Μετρό: Οι νέοι σταθμοί στην Αθήνα και οι περιοχές που ωφελούνται

Σε εξέλιξη είναι οι μελέτες και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας. Συγκοινωνιακή «ανάσα» στην πρωτεύουσα

Μετρό © INTIME

«Ανάσα» στην Αθήνα αποτελούν οι επεκτάσεις του Μετρό αφού δημιουργούνται νέοι σταθμοί και ωφελούνται διάφορες περιοχές. Η πιο ώριμη επέκταση είναι εκείνη της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ. με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος).

Στο ίδιο έργο έχουν ενταχθεί και η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα καθώς και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Ο σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.

Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης-μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.

Δεδομένου ότι η μελλοντική λειτουργία της Επέκτασης, καθώς και οι λοιπές τρέχουσες ανάγκες καθιστούν παράλληλα αναγκαία την εξεύρεση και κατασκευή επιπλέον χώρων αμαξοστασίου για την εξυπηρέτηση των συρμών, θα προχωρήσει ταυτόχρονα και η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε γειτονική όμορη περιοχή εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας.

Με τη μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθίσταται αναγκαία και η αναβάθμιση- αντικατάσταση ορισμένων Ηλεκτρομηχανολογικών Συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, χωρίς την οποία δεν θα είναι δυνατόν η περαιτέρω επέκτασή τους.

Για το λόγο αυτό θα αναβαθμιστεί ή θα αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 & 3.

Οι τροποποιήσεις στα συγκεκριμένα συστήματα θα απαιτήσουν νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά σε σταθμούς, φρέατα κλπ.

Ωστόσο η σύνδεσή τους με τα σημερινά συστήματα έχει προβλεφθεί να γίνει χωρίς καμία διακοπή λειτουργίας των Γραμμών 2 και 3.

Τον Μάιο του 2023 εκκίνησε και έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού και σύντομα θα ακολουθήσει το δεύτερο στάδιο με την κατάθεση των οικονομικών προσφορών.

Η εκτιμώμενη έναρξη της κατασκευής είναι το 2026 και η έναρξη λειτουργίας του το 2031.

Για την συγκεκριμένη Γραμμή 2 μελετάται η μελλοντική επέκταση με 3 σταθμούς προς Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές.

Γραμμή 2 του Μετρό  – Επέκταση προς Γλυφάδα

Σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για την επέκταση της Γραμμής 2 από τον υφιστάμενο σταθμό Ελληνικό προς Γλυφάδα συνολικού μήκους σήραγγας 4,5 χλμ. και τριών νέων σταθμών.

Ο πρώτος χωροθετείται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Σύμφωνα με τους αρμόδιους παράγοντες της Ελληνικό Μετρό η επεκτασιμότητα του Μετρό της Αθήνας είναι δεδομένη, εντός του πλαισίου ωρίμανσης των μελετών και υπό την αίρεση της χρηματοδότησης.

Μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό

Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων είναι άλλο ένα σημαντικό τμήμα του αντικειμένου της εταιρείας. Στην Αθήνα ο αρμόδιος αυτού του επιπέδου σχεδιασμού είναι ο ΟΑΣΑ. Τον παρόντα χρόνο υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, από όπου θα προκύψουν και ο σχεδιασμός, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου Μετρό.

Έχουν μελετηθεί από την Ελληνικό Μετρό σε προκαταρκτικό στάδιο η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ ( Ίδρυμα Νιάρχος) με το δίκτυο του Μετρό.

Έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, η οποία θα διέρχεται από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2. Ομοίως, η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.

Επίσης, έχει μελετηθεί κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό «Ευαγγελισμός» προς την ΠΥΡΚΑΛ, με δικτύωση στις Γραμμές 2 και 3. Ο κλάδος θα αποτελέσει τμήμα της μελλοντικής Γραμμής 5 προς Χαϊδάρι. Τέλος, διερευνάται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Νέα Ερυθραία και την Εθνική Οδό (κόμβος Βαρυμπόμπης).

Διαβάστε επίσης

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε αναρτώνται, τι θα πληρώσουμε

Στη δίνη των αγορών Γαλλία και Βρετανία

Πρόγραμμα Απόλλων: Παράταση προθεσμιών για τις Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών

ΙΛΥΔΑ
1.59%
1.92
AKTR
-0.40%
4.98
ΔΕΗ
0.90%
13.47
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0.26%
3.87
ΕΛΠΕ
-1.58%
7.48
ΠΕΤΡΟ
0.23%
8.62
ΟΛΠ
-0.38%
39.35
TITC
0.37%
41.15
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.86%
18.49
ΕΥΑΠΣ
2.40%
3.41
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.13
ΛΕΒΠ
5.00%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
0.00%
1.20
NOVAL
0.41%
2.42
ΙΝΤΚΑ
0.00%
3.07
ΧΑΙΔΕ
-6.00%
0.71
ΔΡΟΜΕ
1.33%
0.31
ACAG
0.50%
5.98
ΑΣΚΟ
0.29%
3.45
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.82
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
-1.97%
2.98
BOCHGR
1.09%
5.58
ΚΕΚΡ
-0.42%
1.18
ΠΛΑΘ
0.13%
3.94
ΡΕΒΟΙΛ
0.93%
1.63
ΕΛΛ
-1.43%
13.80
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.15%
0.33
ΟΠΑΠ
0.48%
18.95
ΜΥΤΙΛ
-1.77%
43.32
ΔΟΜΙΚ
0.87%
2.33
ΦΡΛΚ
-0.25%
4.02
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
2.00%
13.28
ΟΤΟΕΛ
-1.06%
11.18
ΚΡΙ
-0.55%
14.50
ΙΑΤΡ
0.84%
1.80
ΠΑΙΡ
-0.71%
0.84
ΜΟΤΟ
-0.37%
2.66
ΣΠΕΙΣ
6.06%
6.30
ΚΟΡΔΕ
-0.48%
0.42
ΠΡΟΦ
3.67%
5.65
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-0.47%
2.10
OPTIMA
-0.92%
15.02
ΑΚΡΙΤ
-1.94%
1.01
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
4.55%
0.23
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.76
ΒΙΟΚΑ
-0.29%
1.74
ΠΑΠ
3.25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
-0.86%
1.15
ΠΕΙΡ
0.79%
5.10
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
-0.56%
9.67
ΒΙΟΤ
5.26%
0.20
ΑΛΜΥ
2.72%
5.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.95%
1.59
ΜΕΝΤΙ
-1.42%
2.09
ΜΟΗ
1.16%
21.00
ΟΛΘ
-0.61%
32.80
ΣΕΝΤΡ
1.24%
0.33
ΕΕΕ
0.72%
44.70
ΚΟΥΕΣ
0.16%
6.32
ΕΥΔΑΠ
-0.17%
5.93
ΜΙΓ
9.65%
2.50
ΦΛΕΞΟ
0.00%
7.70
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.25
ΔΑΙΟΣ
9.94%
3.98
ΦΑΙΣ
-0.67%
3.70
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
-1.22%
8.89
ΝΑΥΠ
-3.85%
0.70
ΙΝΤΕΚ
-0.63%
6.35
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.65
ΚΑΡΕΛ
0.00%
310.00
ΑΤΤ
0.13%
0.75
ΑΤΤΙΚΑ
0.47%
2.14
ΕΣΥΜΒ
1.82%
1.12
ΕΥΡΩΒ
0.08%
2.49
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.00%
2.20
ΑΔΜΗΕ
-0.36%
2.80
DIMAND
0.24%
8.42
ΒΙΟΣΚ
0.68%
1.47
ΑΒΑΞ
0.00%
2.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.04%
1.35
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
1.29%
0.79
EVR
-0.29%
1.70
ΓΕΒΚΑ
-0.37%
1.36
ΑΛΦΑ
-0.27%
2.20
ΟΤΕ
2.05%
16.40
ΜΕΒΑ
-0.49%
4.06
ΑΣΤΑΚ
0.90%
6.72
ΞΥΛΠ
-10.53%
0.34
ΙΝΛΟΤ
-1.12%
1.06
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
-8.62%
1.06
ΛΑΜΨΑ
-0.54%
37.00
ΕΚΤΕΡ
-0.32%
1.85
ΔΑΑ
-0.61%
8.96
ΑΝΔΡΟ
-0.89%
6.68
ΞΥΛΚ
-1.24%
0.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
-1.54%
26.90
ΚΟΥΑΛ
-0.54%
1.10
ΕΛΒΕ
0.00%
4.98
ΤΖΚΑ
3.50%
1.33
ΕΛΧΑ
0.91%
1.99
ΑΡΑΙΓ
0.00%
12.00
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
1.02%
3.98
ΜΟΥΖΚ
-2.17%
0.45
ΙΝΛΙΦ
0.00%
4.80
ΟΛΥΜΠ
1.83%
2.23
ΑΒΕ
-0.46%
0.44
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.58
ΠΕΡΦ
1.48%
5.50
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0.82%
1.21
ΕΛΤΟΝ
0.92%
1.65
ΣΠΥΡ
-9.09%
0.16
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
1.52%
6.68
AEM
-0.39%
4.13
ΒΙΟ
-0.36%
5.52
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.19%
5.37
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1.04%
0.76
ΣΙΔΜΑ
0.74%
1.37
ΣΠΙ
0.00%
0.52
ΕΒΡΟΦ
0.00%
1.95
ΜΠΡΙΚ
1.17%
2.60