THEPOWERGAME
Παρουσιάστηκε χθες Τετάρτη από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, ένα μέρος του νομοσχεδίου που αφορά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι τέλος Φεβρουαρίου. Μάλιστα, ο υπουργός τόνισε ότι οι εν δυνάμει σπουδαστές θα πρέπει να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως ακριβώς όσοι επιθυμούν την εισαγωγή τους στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, το υπουργείο Παιδείας προβλέπει «αξιολόγηση-κόφτη» για την εισαγωγή, με τους εν δυνάμει σπουδαστές να πρέπει να έχουν επιδόσεις πάνω από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) για κάθε επιστημονικό πεδίο, όπως αυτή διαμορφώνεται κάθε χρόνο βάσει του μέσου όρου των επιδόσεων των υποψηφίων.
Το παραπάνω, δεν έχει να κάνει με τις βάσεις εισαγωγής (μόρια), καθώς αυτές καθορίζουν την εισαγωγή στα δημόσια πανεπιστήμια. Στα ιδιωτικά ΑΕΙ επομένως, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να εισάγονται με βαθμούς ακόμη και κάτω της βάσης.
Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Ποιοι θα έχουν δικαίωμα εγγραφής
Κατά τα άλλα, πέρα από την ΕΒΕ τους όρους εγγραφής σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο θα τους βάζει το ίδιο το ιδιωτικό ίδρυμα χωρίς να έχει δικαίωμα εμπλοκής το ελληνικό υπουργείο Παιδείας ή οποιοσδήποτε άλλος δημόσιος φορέας της χώρας μας.
Το ίδιο θα ισχύσει και για τα δίδακτρα που θα καθορίζονται από τα ίδια τα πανεπιστήμια. Δικαίωμα εγγραφής θα έχουν οι κάτοχοι ελληνικού απολυτηρίου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ και ΕΒΕ. Οι κάτοχοι International Baccalaureate ή αντίστοιχου τίτλου. Οι κάτοχοι ισότιμου απολυτηρίου τίτλου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής.
Να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, θα περιλαμβάνει 200 άρθρα στα οποία μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι τα πανεπιστημιακά ιδρύματα:
- Αποκτούν μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την ίδρυση, συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων με τη σύμφωνη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης.
- Δημιουργείται μηχανισμός χρηματοδότησης καινοτόμων ιδεών.
- Απαλλάσσει τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση από τη γραφειοκρατία.
- Αναβαθμίζεται το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης με ίδρυση νέων τμημάτων και νέα προγράμματα σπουδών.