Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ΥΠΠΟΑ: Αποκαθίστανται οι άμαξες της βασιλικής οικογένειας στο Τατόι

Αποκαθίστανται οι 12 άμαξες της πρώην βασιλικής οικογένειας στο Τατόι, οι οποίες ήταν αποθηκευμένες από το 1973, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η συλλογή περιλαμβάνει την επίσημη άμαξα τύπου Berlin που κατασκευάστηκε στη Γαλλία το 1870 για τον κόμη του Chambort και αγοράστηκε από το Γεώργιο Α’ το 1871, ενώ χρησιμοποιήθηκε στο γάμο της βασίλισσας Σοφίας της Ισπανίας.

Περιλαμβάνονται επίσης, μία ανοιχτή άμαξα τύπου Ascot Landau η οποία ήταν η γαμήλια άμαξα του τ. βασιλιά Κωνσταντίνου και της Άννας Μαρίας, μία άμαξα επίσης για συγκεκριμένες εκδηλώσεις τύπου town chariot, δύο ανοιχτές σπορ άμαξες τύπου Phaeton που χρησιμοποιήθηκαν ευρέως για τις καθημερινές μετακινήσεις του Γεωργίου Β΄ αλλά και σε διάφορες επίσημες εκδηλώσεις της οικογένειας, τρεις κλειστές άμαξες τύπου Brougham, εκ των οποίων η μία δεν φέρει τους άξονες κίνησης, μία κυνηγετική άμαξα Brake, ένα μόνιππο τύπου Tilbury και δύο μόνιππα τύπου Chaise.

Παρατίθεται η ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού:

«Ομόφωνα εγκρίθηκε από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων η Μελέτη Συντήρησης και Αποκατάστασης των Αμαξών του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοϊου. Η μελέτη της Διεύθυνσης Συντήρησης Αρχαίων και Νεωτέρων Μνημείων, αφορά στις δώδεκα τροχήλατες άμαξες της πρώην βασιλικής οικογένειας, οι οποίες βρίσκονταν αποθηκευμένες από το 1973 στο κτίριο του Στάβλου.

Σε δήλωσή της η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη αναφέρει: «Θέλω να συγχαρώ τη Διεύθυνση Συντήρησης Αρχαίων και Νεωτέρων Μνημείων για την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης. Είναι πολύ σημαντικό τέτοιου είδους μελέτες να εκπονούνται εσωτερικά από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου τα στελέχη των οποίων έχουν τεράστια εμπειρία και εξειδίκευση. Οι άμαξες έχουν δεχθεί τις επείγουσες σωστικές επεμβάσεις από το κλιμάκιο συντηρητών της Διεύθυνσης Συντήρησης για την προσωρινή συγκράτηση και προστασία των αποκολλημένων χρωματικών στρωμάτων και την απομάκρυνση ρύπων και χαλαρών επικαθίσεων, μετά από τη μακρόχρονη παραμονή σε εντελώς ακατάλληλες συνθήκες.

Με την εφαρμογή της μελέτης Συντήρησης και Αποκατάστασης, θα αποκτήσουν ξανά την αρχική τους εικόνα. Τα έργα και οι εργασίες στον ιστορικό πυρήνα του π. βασιλικού κτήματος Τατοϊου προχωρούν συστηματικά και εντός χρονοδιαγράμματος».

Τον Δεκέμβριο του 2020 οι άμαξες απομακρύνθηκαν από τον Στάβλο και μεταφέρθηκαν σε ειδικά διαμορφωμένο λυόμενο οικίσκο εντός του κτήματος του Τατοΐου. Τοποθετήθηκαν σε νέο αποθηκευτικό χώρο σύγχρονων προδιαγραφών με συνθήκες αποθήκευσης ασφάλειας και προστασίας, ο οποίος κατασκευάστηκε με την χορηγία της ΑΜΚΕ Αιγέας, δίπλα στον χώρο που φυλάσσονται τα αυτοκίνητα.

Η συλλογή περιλαμβάνει την επίσημη άμαξα τύπου Berlin που κατασκευάστηκε στη Γαλλία το 1870 για τον κόμη του Chambort και αγοράστηκε από το Γεώργιο Α’ το 1871, ενώ χρησιμοποιήθηκε στο γάμο της βασίλισσας Σοφίας της Ισπανίας. Περιλαμβάνονται επίσης, μία ανοιχτή άμαξα τύπου Ascot Landau η οποία ήταν η γαμήλια άμαξα του τ. βασιλιά Κωνσταντίνου και της Άννας Μαρίας, μία άμαξα επίσης για συγκεκριμένες εκδηλώσεις τύπου town chariot, δύο ανοιχτές σπορ άμαξες τύπου Phaeton που χρησιμοποιήθηκαν ευρέως για τις καθημερινές μετακινήσεις του Γεωργίου Β΄ αλλά και σε διάφορες επίσημες εκδηλώσεις της οικογένειας, τρεις κλειστές άμαξες τύπου Brougham, εκ των οποίων η μία δεν φέρει τους άξονες κίνησης, μία κυνηγετική άμαξα Brake, ένα μόνιππο τύπου Tilbury και δύο μόνιππα τύπου Chaise.

Στη μελέτη περιλαμβάνεται λεπτομερής περιγραφή κάθε άμαξας ξεχωριστά και παρουσιάζονται ιστορικά στοιχεία τα οποία τεκμηριώνονται φωτογραφικά σχετικά με το είδος και τη χρήση των αμαξών από τη βασιλική οικογένεια και περιγραφή της τεχνολογίας και των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή τους. Επίσης περιγράφονται οι παράγοντες φθοράς και η κατάσταση διατήρησης των αμαξών και των επιμέρους υλικών τους.

Οι επεμβάσεις που προτείνονται παρουσιάζονται ξεχωριστά για κάθε επιμέρους υλικό και περιορίζονται στη διατήρηση και αποκατάσταση αυτών ως στατικά μουσειακά αντικείμενα μεγάλης ιστορικής και καλλιτεχνικής αξίας, και όχι την αποκατάστασή τους ως χρηστικά οχήματα, καθώς απαιτείται περεταίρω μελέτη. Τέλος προτείνεται η δημιουργία ενός κατάλληλα διαμορφωμένου εκθεσιακού χώρου αυστηρών προδιαγραφών με συγκεκριμένες και ελεγχόμενες συνθήκες εντός του κτήματος του Τατοΐου.

Η μελέτη προβλέπει τη συντήρηση των μεταλλικών, ξύλινων, υφασμάτινων και δερμάτινων στοιχείων των αμαξών, με χημικό και μηχανικό καθαρισμό, συμπλήρωση κενών τμημάτων, συγκόλληση αποκολλημένων τμημάτων κλπ. Επίσης, προβλέπεται ο έλεγχος και η αποκατάσταση της κίνησης των αμαξών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!