Γ.Δ.
1490.22 -0,90%
ACAG
-0,17%
5.94
BOCHGR
-0,21%
4.76
CENER
-1,29%
9.91
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,61%
8.2
EVR
-0,34%
1.475
NOVAL
-1,89%
2.34
OPTIMA
-0,78%
12.7
TITC
-0,25%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,82%
1.684
ΑΒΕ
+1,32%
0.459
ΑΔΜΗΕ
-1,62%
2.725
ΑΚΡΙΤ
-2,44%
0.8
ΑΛΜΥ
-3,50%
4.27
ΑΛΦΑ
-1,11%
1.699
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,25%
10.24
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
+3,40%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,76%
0.54
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,52%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-1,33%
2.22
ΒΙΟ
-1,90%
5.69
ΒΙΟΚΑ
-1,00%
1.975
ΒΙΟΣΚ
-1,25%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,89%
2.24
ΓΕΒΚΑ
+2,13%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.46
ΔΑΑ
-0,73%
8.16
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,00%
12.26
ΔΟΜΙΚ
-2,79%
2.96
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,60%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-3,40%
1.99
ΕΕΕ
-1,87%
32.5
ΕΚΤΕΡ
-2,46%
1.822
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
-2,17%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,14%
2.215
ΕΛΠΕ
+1,32%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+1,45%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.892
ΕΛΧΑ
0,00%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,59%
1.24
ΕΤΕ
-0,37%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-2,43%
2.286
ΕΧΑΕ
-1,05%
4.7
ΙΑΤΡ
-4,78%
1.595
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,34%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
-34,84%
0.0202
ΙΝΛΙΦ
-1,29%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+2,47%
1.078
ΙΝΤΕΚ
-1,80%
6.01
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.095
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.335
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-3,34%
0.463
ΚΟΥΑΛ
-0,70%
1.418
ΚΟΥΕΣ
+0,66%
6.1
ΚΡΙ
+0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,62%
0.781
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.24
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+4,90%
1.07
ΛΕΒΚ
-3,50%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,57%
3.89
ΜΕΝΤΙ
-0,42%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-3,30%
2.93
ΜΙΝ
+3,88%
0.535
ΜΟΗ
-1,03%
21.08
ΜΟΝΤΑ
-1,36%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,17%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,09%
25.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-2,18%
33.14
ΝΑΚΑΣ
-0,67%
2.98
ΝΑΥΠ
-0,50%
0.804
ΞΥΛΚ
-0,33%
0.298
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+12,97%
27
ΟΛΠ
-0,99%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,26%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.798
ΟΤΕ
-0,54%
14.75
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.1
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
-1,65%
4.121
ΠΕΡΦ
-1,37%
5.74
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,84%
4.115
ΠΛΑΚΡ
-1,40%
14.1
ΠΡΔ
-6,25%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,97%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-1,66%
5.32
ΡΕΒΟΙΛ
-1,73%
1.7
ΣΑΡ
-1,64%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,64%
6
ΣΠΙ
-2,81%
0.622
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
-5,99%
1.57
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,94%
0.202
ΦΡΛΚ
+1,14%
4
ΧΑΙΔΕ
-5,83%
0.565

Μετρό: Οι νέοι σταθμοί στην Αθήνα και οι περιοχές που ωφελούνται

«Ανάσα» στην Αθήνα αποτελούν οι επεκτάσεις του Μετρό αφού δημιουργούνται νέοι σταθμοί και ωφελούνται διάφορες περιοχές. Η πιο ώριμη επέκταση είναι εκείνη της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ. με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος).

Στο ίδιο έργο έχουν ενταχθεί και η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα καθώς και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Ο σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.

Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης-μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.

Δεδομένου ότι η μελλοντική λειτουργία της Επέκτασης, καθώς και οι λοιπές τρέχουσες ανάγκες καθιστούν παράλληλα αναγκαία την εξεύρεση και κατασκευή επιπλέον χώρων αμαξοστασίου για την εξυπηρέτηση των συρμών, θα προχωρήσει ταυτόχρονα και η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε γειτονική όμορη περιοχή εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας.

Με τη μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθίσταται αναγκαία και η αναβάθμιση- αντικατάσταση ορισμένων Ηλεκτρομηχανολογικών Συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, χωρίς την οποία δεν θα είναι δυνατόν η περαιτέρω επέκτασή τους.

Για το λόγο αυτό θα αναβαθμιστεί ή θα αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 & 3.

Οι τροποποιήσεις στα συγκεκριμένα συστήματα θα απαιτήσουν νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά σε σταθμούς, φρέατα κλπ.

Ωστόσο η σύνδεσή τους με τα σημερινά συστήματα έχει προβλεφθεί να γίνει χωρίς καμία διακοπή λειτουργίας των Γραμμών 2 και 3.

Τον Μάιο του 2023 εκκίνησε και έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού και σύντομα θα ακολουθήσει το δεύτερο στάδιο με την κατάθεση των οικονομικών προσφορών.

Η εκτιμώμενη έναρξη της κατασκευής είναι το 2026 και η έναρξη λειτουργίας του το 2031.

Για την συγκεκριμένη Γραμμή 2 μελετάται η μελλοντική επέκταση με 3 σταθμούς προς Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές.

Γραμμή 2 του Μετρό  – Επέκταση προς Γλυφάδα

Σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για την επέκταση της Γραμμής 2 από τον υφιστάμενο σταθμό Ελληνικό προς Γλυφάδα συνολικού μήκους σήραγγας 4,5 χλμ. και τριών νέων σταθμών.

Ο πρώτος χωροθετείται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Σύμφωνα με τους αρμόδιους παράγοντες της Ελληνικό Μετρό η επεκτασιμότητα του Μετρό της Αθήνας είναι δεδομένη, εντός του πλαισίου ωρίμανσης των μελετών και υπό την αίρεση της χρηματοδότησης.

Μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό

Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων είναι άλλο ένα σημαντικό τμήμα του αντικειμένου της εταιρείας. Στην Αθήνα ο αρμόδιος αυτού του επιπέδου σχεδιασμού είναι ο ΟΑΣΑ. Τον παρόντα χρόνο υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, από όπου θα προκύψουν και ο σχεδιασμός, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου Μετρό.

Έχουν μελετηθεί από την Ελληνικό Μετρό σε προκαταρκτικό στάδιο η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ ( Ίδρυμα Νιάρχος) με το δίκτυο του Μετρό.

Έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, η οποία θα διέρχεται από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2. Ομοίως, η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.

Επίσης, έχει μελετηθεί κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό «Ευαγγελισμός» προς την ΠΥΡΚΑΛ, με δικτύωση στις Γραμμές 2 και 3. Ο κλάδος θα αποτελέσει τμήμα της μελλοντικής Γραμμής 5 προς Χαϊδάρι. Τέλος, διερευνάται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Νέα Ερυθραία και την Εθνική Οδό (κόμβος Βαρυμπόμπης).

Διαβάστε επίσης

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε αναρτώνται, τι θα πληρώσουμε

Στη δίνη των αγορών Γαλλία και Βρετανία

Πρόγραμμα Απόλλων: Παράταση προθεσμιών για τις Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!