Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ψάχνουν νέο οργανωτικό μοντέλο για τον σιδηρόδρομο

Στον αέρα τίναξε το δυστύχημα των Τεμπών το οργανωτικό μοντέλο του ελληνικού σιδηροδρόμου που είχε ψηφιστεί πριν από λίγους μήνες από την κυβέρνηση, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το μοντέλο προέβλεπε πως η ΕΡΓΟΣΕ θα φύγει από τον όμιλο ΟΣΕ και θα αναλάβει να προχωρήσει τα νέα έργα, ενώ ο οργανισμός θα διατηρήσει τις εργασίες συντήρησης και ανάταξης του δικτύου.

Την Πέμπτη, κατά την παρουσίαση του πορίσματος εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία των Τεμπών, ο υπουργός Επικρατείας και Υποδομών & Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης υποστήριξε πως οι όποιες αλλαγές θα βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που είχε ψηφιστεί πριν από λίγους μήνες και θα επικεντρωθούν σε βελτιώσεις.

Πρόσθεσε, όμως, πως «θα περιμένουμε τα πορίσματα και θα δούμε». Η κυβέρνηση έχει ζητήσει δύο εκθέσεις για το οργανωτικό μοντέλο του ελληνικού σιδηροδρόμου. Την πρώτη θα την παραδώσει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) και τη δεύτερη οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι με τους οποίους προωθείται ευρύτερη συνεργασία σε οργανωτικά και θέματα εκπαίδευσης. Ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως οι επαφές με την Κομισιόν περιλαμβάνουν και την πιθανότητα επιλογής έμπειρων στελεχών από το εξωτερικό ώστε να αναβαθμιστεί «το επίπεδο της ηγεσίας στον ΟΣΕ».

Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων επισημαίνει πολύ γνωστά θέματα που αφορούν τη συνεργασία ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στην παράδοση και συντήρηση των έργων, τις πολυετείς καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση συμβάσεων, τα προβλήματα με τις προσφυγές αναδόχων στα δικαστήρια. Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως το πόρισμα καταγράφει «σοβαρές ανθρώπινες παραβιάσεις του συστήματος σε σχέση με τον κανονισμό κυκλοφορίας και επισημαίνει συστημικές πλημμέλειες διαχρονικά».

Το πόρισμα παραδόθηκε στο υπουργείο Υποδομών το βράδυ της Τρίτης και από χθες βρίσκεται στο γραφείο του Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας, προκειμένου να ενταχθεί στη δικογραφία για το δυστύχημα των Τεμπών. Κατά τον υπουργό «περιλαμβάνονται και μια σειρά από προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας των σιδηροδρόμων οι περισσότερες από τις οποίες έχουν υλοποιηθεί». Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου με υψηλούς δείκτες ασφαλείας που αποτυπώθηκε στην πληρότητα των αμαξοστοιχιών.

Ο κ. Γεραπετρίτης επανέλαβε πως οι συμβάσεις για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση (μαζί με το σύστημα ETCS) προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και θα ολοκληρωθούν στο τέλος Σεπτεμβρίου. Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα παραδοθεί και το πόρισμα του ERA για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη αλλά και η πρόταση των Γαλλικών Σιδηροδρόμων για τις αλλαγές στο μοντέλο εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης του προσωπικού του ΟΣΕ.

Όπως είπε ο υπουργός «έχουμε στενή συνεργασία με γαλλική κυβέρνηση και γαλλικό οργανισμό σιδηροδρόμων για παροχή τεχνογνωσίας στον ΟΣΕ σε διάφορα πεδία μεταξύ των οποίων και επαναξιολόγηση εκπαιδευτικής ύλης κ.λπ. για συγκεκριμένες ειδικότητες. Θα υπογραφεί και μνημόνιο συνεργασίας την επόμενη εβδομάδα». Ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως το πόρισμα επισημαίνει πως η εκπαίδευση παρέχεται σε σύντομο χρόνο που σημαίνει πως αντί για 3 – 4 ώρες γίνονται μαθήματα για  7- 8 ώρες την ημέρα. Τόνισε πως «δεν υπήρξε καμία έκπτωση στο σύνολο των ωρών» ενώ  «το πρόγραμμα έχει τεθεί υπόψη της ΡΑΣ (Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμου) που έχει και αρμοδιότητα ελέγχου». Κατά τον υπουργό η «μετεκπαίδευση είναι το πιο σημαντικό κομμάτι».

Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη, το πόρισμα επισημαίνει πως από το Δεκέμβριο του 2022 όλες οι χαράξεις έπρεπε να γίνονται υποχρεωτικά αυτόματα με βάση σχετική εγκύκλιο, ενώ επισημαίνει και ζητήματα σε σχέση με την ηλικία του σταθμάρχη το βράδυ του δυστυχήματος. Ωστόσο, ο ίδιος, υπενθύμισε πως την εποχή που έγινε μετάταξη του συγκεκριμένου υπαλλήλου στον ΟΣΕ δεν υπήρχε νομοθεσία που να την απαγόρευε. Συνεπώς νομικά δεν υπήρχε πρόβλημα. Ο ίδιος παραδέχθηκε, πάντως, πως στο πλαίσιο της τεχνικής βοήθειας από τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους θα εξεταστούν και ζητήματα με τα όρια ηλικίας των σταθμαρχών ή άλλων θέσεων ευθύνης.

O υπουργός είπε πως βρίσκεται σε τακτικότατη επικοινωνία με την Hellenic Train, αρχικά για την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων και για τις αποζημιώσεις θυμάτων και τραυματιών. Τώρα συζητούν περισσότερο τα θέματα αύξησης αριθμούς δρομολογίων και παρακολούθησης της πληρότητας που κατά τον κ. Γεραπετρίτη «πηγαίνει πολύ καλά». Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει και επικοινωνία με τον Ιταλό υπουργό Μεταφορών Μ. Σαλβίνι με στόχο να συζητηθεί το θέμα των επενδύσεων. Μέχρι τα μέσα Μαϊου θα υπάρξει και συνάντηση, με τον κ. Γεραπετρίτη να λέει πως είναι σημαντικό να ξεκαθαριστούν οι επενδύσεις που θα γίνουν από την Hellenic Train. Στο πόρισμα αναφέρεται πως η κατάργηση του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας το 2019 από την τελευταία πιθανώς θα αποτελούσε έναν επιπλέον βαθμό ασφαλείας.

Ένα κομμάτι των υποδομών για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων θα μπει στις αμαξοστοιχίες όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (τμήμα του ETCS) και το σταθερό σύστημα του δικτύου επικοινωνίας GSMR. Το τελευταίο έχει εγκατασταθεί σε αρκετές αμαξοστοιχίες αλλά δεν λειτουργεί καθώς εκκρεμεί πιστοποίηση από ΡΑΣ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!