα, όπου κυρίως αναπτύσσονται, οι εξειδικευμένες υπεραγορές κρέατος.
Οι Έλληνες επιμένουν ποιοτικά στο ζήτημα της επιλογής του κρέατος, με επτά στους δέκα (69,9%) να απαντούν ότι υπάρχει διαφορά στην ποιότητα ενός ελληνικού κρέατος και του εισαγόμενου. Ωστόσο, την ίδια ώρα το 75,2% θα αγόραζε ένα κρέας με διαφορετική χώρα προέλευσης, εάν υπήρχε η βεβαιότητα ότι είναι ανώτερο ποιοτικά.
Πάνω από ένας στους δύο καταναλωτές (ποσοστό 54,4%) θα αγόραζε κρέας που είναι σε προσφορά, ενώ λίγοι είναι εκείνοι που προτιμούν το κρέας σε δισκάκι. Το τελευταίο, το 82,5% δεν το προτιμά ποτέ ή σπάνια.
Κρέας: Ευχάριστη έκπληξη τα στοιχεία για τους νέους καταναλωτές
Στην έρευνα που αφορά στους νέους ηλικιακά καταναλωτές (18-35 ετών) αποκαλύπτεται μεταξύ άλλων ότι το 72,9% αυτών δεν αγοράζει ποτέ έτοιμα ψημένα γεύματα κρέατος από κρεοπωλείο ή σούπερ μάρκετ (κοτόπουλα, μπιφτέκια, ρολά κ.α.). Μάλιστα οι νέοι καταναλωτές δεν αγοράζουν σε ποσοστό 61,7% προϊόντα κρέατος «ready to cook» (έτοιμα για μαγείρεμα), αλλά ούτε και κατεψυγμένα προϊόντα (κοτομπουκιές, προψημένο κατεψυγμένο γύρο κ.α.).
Επίσης οι νέοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ποιότητα και σε ποσοστό 72,9% θα αγόραζαν κρέας από κάποιο κατάστημα εάν ήταν πιστοποιημένο με σύστημα ποιότητας. Διερευνώντας το κριτήριο «ποιότητα», στην τρέχουσα έρευνα εμφανίζονται για πρώτη φορά ως προαπαιτούμενα η καλή μεταχείριση των ζώων, οι συνθήκες εκτροφής, οι διατροφικές πληροφορίες και οι πληροφορίες που προέρχονται από τις σημάνσεις των προϊόντων.
Οι νέοι καταναλωτές τέλος, όταν μαγειρεύουν κρέας ή προϊόντα κρέατος επιλέγουν τις συνταγές τους εμπιστευόμενοι σε ποσοστό 40,5% το οικογενειακό περιβάλλον και τους φίλους και έπονται με ποσοστό 26,6% οι τυχαίες συνταγές στο διαδίκτυο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σημειώνεται ότι σε γεύμα εργασίας που πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή, παρουσιάσθηκαν και αναλύθηκαν τα προβλήματα, οι ευκαιρίες και οι απειλές του πρωτογενούς τομέα και αναπτύχθηκαν προτάσεις για την ανασυγκρότηση του και τις συνέργειες που μπορούν να αναπτυχθούν με όλα τα κανάλια διανομής (Retailers, εστίαση, τουρισμός, εστιατόρια του εξωτερικού κλπ).
Το γεύμα εργασίας οργανώθηκε από την Total Support, μια συνέργεια μεταξύ των εταιριών BizTec, Mik 3 & Kasalias, με σκοπό την παροχή κορυφαίων τεχνολογικών λύσεων στην βιομηχανία τροφίμων. Αναλύθηκε το πλάνο ανάπτυξης και όλο το πακέτο υπηρεσιών που περιλαμβάνει από την ανάλυση των αναγκών των αγορών στόχων μέχρι την ψηφιοποιήση των λειτουργιών μιας παραγωγικής μονάδας.
Διαβάστε επίσης
Υπεράκτια αιολικά: Ποιοι ξένοι όμιλοι ενδιαφέρονται για την Ελλάδα
Ανοίγει το “Σπίτι μου 2”: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις αιτήσεις
Ελληνικός Χρυσός: 4,6 εκατ. για περιβαλλοντικές επενδύσεις το 2023