Νέα απεργία εργαζομένων του ΟΣΕ στις 2 Ιουνίου

Απεργιακή κινητοποίηση εργαζομένων του ΟΣΕ στις 2 Ιουνίου. Τα 8 ερωτήματα που θέτουν για την ασφάλεια στα τρένα

Τρένο διέρχεται από φυλασσόμενη διάβαση © EUROKINISSI

Επιστολή στον ΟΣΕ έστειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), θέτοντας 8 ερωτήματα για την ασφάλεια στις μετακινήσεις μετά την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου και εστιάζοντας στις βασικές ελλείψεις που παραμένουν στο δίκτυο και στα τρένα.

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι γνωστοποιούν ότι έχουν προγραμματίσει απεργιακή κινητοποίηση, διαμαρτυρόμενοι για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, στις 2 Ιουνίου.

Μεταξύ άλλων η ΠΕΠΕ αναφέρει ότι δεν έχει προχωρήσει η φύλαξη στα Αυτόματα Συστήματα Ισοπέδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) σε ολόκληρη τη σιδηροδρομική υποδομή, όπως προέβλεπε ο σχεδιασμός μέχρι τις 3 Απριλίου. Παράλληλα, γνωστοποιεί ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.

Επιπλέον ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην απουσία περίφραξης στο σύνολο του δικτύου, με αποτέλεσμα η πρόσβαση σε πεζούς να είναι άμεση και να υπάρχει κίνδυνος παράσυρσης, όπως επίσης και διερχόμενων ζώων.

Η επιστολή με τα 8 ερωτήματα για την ασφάλεια στα τρένα

Προς Δ/ντα Σύμβουλο ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π.

K/ση Υπουργό Μεταφορών κ Υποδομών κ. Γιάννη Γκόλια
Πρόεδρο Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Τσιαπαρίκου Ι.
Δ/ντα Συμβουλο Hellenic Train κ. Capotorto M.
Δ/ντα Σύμβουλο Rail Cargo κ. Κισέογλου Ζ.

Κύριε Τερεζάκη,

Με την υπ αρ 9017052/29.3.2023 επιστολή σας, η οποία κοινοποιήθηκε και στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Ι. Ξιφαρά, ενημερώνετε μεταξύ άλλων ότι καθιερώνεται γενικός περιορισμός ταχύτητας στα ΜΗ τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου μέχρι 100 χλμ την ώρα. Επίσης αποφασίσατε ότι μια μόνο αμαξοστοιχία μπορεί να διέρχεται από τις σιδηροδρομικές σήραγγες (εκτός αυτών των Καλλίδρομου και Όθρυος), ενημερώνετε ότι από την 3η Απριλίου θα φυλάσσονται οι διαβάσεις στις οποίες δεν λειτουργούν τα ΑΣΙΔ ( Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας, Λάρισα – Βόλος, Ειδομένη, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα) όπως και ότι μέχρι τα μέσα Μαΐου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF σε ολόκληρο το μήκος γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.

Στο ίδιο έγγραφο παραδέχεστε ότι ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των σταθμών και των αμαξοστοιχιών, μπορεί να χρησιμοποιείται κάθε διαθέσιμο ασύρματο μέσο επικοινωνίας που λειτουργεί ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ του ΟΣΕ και καλύπτει το δίκτυο του (Σύστημα VHF, TETRA, GSM-R). Κατόπιν τούτο θέτουμε τα παρακάτω ΚΡΙΣΙΜΑ ερωτήματα και ζητούμε άμεσα απαντήσεις

  1. Με ποιο κριτήριο λήφθηκε η απόφαση για αύξηση της ταχύτητας των τρένων στα 140 χλμ την ώρα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα και σηματοδοτούμενα του δικτύου (Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα);
  2. Γιατί αποφασίστηκε να διέρχεται ΜΟΝΟ μια αμαξοστοιχία από τις σήραγγες ενώ υπάρχει σε αυτές διπλή γραμμή κυκλοφορίας;
  3. Γιατί δεν έχει προχωρήσει η φύλαξη των ΑΣΙΔ σε ολόκληρη την σιδηροδρομική υποδομή, όπως ρητά είχε δεσμευτεί ο ΟΣΕ και μάλιστα μέχρι τις 3 Απριλίου;
  4. Γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη μέχρι τα μέσα Μαΐου. Ποιο σύστημα επικοινωνίας λειτουργεί με ευθύνη του ΟΣΕ στην περιοχή, όταν το VHF αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα κατά την παραδοχή του ίδιου του Οργανισμού στο μήκος γραμμής μεταξύ (χλμ σημείο) 62+00 μέχρι 69+00.
  5. Ποια μέτρα έχει λάβει ο ΟΣΕ για την εκ-χόρτωση της σιδηροδρομική υποδομής καθώς -ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου- εκτός του κινδύνου τραυματισμού μηχανοδηγών και επιβατών και τις ζημιές στο τροχαίο υλικό, ενέχονται σοβαροί κίνδυνοι ΚΑΙ για την εκδήλωση πυρκαγιάς πλησίον της κατά την διέλευση αμαξοστοιχιών.
  6. Ποια μέτρα θα λάβει ο ΟΣΕ για την περίφραξη της γραμμής, καθώς σε πλείστα σημεία η πρόσβαση στην υποδομή είναι εύκολη σε πεζούς αφού έχει αυτή ξηλωθεί, ενώ συχνότατη είναι και η διέλευση και παράσυρση ζώων που προκαλεί εκτός των άλλων ζημιές στο τροχαίο υλικό και καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
  7. Πότε αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα της τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
  8. Πότε επιθεωρήθηκαν για τελευταία φορά οι σιδηροδρομικές γέφυρες στην γραμμή της Φλώρινας, Ειδομένης, Τιθορέας – Λιανοκλαδίου (παλιά χάραξη).

Σας ενημερώνουμε ότι το Σωματείο μας για την προστασία των μελών του, του επιβατικού κοινού και της ασφάλειας κυκλοφορίας έχει συστήσει αυστηρή τήρηση μέγιστης ταχύτητας 120 χλμ στα μη τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου.

ΙΛΥΔΑ
6.65%
1.69
AKTR
8.29%
4.64
ΔΕΗ
7.49%
12.63
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.52%
3.86
ΕΛΠΕ
6.07%
7.25
ΠΕΤΡΟ
4.74%
7.96
ΟΛΠ
5.03%
37.60
TITC
4.95%
39.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
4.99%
17.88
ΕΥΑΠΣ
3.24%
3.19
ΛΟΥΛΗ
4.51%
3.01
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
5.51%
1.23
NOVAL
3.67%
2.26
ΙΝΤΚΑ
5.40%
2.64
ΧΑΙΔΕ
7.91%
0.75
ΔΡΟΜΕ
6.85%
0.31
ACAG
3.58%
5.78
ΑΣΚΟ
4.48%
3.50
ΚΥΡΙΟ
4.56%
0.83
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
-1.32%
3.00
BOCHGR
4.37%
5.26
ΚΕΚΡ
5.99%
1.15
ΠΛΑΘ
4.05%
3.85
ΡΕΒΟΙΛ
10.84%
1.59
ΕΛΛ
3.32%
14.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
2.01%
0.30
ΟΠΑΠ
7.15%
17.68
ΜΥΤΙΛ
5.33%
38.34
ΔΟΜΙΚ
4.33%
2.17
ΦΡΛΚ
4.07%
3.84
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
4.74%
12.38
ΟΤΟΕΛ
5.48%
11.94
ΚΡΙ
3.30%
14.40
ΙΑΤΡ
5.52%
1.72
ΠΑΙΡ
1.12%
0.72
ΜΟΤΟ
7.44%
2.60
ΣΠΕΙΣ
3.37%
5.52
ΚΟΡΔΕ
1.80%
0.40
ΠΡΟΦ
5.28%
5.18
ΒΟΣΥΣ
7.27%
2.36
ΕΛΙΝ
4.59%
2.05
OPTIMA
12.75%
13.44
ΑΚΡΙΤ
8.11%
0.80
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-0.83%
0.24
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
1.64%
8.70
ΒΙΟΚΑ
1.99%
1.54
ΠΑΠ
1.27%
2.40
ΙΝΤΕΤ
29.59%
1.13
ΠΕΙΡ
9.81%
4.60
ΜΙΝ
-0.20%
0.49
ΕΤΕ
5.58%
8.59
ΒΙΟΤ
2.80%
0.22
ΑΛΜΥ
6.38%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
1.96%
1.56
ΜΕΝΤΙ
3.55%
2.04
ΜΟΗ
5.56%
20.14
ΟΛΘ
4.07%
28.10
ΣΕΝΤΡ
9.94%
0.34
ΕΕΕ
5.19%
40.50
ΚΟΥΕΣ
2.63%
5.85
ΕΥΔΑΠ
4.60%
5.69
ΜΙΓ
0.42%
2.41
ΦΛΕΞΟ
7.97%
7.45
ΦΡΙΓΟ
10.00%
0.22
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΦΑΙΣ
6.56%
3.41
ΛΑΝΑΚ
-1.11%
0.89
CENER
4.99%
8.21
ΝΑΥΠ
0.52%
0.77
ΙΝΤΕΚ
5.55%
5.90
ΜΑΘΙΟ
-4.20%
0.57
ΚΑΡΕΛ
1.32%
308.00
ΑΤΤ
8.68%
0.74
ΑΤΤΙΚΑ
2.42%
2.12
ΕΣΥΜΒ
6.88%
1.03
ΕΥΡΩΒ
8.92%
2.24
ΚΤΗΛΑ
8.57%
1.90
ΕΛΣΤΡ
5.61%
2.07
ΑΔΜΗΕ
6.07%
2.80
DIMAND
-0.24%
8.16
ΒΙΟΣΚ
4.12%
1.27
ΑΒΑΞ
10.47%
1.90
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
9.44%
1.32
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
4.36%
0.74
EVR
0.67%
1.50
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.26
ΑΛΦΑ
9.87%
2.01
ΟΤΕ
4.83%
14.76
ΜΕΒΑ
1.52%
4.00
ΑΣΤΑΚ
1.26%
6.42
ΞΥΛΠ
3.16%
0.39
ΙΝΛΟΤ
12.95%
0.93
CNLCAP
0.00%
6.50
ΑΤΕΚ
7.65%
0.92
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
6.14%
1.73
ΔΑΑ
4.35%
8.99
ΑΝΔΡΟ
1.90%
6.42
ΞΥΛΚ
3.38%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2.61%
5.60
ΜΠΕΛΑ
2.94%
24.48
ΚΟΥΑΛ
7.00%
1.07
ΕΛΒΕ
3.85%
5.40
ΤΖΚΑ
2.01%
1.27
ΕΛΧΑ
5.18%
1.83
ΑΡΑΙΓ
6.69%
11.16
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
1.94%
3.67
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
3.13%
4.62
ΟΛΥΜΠ
2.68%
2.30
ΑΒΕ
3.70%
0.42
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
3.76%
5.10
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1.67%
1.18
ΕΛΤΟΝ
3.13%
1.65
ΣΠΥΡ
10.00%
0.18
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
6.43%
6.12
AEM
3.82%
4.13
ΒΙΟ
4.37%
5.02
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
6.81%
5.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
4.08%
0.77
ΣΙΔΜΑ
2.60%
1.38
ΣΠΙ
4.68%
0.49
ΕΒΡΟΦ
3.64%
1.71
ΜΠΡΙΚ
6.22%
2.56