Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Ψάχνουν νέο οργανωτικό μοντέλο για τον σιδηρόδρομο

Στον αέρα τίναξε το δυστύχημα των Τεμπών το οργανωτικό μοντέλο του ελληνικού σιδηροδρόμου που είχε ψηφιστεί πριν από λίγους μήνες από την κυβέρνηση, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το μοντέλο προέβλεπε πως η ΕΡΓΟΣΕ θα φύγει από τον όμιλο ΟΣΕ και θα αναλάβει να προχωρήσει τα νέα έργα, ενώ ο οργανισμός θα διατηρήσει τις εργασίες συντήρησης και ανάταξης του δικτύου.

Την Πέμπτη, κατά την παρουσίαση του πορίσματος εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία των Τεμπών, ο υπουργός Επικρατείας και Υποδομών & Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης υποστήριξε πως οι όποιες αλλαγές θα βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που είχε ψηφιστεί πριν από λίγους μήνες και θα επικεντρωθούν σε βελτιώσεις.

Πρόσθεσε, όμως, πως «θα περιμένουμε τα πορίσματα και θα δούμε». Η κυβέρνηση έχει ζητήσει δύο εκθέσεις για το οργανωτικό μοντέλο του ελληνικού σιδηροδρόμου. Την πρώτη θα την παραδώσει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) και τη δεύτερη οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι με τους οποίους προωθείται ευρύτερη συνεργασία σε οργανωτικά και θέματα εκπαίδευσης. Ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως οι επαφές με την Κομισιόν περιλαμβάνουν και την πιθανότητα επιλογής έμπειρων στελεχών από το εξωτερικό ώστε να αναβαθμιστεί «το επίπεδο της ηγεσίας στον ΟΣΕ».

Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων επισημαίνει πολύ γνωστά θέματα που αφορούν τη συνεργασία ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στην παράδοση και συντήρηση των έργων, τις πολυετείς καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση συμβάσεων, τα προβλήματα με τις προσφυγές αναδόχων στα δικαστήρια. Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως το πόρισμα καταγράφει «σοβαρές ανθρώπινες παραβιάσεις του συστήματος σε σχέση με τον κανονισμό κυκλοφορίας και επισημαίνει συστημικές πλημμέλειες διαχρονικά».

Το πόρισμα παραδόθηκε στο υπουργείο Υποδομών το βράδυ της Τρίτης και από χθες βρίσκεται στο γραφείο του Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας, προκειμένου να ενταχθεί στη δικογραφία για το δυστύχημα των Τεμπών. Κατά τον υπουργό «περιλαμβάνονται και μια σειρά από προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας των σιδηροδρόμων οι περισσότερες από τις οποίες έχουν υλοποιηθεί». Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου με υψηλούς δείκτες ασφαλείας που αποτυπώθηκε στην πληρότητα των αμαξοστοιχιών.

Ο κ. Γεραπετρίτης επανέλαβε πως οι συμβάσεις για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση (μαζί με το σύστημα ETCS) προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και θα ολοκληρωθούν στο τέλος Σεπτεμβρίου. Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα παραδοθεί και το πόρισμα του ERA για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη αλλά και η πρόταση των Γαλλικών Σιδηροδρόμων για τις αλλαγές στο μοντέλο εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης του προσωπικού του ΟΣΕ.

Όπως είπε ο υπουργός «έχουμε στενή συνεργασία με γαλλική κυβέρνηση και γαλλικό οργανισμό σιδηροδρόμων για παροχή τεχνογνωσίας στον ΟΣΕ σε διάφορα πεδία μεταξύ των οποίων και επαναξιολόγηση εκπαιδευτικής ύλης κ.λπ. για συγκεκριμένες ειδικότητες. Θα υπογραφεί και μνημόνιο συνεργασίας την επόμενη εβδομάδα». Ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως το πόρισμα επισημαίνει πως η εκπαίδευση παρέχεται σε σύντομο χρόνο που σημαίνει πως αντί για 3 – 4 ώρες γίνονται μαθήματα για  7- 8 ώρες την ημέρα. Τόνισε πως «δεν υπήρξε καμία έκπτωση στο σύνολο των ωρών» ενώ  «το πρόγραμμα έχει τεθεί υπόψη της ΡΑΣ (Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμου) που έχει και αρμοδιότητα ελέγχου». Κατά τον υπουργό η «μετεκπαίδευση είναι το πιο σημαντικό κομμάτι».

Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη, το πόρισμα επισημαίνει πως από το Δεκέμβριο του 2022 όλες οι χαράξεις έπρεπε να γίνονται υποχρεωτικά αυτόματα με βάση σχετική εγκύκλιο, ενώ επισημαίνει και ζητήματα σε σχέση με την ηλικία του σταθμάρχη το βράδυ του δυστυχήματος. Ωστόσο, ο ίδιος, υπενθύμισε πως την εποχή που έγινε μετάταξη του συγκεκριμένου υπαλλήλου στον ΟΣΕ δεν υπήρχε νομοθεσία που να την απαγόρευε. Συνεπώς νομικά δεν υπήρχε πρόβλημα. Ο ίδιος παραδέχθηκε, πάντως, πως στο πλαίσιο της τεχνικής βοήθειας από τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους θα εξεταστούν και ζητήματα με τα όρια ηλικίας των σταθμαρχών ή άλλων θέσεων ευθύνης.

O υπουργός είπε πως βρίσκεται σε τακτικότατη επικοινωνία με την Hellenic Train, αρχικά για την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων και για τις αποζημιώσεις θυμάτων και τραυματιών. Τώρα συζητούν περισσότερο τα θέματα αύξησης αριθμούς δρομολογίων και παρακολούθησης της πληρότητας που κατά τον κ. Γεραπετρίτη «πηγαίνει πολύ καλά». Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει και επικοινωνία με τον Ιταλό υπουργό Μεταφορών Μ. Σαλβίνι με στόχο να συζητηθεί το θέμα των επενδύσεων. Μέχρι τα μέσα Μαϊου θα υπάρξει και συνάντηση, με τον κ. Γεραπετρίτη να λέει πως είναι σημαντικό να ξεκαθαριστούν οι επενδύσεις που θα γίνουν από την Hellenic Train. Στο πόρισμα αναφέρεται πως η κατάργηση του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας το 2019 από την τελευταία πιθανώς θα αποτελούσε έναν επιπλέον βαθμό ασφαλείας.

Ένα κομμάτι των υποδομών για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων θα μπει στις αμαξοστοιχίες όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (τμήμα του ETCS) και το σταθερό σύστημα του δικτύου επικοινωνίας GSMR. Το τελευταίο έχει εγκατασταθεί σε αρκετές αμαξοστοιχίες αλλά δεν λειτουργεί καθώς εκκρεμεί πιστοποίηση από ΡΑΣ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!