Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Τέμπη: Ένας χρόνος από την τραγωδία με τους 57 νεκρούς

Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα, Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, το οποίο «πάγωσε» τη χώρα.

Ήταν 28 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 23.22, όταν μια επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με μια εμπορική, με αποτέλεσμα 57 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.

Οι περιγραφές συγγενών των θυμάτων και τραυματιών ανατριχιάζουν, με τον ανθρώπινο νου να μην μπορεί να συνειδητοποιήσει αυτό που βίωσαν εκείνη τη νύχτα.

Οι επιβάτες, όπως αποδεικνύεται από τα μηνύματα που έστελναν στους συγγενείς τους, μαρτυρούσαν τον προβληματισμό τους και ίσως κάποιο προαίσθημα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.

Ένα από τα θύματα, ο Δημήτρης Οίκου, έστελνε μηνύματα στην αδερφή του και της εξέφραζε τον προβληματισμό του.

«Συνήθως δεν μιλούσαμε συνέχεια, αλλά εκείνη την ώρα ανταλλάξαμε πολλά μηνύματα. Μου είπε πως παραλίγο να γίνει δυστύχημα στο Παλαιοφάρσαλο και πως από “θαύμα” δεν θρηνήσαμε νεκρούς. Τρομερά μηνύματα αν τα ακούσεις», είπε η αδερφή του στο ντοκιμαντέρ «#ΜΑΜΑΕΡΧΟΜΑΙ».

Η περιγραφή του Δημήτρη στο ηχητικό μήνυμα σοκάρει, καθώς ο ίδιος δεν γνώριζε το τραγικό παιχνίδι της μοίρας.

Η Ντίνα Μαγδαλιανίδη περιέγραψε τη στιγμή της σύγκρουσης.

«Έγινε η σύγκρουση και έσπασε το πόδι μου. Η μία πλευρά του ποδιού μου ήρθε πάνω. Οι γύρω μου είχαν πέσει πάνω μου», είπε αρχικά.

«Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα με το ατύχημα είναι πώς θα αντιδράσει η οικογένειά μου αν το μάθει. Είπα ”δεν πρέπει να πεθάνω”. Κάποια στιγμή δεν πονούσα, είχα μουδιάσει και έλεγα πως πρέπει να βγω, αν και είχα διαλυθεί, το σώμα μου είχε διαλυθεί. Είναι το ένστικτο επιβίωσης. Σε κάποιους που μας δόθηκε η ευκαιρία να είμαστε σε καλύτερη κατάσταση ή να καούμε ή να σκοτωθούμε ακαριαία, έπρεπε να επιβιώσουμε. Σερνόμουν με την πίσω πλευρά και βρήκα μία χαραμάδα, βγήκα και έπεσα πάνω στις ράγες με το σχεδόν κομμένο πόδι μου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σπάσουν πολλά σημεία του σώματός μου χειρότερα. Σερνόμουν μέχρι που βρήκα ένα φως και ήταν εκεί που είχε ξεκινήσει η φωτιά στο ρέμα», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Τέμπη: Παραμένει δύσκολη η κατάσταση του σιδηρόδρομου

Σύμφωνα με μια ιστορία που κυκλοφορεί μεταξύ των σιδηροδρομικών (και μπορεί να είναι αλήθεια στο σύνολό της ή εν μέρει) είχαν έρθει προ ετών στην Ελλάδα υπάλληλοι των Γαλλικών Σιδηροδρόμων και μπήκαν στο Intercity στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να κατέβουν στην Αθήνα. Περίπου στα μισά της διαδρομής, κοντά στην Κατερίνη, ζήτησαν να κατέβουν επειδή δεν άντεχαν να βλέπουν το τρένο να παραβιάζει τόσα κόκκινα φωτοσήματα αφού στην ουσία δεν λειτουργούσε η σηματοδότηση! Τελικά έφτασαν στην Αθήνα με λεωφορείο!

Την ιστορία υπενθύμισε ο κ. Κώστας Λακαφώσης ένα από τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που έχουν διορίσει οικογένειες θυμάτων των Τεμπών. Η επιτροπή παρέδωσε την Τρίτη το τελικό της πόρισμα (92 σελίδων) στην ανακριτή που διερευνά τη σιδηροδρομική τραγωδία. Και από όσα υποστήριξαν τα μέλη της, παρουσία οικογενειών θυμάτων και διασωθέντων, στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Υποδομών δεν πρέπει να αισθάνονται ήσυχοι για την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Όπως εξήγησαν, τα στοιχεία από τη διερεύνηση της τραγωδίας και όσα συμβαίνουν από τότε μέχρι σήμερα δείχνουν «συνολική έλλειψη κουλτούρας ασφαλείας στον σιδηρόδρομο και αυτό δεν έχει αλλάξει στον ένα χρόνο που πέρασε». Ο σιδηρόδρομος σήμερα «δεν είναι ασφαλής όπως θα θέλαμε να είναι. Είμαστε πολύ κοντά σε αυτά που ήμασταν ένα χρόνο νωρίτερα», είπε ο κ. Λακαφώσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!