Γ.Δ.
1480.98 +0,77%
ACAG
-1,01%
5.88
BOCHGR
-0,22%
4.59
CENER
+0,11%
9.45
CNLCAP
-2,03%
7.25
DIMAND
+1,08%
8.4
EVR
+0,67%
1.505
NOVAL
+0,65%
2.325
OPTIMA
-1,55%
12.74
TITC
-1,00%
39.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+8,53%
1.654
ΑΒΕ
+2,24%
0.456
ΑΔΜΗΕ
+3,69%
2.67
ΑΚΡΙΤ
-4,73%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.555
ΑΛΦΑ
0,00%
1.617
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,69%
10.19
ΑΣΚΟ
+5,38%
2.94
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.38
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
-0,92%
8.64
ΑΤΤ
+4,35%
0.72
ΑΤΤΙΚΑ
+2,74%
2.25
ΒΙΟ
+6,07%
5.77
ΒΙΟΚΑ
+3,73%
1.945
ΒΙΟΣΚ
+1,25%
1.615
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,82%
2.24
ΓΕΒΚΑ
+2,92%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.48
ΔΑΑ
-0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+2,51%
12.65
ΔΟΜΙΚ
+2,14%
2.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,97%
0.307
ΕΒΡΟΦ
+3,87%
1.88
ΕΕΕ
-0,36%
33.2
ΕΚΤΕΡ
+1,01%
1.798
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+4,29%
2.43
ΕΛΛ
+0,34%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,93%
2.34
ΕΛΠΕ
+1,46%
7.67
ΕΛΣΤΡ
+3,50%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.878
ΕΛΧΑ
+6,25%
2.04
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,04%
1.2
ΕΤΕ
-0,16%
7.648
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,51%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+1,21%
2.257
ΕΧΑΕ
+2,88%
4.64
ΙΑΤΡ
+1,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+7,76%
0.361
ΙΛΥΔΑ
+2,50%
2.05
ΙΝΚΑΤ
-0,82%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.69
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.048
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+3,18%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+3,52%
3.085
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+5,42%
1.265
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+0,69%
0.438
ΚΟΥΑΛ
+4,66%
1.302
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.99
ΚΡΙ
+2,67%
15.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+2,64%
0.816
ΛΑΜΔΑ
-1,23%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+6,67%
0.96
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,23%
1.61
ΛΟΥΛΗ
+0,35%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
-1,85%
2.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,26%
2.945
ΜΙΝ
+2,00%
0.51
ΜΟΗ
+2,71%
21.2
ΜΟΝΤΑ
+4,56%
3.9
ΜΟΤΟ
-0,36%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+2,50%
26.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,53%
3.78
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.605
ΜΥΤΙΛ
+2,86%
34.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
+1,64%
0.87
ΞΥΛΚ
+4,32%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-2,68%
21.8
ΟΛΠ
+1,83%
30.55
ΟΛΥΜΠ
+1,67%
2.43
ΟΠΑΠ
+0,51%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,97%
0.821
ΟΤΕ
-1,08%
14.72
ΟΤΟΕΛ
+1,77%
10.36
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.966
ΠΑΠ
+2,11%
2.42
ΠΕΙΡ
+2,34%
3.94
ΠΕΡΦ
+2,52%
5.7
ΠΕΤΡΟ
+1,96%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
-1,43%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
-0,63%
1.264
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,57%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,87%
1.73
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,27%
0.365
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.595
ΣΠΕΙΣ
+0,34%
5.92
ΣΠΙ
0,00%
0.558
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
20
ΤΖΚΑ
+0,67%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,67%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,23%
8
ΦΡΙΓΟ
+2,83%
0.218
ΦΡΛΚ
+3,23%
3.83
ΧΑΙΔΕ
-8,66%
0.58

Μετρό: Οι νέοι σταθμοί στην Αθήνα και οι περιοχές που ωφελούνται

«Ανάσα» στην Αθήνα αποτελούν οι επεκτάσεις του Μετρό αφού δημιουργούνται νέοι σταθμοί και ωφελούνται διάφορες περιοχές. Η πιο ώριμη επέκταση είναι εκείνη της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ. με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος).

Στο ίδιο έργο έχουν ενταχθεί και η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα καθώς και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Ο σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.

Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης-μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.

Δεδομένου ότι η μελλοντική λειτουργία της Επέκτασης, καθώς και οι λοιπές τρέχουσες ανάγκες καθιστούν παράλληλα αναγκαία την εξεύρεση και κατασκευή επιπλέον χώρων αμαξοστασίου για την εξυπηρέτηση των συρμών, θα προχωρήσει ταυτόχρονα και η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε γειτονική όμορη περιοχή εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας.

Με τη μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθίσταται αναγκαία και η αναβάθμιση- αντικατάσταση ορισμένων Ηλεκτρομηχανολογικών Συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, χωρίς την οποία δεν θα είναι δυνατόν η περαιτέρω επέκτασή τους.

Για το λόγο αυτό θα αναβαθμιστεί ή θα αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 & 3.

Οι τροποποιήσεις στα συγκεκριμένα συστήματα θα απαιτήσουν νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά σε σταθμούς, φρέατα κλπ.

Ωστόσο η σύνδεσή τους με τα σημερινά συστήματα έχει προβλεφθεί να γίνει χωρίς καμία διακοπή λειτουργίας των Γραμμών 2 και 3.

Τον Μάιο του 2023 εκκίνησε και έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού και σύντομα θα ακολουθήσει το δεύτερο στάδιο με την κατάθεση των οικονομικών προσφορών.

Η εκτιμώμενη έναρξη της κατασκευής είναι το 2026 και η έναρξη λειτουργίας του το 2031.

Για την συγκεκριμένη Γραμμή 2 μελετάται η μελλοντική επέκταση με 3 σταθμούς προς Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές.

Γραμμή 2 του Μετρό  – Επέκταση προς Γλυφάδα

Σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για την επέκταση της Γραμμής 2 από τον υφιστάμενο σταθμό Ελληνικό προς Γλυφάδα συνολικού μήκους σήραγγας 4,5 χλμ. και τριών νέων σταθμών.

Ο πρώτος χωροθετείται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Σύμφωνα με τους αρμόδιους παράγοντες της Ελληνικό Μετρό η επεκτασιμότητα του Μετρό της Αθήνας είναι δεδομένη, εντός του πλαισίου ωρίμανσης των μελετών και υπό την αίρεση της χρηματοδότησης.

Μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό

Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων είναι άλλο ένα σημαντικό τμήμα του αντικειμένου της εταιρείας. Στην Αθήνα ο αρμόδιος αυτού του επιπέδου σχεδιασμού είναι ο ΟΑΣΑ. Τον παρόντα χρόνο υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, από όπου θα προκύψουν και ο σχεδιασμός, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου Μετρό.

Έχουν μελετηθεί από την Ελληνικό Μετρό σε προκαταρκτικό στάδιο η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ ( Ίδρυμα Νιάρχος) με το δίκτυο του Μετρό.

Έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, η οποία θα διέρχεται από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2. Ομοίως, η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.

Επίσης, έχει μελετηθεί κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό «Ευαγγελισμός» προς την ΠΥΡΚΑΛ, με δικτύωση στις Γραμμές 2 και 3. Ο κλάδος θα αποτελέσει τμήμα της μελλοντικής Γραμμής 5 προς Χαϊδάρι. Τέλος, διερευνάται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Νέα Ερυθραία και την Εθνική Οδό (κόμβος Βαρυμπόμπης).

Διαβάστε επίσης

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε αναρτώνται, τι θα πληρώσουμε

Στη δίνη των αγορών Γαλλία και Βρετανία

Πρόγραμμα Απόλλων: Παράταση προθεσμιών για τις Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!