Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Μετρό: Η Γραμμή 4 θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς

Στις υπό εξέλιξη εργασίες της νέας Γραμμής 4 του Μετρό (‘Αλσος Βεΐκου-Γουδή) και συγκεκριμένα στα φρέατα στη Λεωφόρο Βεΐκου και στην Κατεχάκη, βρέθηκε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, εκεί όπου οι δίδυμοι «μετροπόντικες» «Αθηνά» και «Νίκη», αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της διάνοιξης των σηράγγων.

Οι δύο «μετροπόντικες» ΤΒΜ θα διανοίξουν συνολικά 12,8 χιλιόμετρα υπόγειων σηράγγων. Η νέα Γραμμή 4 και συγκεκριμένα το τμήμα Α, ‘Αλσος Βεΐκου-Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, οι οποίοι θα κατασκευαστούν κυρίως υπογείως.

Με τη βοήθεια της διευθύντριας του έργου της Γραμμής 4 της Αττικό Μετρό, Σίσσυς Βουτυρίτσα, το ΑΠΕ-ΜΠΕ περιηγήθηκε στο φρέαρ που βρίσκεται επί της λεωφόρου Βεϊκου στο Γαλάτσι, στο ύψος των Ολυμπιακών Ακινήτων εκεί όπου κατασκευάζεται ένα μεγάλο όρυγμα για τη Γραμμή 4. «Το όρυγμα έχει περίπου 216 μέτρα μήκος, με 32 μέτρα πλάτος και 32 μέτρα βάθος. Από αυτό το όρυγμα θα ξεκινήσει η εκσκαφή του δεύτερου μετροπόντικα της γραμμής με το όνομα “Νίκη”, ο οποίος θα ταξιδέψει από εδώ 7,2 χιλιόμετρα μέχρι το φρέαρ διακλάδωσης Ευαγγελισμού απ’ όπου και θα βγει. Εκεί θα συναντήσει τον άλλο μετροπόντικα, με το όνομα “Αθηνά”, ο οποίος έχει ξεκινήσει από την Κατεχάκη και θα βγει κι εκείνος από το ίδιο σημείο», αναφέρει η κ. Βουτυρίτσα.

Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση της άφιξης του μετροπόντικα «Νίκη» από τη Γερμανία στην Ελλάδα, ολοκληρώθηκε στις αρχές Αυγούστου, ενώ αυτές τις ημέρες ο μετροπόντικας μοντάρεται, συναρμολογείται και θα καταβιβαστεί για να ξεκινήσει την διάνοιξή του, αρχές του επόμενου έτους.

Το έργο θα έχει τρεις λειτουργίες

Σύμφωνα με τη διευθύντριά του, το έργο θα έχει τρεις λειτουργίες. Η πρώτη θα είναι η εγκατάσταση, η λειτουργία και η υποστήριξη του δεύτερου μετροπόντικα του έργου, «Νίκη». Η δεύτερη λειτουργία του είναι αυτό καθ’ εαυτό το φρέαρ, καθώς θα χρησιμοποιηθεί μελλοντικά ως χώρος εναπόθεσης συρμών. Ένα μικρό αμαξοστάσιο δηλαδή, μικρής συντήρησης και καθαρισμού των συρμών της Γραμμής 4 του τμήματος Α των 15 σταθμών. Η τρίτη λειτουργία του αφορά στην κατασκευή σήραγγας 250 μέτρων προς το Μαρούσι προκειμένου να γίνει από αυτή τη σήραγγα η μελλοντική επέκταση της Γραμμής που θα καταλήξει (Δ τμήμα) στην Πετρούπολη (άλλοι 6 σταθμοί και 7,5 χιλιόμετρα σήραγγα).»

Μετά λοιπόν από πολλά χρόνια αναμονής, η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, έχει ξεκινήσει, με στόχο την εξυπηρέτηση πυκνοκατοικημένων περιοχών όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, καθώς επίσης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ακόμη θα συμβάλλει στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Το έργο θα αποτελείται από τους εξής 15 σύγχρονους υπόγειους σταθμούς, οι οποίοι θα λειτουργούν χωρίς οδηγό: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί, καθώς και εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

Και ενώ ο μετροπόντικας «Νίκη» «ετοιμάζει τις μηχανές του» για το νέο έτος, ο έτερος μετροπόντικας «Αθηνά» στο φρέαρ στην Κατεχάκη, έχει ήδη «βάλει μπροστά» καθώς αυτή τη στιγμή έχει συναρμολογηθεί και βρίσκεται στην τελευταία φάση της τμηματικής συναρμολόγησης για την απρόσκοπτη εκσκαφή της σήραγγας μέχρι το φρέαρ διακλάδωσης Ευαγγελισμού όπου είναι και το πέρας του έργου για το συγκεκριμένο μηχάνημα.

To ΑΠΕ-ΜΠΕ καταβιβάστηκε 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης και ξεναγήθηκε στο εσωτερικό του μετροπόντικα, με τη βοήθεια του Σταμάτη Νικολόπουλο, μηχανικού επίβλεψης ΤΒΜ της διεύθυνσης έργων της Γραμμής 4 της Ελληνικό Μετρό. «Βρισκόμαστε στο εργοτάξιο φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη και πίσω μου βλέπετε το ΤΒΜ Αθηνά, το ένα από τα δύο μηχανήματα που θα κάνουν τις διανοίξεις των σηράγγων της Γραμμής 4, το άλλο μηχάνημα με το όνομα Νίκη, θα ξεκινήσει από το φρέαρ Βεϊκου στο δυτικό άκρο της γραμμής. Η Αθηνά, το μηχάνημά μας εδώ θα σκάψει 5,2 χιλιόμετρα, ενώ το μηχάνημα Νίκη θα σκάψει 7,2 χιλιόμετρα.»

Ο μηχανικός επίβλεψης του έργου, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Το έργο είναι δύσκολο. Η έναρξή του και μόνο ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα, όμως προσπεράσαμε τις όποιες δυσκολίες. Ελπίζουμε ότι με την επιλογή αυτών των δύο μηχανημάτων που είναι και δίδυμα, να μην υπάρξουν προβλήματα κατά τη διάρκεια της εκσκαφής.»

Παράλληλα με τις υπόλοιπες εργασίες, συνεχίζονται τα έργα στους Σταθμούς «Γαλάτσι», «Ελικώνος», «Κυψέλη», «Εξάρχεια», «Καισαριανή», «Πανεπιστημιούπολη» και «Ζωγράφου», ενώ ξεκίνησαν αρχαιολογικές διερευνητικές τομές στο Φρέαρ Διακλάδωσης, το οποίο βρίσκεται στο πάρκο Ναϊάδων πλησίον του Σταθμού «Ευαγγελισμός».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!