THEPOWERGAME
Σε τέσσερις νέες παρεμβάσεις για να γίνει πιο ανεκτή η ζωή των οδηγών στη Θεσσαλονίκη, όσο διαρκεί η κατασκευή του Fly Over, συμφώνησαν οι εκπρόσωποι των φορέων, που συμμετείχαν στην έβδομη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης τους τελευταίους τρεις μήνες, που συγκάλεσε στο ΥΜΑΘ ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024.
Την επόμενη εβδομάδα τίθεται σε λειτουργία μια νέα εφαρμογή η οποία θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα κινητά, που θα παρουσιάζει σε πραγματικό χρόνο τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στις βασικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης, ώστε οι πολίτες και οι επισκέπτες της να μπορούν να επιλέγουν εκείνοι τις οδούς στις οποίες θα κινηθούν για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει μια καθαρή κυκλοφοριακή απεικόνιση της περιφερειακής οδού και των οδικών αξόνων Κωνσταντίνου Καραμανλή-Εγνατία-Μοναστηρίου, Βασιλίσσης Όλγας-Τσιμισκή-Πολυτεχνείου και των οδών Λαγκαδά, Αγίου Δημητρίου και Κασσάνδρου, Κατσιμίδη, Λαμπράκη, Δενδροποτάμου και Ανδρέα Παπανδρέου (Νεάπολη). Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Μεταφορών και θα εμπλουτιστεί και θα επαυξηθεί με την ανταλλαγή δεδομένων και την συνεργασία μεταξύ Google και ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.
Τα έργα για το Fly Over και η παράνομη στάθμευση
Συζητήθηκε, επίσης, η τοποθέτηση εύκαμπτων στυλίσκων (πασσαλάκια) σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα παράνομης στάθμευσης. Η πρόταση είναι τα πασσαλάκια να τοποθετηθούν στους οδικούς άξονες Μητροπόλεως, Ερμού, Λεωφόρο Στρατού, Καυτανζόγλου, Γρηγορίου Λαμπράκη, Λεωφόρου Όχι, Βενιζέλου και Ανδρέα Παπανδρέου στην Νεάπολη και στην Παπάφη.
Η τρίτη παρέμβαση αφορά στην επαναρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών σε κεντρικά σημεία της πόλης και ιδίως στους οδικούς άξονες Λαγκαδά, Ανδρέα Παπανδρέου, Δενδροποτάμου, Αγίου Δημητρίου και Κασσάνδρου και Γρηγορίου Λαμπράκη, ώστε να διασφαλιστεί η μεγαλύτερη λειτουργική σταθερότητα τους και η αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
Επίσης, δημιουργήθηκε ένα Κέντρο Ηλεκτρονικής Καταγραφής και Πληροφόρησης φορέων για κυκλοφοριακούς περιορισμούς που θα πρέπει να ισχύσουν λόγω προγραμματισμένων έργων, εκδηλώσεων ή έκτακτων συμβάντων. Η πλατφόρμα θα παρέχει την δυνατότητα έγκαιρης και έγκυρης συλλογής δεδομένων και πληροφοριών για ό,τι πρόκειται να οργανωθεί στην πόλη, ώστε να το γνωρίζουν οι φορείς και να προβαίνουν στις σχετικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Τέλος, έγινε ειδική αναφορά στις 800-900 θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης που έχουν εξασφαλιστεί σε χώρους του ΟΛΘ, της ΔΕΘ και της ΓΑΙΑ ΟΣΕ, οι οποίες θα δοθούν άμεσα στην διάθεση των Θεσσαλονικέων στους χώρους αυτούς. Θα τοποθετηθεί ειδική σήμανση ότι πρόκειται για χώρους πρόσκαιρης στάθμευσης, σε συγκεκριμένες ώρες καθημερινά, ώστε να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την διευκόλυνση των Θεσσαλονικέων και όχι ως χώροι μόνιμης στάθμευσης.
Γκιουλέκας: Δυναμικές οι παρεμβάσεις για το Fly Over
Μετά το τέλος της συνεδρίασης του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Fly Over ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας, αφού έκανε αναφορά στις ρυθμίσεις που θα αρχίσουν να ισχύουν από το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, επισήμανε ότι όλες οι παρεμβάσεις θα κριθούν από την εφαρμογή τους. Αυτό σημαίνει ότι θα αξιολογούνται διαρκώς, ώστε να γίνονται παρεμβάσεις και διορθώσεις με γνώμονα την βελτίωση της καθημερινότητας των θεσσαλονικέων και των επισκεπτών της πόλης.
Στη σημερινή συνεδρίαση συμμετείχαν ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, δήμαρχοι και εκπρόσωποι Δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, εκπρόσωποι των Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.), Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.), Εγνατίας Οδού, ΤΕΕ/ΤΚΜ, και Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ.), η Διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, εκπρόσωποι του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ καθώς και εκπρόσωποι της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου.
Διαβάστε επίσης
Σδούκου: Τα πεδία ενεργειακής συνεργασίας Ελλάδας και Ινδίας
Πώς διαμορφώνεται η αγορά των εμπορικών κέντρων της Αθήνας
Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας από το 2025