Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Συνάντηση ΡΑΣ – ΟΣΕ: Ποια πέντε ζητήματα συζητήθηκαν

Η εύρυθμη λειτουργία και η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που πραγματοποίησε η διοίκηση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων με το Σωματείο Εργαζομένων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης η οποία διεξήχθη σε πολύ θετικό κλίμα τέθηκαν πέντε ζητήματα κεφαλαιώδους σημασίας για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή του σιδηροδρομικού έργου στην Ελλάδα, τα οποία η διοίκηση της Αρχής δεσμεύτηκε να θέσει στη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στη συνάντηση συμμετείχαν από πλευράς διοίκησης της ΡΑΣ,  η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου και ο Διευθυντής Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας κ. Σπύρος Μπούσης. Το Σωματείο Εργαζομένων του ΟΣΕ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος κ. Νίκος Τσικαλάκης ο Γενικός Γραμματέας κ. Βασίλης Βελαώρας και τα μέλη κ. Γιώργος Κοροτσάνος  κ. Παντελής Μπαριανός

Τα πέντε ζητήματα

Η συζήτηση των δύο μερών επικεντρώθηκε σε πεντε ζητήματα-θεματικούς άξονες ζωτικής σημασίας, τα οποία έχουν  πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ειδικότερα η διοίκηση της ΡΑΣ και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ αναφέρθηκαν στα εξής:

Ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις

Τα συνεχή συμβάντα, τα δυστυχήματα και τα ατυχήματα που λαμβάνουν χώρα στις ισόπεδες διαβάσεις τέθηκε στη συνάντηση των δύο πλευρών. Η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων επισήμανε τις παρεμβάσεις που έχει πραγματοποιήσει η Αρχή για το μεγάλο ζήτημα της ασφαλούς διέλευσης των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων.  Η κ. Τσιαπαρίκου ανέφερε τη συστηματική συμμετοχή της ΡΑΣ στην υλοποίηση της ετήσιας εκστρατείας ενημέρωσης για θέματα ασφαλούς διέλευσης που πραγματοποιείται με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.)  «Πάνος Μυλωνάς».

Υπογράμμισε τη σημασία που έχει η συνέχεια του προγράμματος ενημέρωσης των μαθητών στα σχολεία που γειτνιάζουν με το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο πραγματοποιείται κάθε χρόνο από κοινού με τον ΟΣΕ.  Μάλιστα η πρόεδρος της Αρχής δεσμεύτηκε ότι θα επαναφέρει επικαιροποιημένη τη δέσμη προτάσεων χαμηλού κόστους που είχε υποβάλλει προς τον ΟΣΕ και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η κ. Τσιαπαρίκου εξήγησε ότι η υλοποίηση των προτάσεων  αυτών θα συμβάλλει αποφασιστικά στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, για αυτό και θα στηρίξει όπως είπε το αίτημα για συνολική διαφημιστική καμπάνια από τα ΜΜΕ που θα εστιάζει στην ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών στις ισόπεδες διαβάσεις.

Ελλείψεις προσωπικού στον ΟΣΕ

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εργασίας το Σωματείο Εργαζομένων του ΟΣΕ έθεσε στη Διοίκηση της Αρχής το φλέγον ζήτημα της ανεπαρκούς στελέχωσης του Οργανισμού. Μάλιστα όπως εξήγησε ο πρόεδρος του σωματείου οι ελλείψεις εκτός των άλλων εντοπίζονται στο προσωπικό που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας στον ΟΣΕ. Όπως εξήγησε ο κ. Τσικαλάκης οι συνεχείς μειώσεις του προσωπικού στις κρίσιμες αυτές ειδικότητες βαίνουν αυξανόμενες εξαιτίας των εκατοντάδων συνταξιοδοτήσεων.  Οι συνέπειες όπως επισήμαναν οι εργαζόμενοι προς της διοίκηση της Αρχής είναι σύνθετες και εξαιρετικά αρνητικές. Υποστήριξαν ότι θέτουν  το σιδηροδρομικό έργο σε συνθήκες οριακής λειτουργίας και παράλληλα ανακόπτουν τη μεταφορά τεχνογνωσίας στο νέο προσωπικό.  Από την πλευρά της η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων δεσμεύτηκε ότι θα στηρίξει το αίτημα του Σωματείου Εργαζομένων για άμεσες προσλήψεις προσωπικού στον ΟΣΕ. Από τη διοίκηση της Αρχής υπογραμμίστηκε σε όλους τους τόνους ότι αίτημα των εργαζομένων είναι δίκαιο και  αποτελεί ένα από τα πιο ουσιώδη προαπαιτούμενα για τη ασφαλή λειτουργία του Σιδηρόδρομου

Ελαστικές σχέσεις εργασίας & Ασφάλεια

Οι εκπρόσωποι του Σωματείου Εργαζομένων έθεσαν στη Διοίκηση της ΡΑΣ ένα ακόμη μεγάλο ζήτημα από το οποίο κρίνεται όχι μόνο η εργασιακή ασφάλεια της σιδηροδρομικής οικογένειας, αλλά η ορθή και ασφαλής εκτέλεση του σιδηροδρομικού έργου.

Το Σωματείο ζήτησε την παρέμβαση της Αρχής προκειμένου να μπει τέλος στις ελαστικές σχέσεις εργασίας, όπως είναι οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου και η απασχόληση με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Η Διοίκηση της ΡΑΣ δεσμεύτηκε για την άμεση παρέμβαση της προς τη Διοίκηση του ΟΣΕ και την πολιτική ηγεσία  του Υπουργείου Υποδομών. Όπως τόνισε η κ. Τσιαπαρίκου  η Αρχή θα καταθέσει την άποψη της, η οποία συνίσταται στη δρομολόγηση των διαδικασιών προκειμένου να προσληφθούν με μόνιμη σχέση εργασίας  οι ήδη υπηρετούντες  και εκπαιδευόμενοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ. Η Πρόεδρος της ΡΑΣ υπογράμμισε τη θέση της Αρχής, σύμφωνα με την οποία  τα σιδηροδρομικά επαγγέλματα και το προσωπικό που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα για την ασφάλεια  δεν μπορούν να ασκούνται με προσωπικό που θα συνάπτει συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Η πρακτική αυτή όπως είπε  αντίκειται στην έννοια της κουλτούρας ασφάλειας που υποχρεούται να ενστερνιστεί το προσωπικό τέτοιων καθηκόντων. Για τη Διοίκηση της ΡΑΣ η κουλτούρα ασφάλειας μπορεί  να υπηρετηθεί μόνο από εργαζόμενους με μόνιμη σχέση εργασίας. Θεωρεί μάλιστα ότι το Δημόσιο πρέπει να επενδύσει στη μακρόχρονη και συνεχή εκπαίδευση των εργαζομένων με κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας προκειμένου οι εργαζόμενοι να είναι έτοιμοι να λειτουργήσουν ακόμη και στις πιο αντίξοες και έκτακτες συνθήκες.

Παρέμβαση για την απαρέγκλιτη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης

Ιδιαίτερης σημασίας ήταν συζήτηση που είχαν οι δύο πλευρές για την απαρέγκλιτη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης (ΓΚΚ), που αποτελεί μία πολύ σημαντική αρμοδιότητα της ΡΑΣ.

Η Πρόεδρος της Αρχής ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εργαζομένων για τις αυστηρές συστάσεις που έχει απευθύνει σε όλη τα εμπλεκόμενα μέρη ούτως ώστε να εφαρμόζεται ορθώς και χωρίς παρεκκλίσεις ο ΓΚΚ, υπενθυμίζοντας ότι η Αρχή έχει ήδη επιβάλλει βαριά πρόστιμα στις εταιρείες που επέδειξαν μη συμμόρφωση με το κανονιστικό πλαίσιο ασφαλείας.

Η Πρόεδρος της Αρχής επισήμανε ότι ο ΓΚΚ και οι ενδεχόμενες τροποποιήσεις του ΓΚΚ σε ότι αφορά την παρέμβαση του προσωπικού του ΟΣΕ στον έλεγχο των αμαξοστοιχιών (επισκέπτες) είναι από τα ζητήματα που  δεσμεύτηκε να θέσει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Δέσμευση της Διοίκησης της Αρχής υπήρξε και για το θέμα της ομαλοποίησης της λειτουργίας του προαστιακού σιδηροδρόμου.  Οι εκπρόσωποι του Σωματείου των  εργαζομένων τόνισαν από την πλευρά τους ότι θα πρέπει να αποκατασταθεί η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του Αεροδρομίου και της Πελοποννήσου με τον Πειραιά. Εξήγησαν ότι θα πρέπει να σταματήσει η μετεπιβίβαση των επιβατών στο σταθμό του Ρέντη σε συρμούς diesel, η οποία μειώνει την ποιότητα της επιβατικής σιδηροδρομικής μεταφοράς.

Ανάταξη του Σιδηροδρομικού Δικτύου

Στη συνάντηση των δύο πλευρών έγινε ειδική αναφορά στα ζητήματα των διεταιρικών συμβάσεων του Διαχειριστή Υποδομής με τη Σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό επιβατικό έργο στην Ελλάδα. Οι εργαζόμενοι κατέθεσαν λεπτομερώς τις απόψεις για την ανάταξη και τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, η οποία αποτελεί μία από τις σοβαρότερες παραμέτρους για να ενισχυθεί η ασφάλεια και η ποιότητα του σιδηροδρομικού έργου. Η κ. Τσιαπαρίκου ανέφερε από την πλευρά της, ότι η ανάταξη και η συντήρηση του δικτύου δεν μπορεί να περιμένει.

Μετά το πέρας της συνάντησης η Πρόεδρος της Αρχής επανέλαβε για άλλη μία φορά ότι θα βρίσκεται στη διάθεση των εργαζομένων για έναν ανοιχτό, ειλικρινή διάλογο που θα οδηγεί σε λύσεις και νέες κατευθύνσεις ομαλότητας το σιδηροδρομικό έργο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!