Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,78%
4.5095
AKTR
-2,75%
5.3
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-1,38%
7.15
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
-1,72%
1.715
NOVAL
-0,79%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.12
TITC
-1,68%
40.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,22%
2.255
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+0,67%
0.755
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,35%
1.8455
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,86%
0.692
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,27%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,63%
18.78
ΔΑΑ
+8,04%
8.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-2,05%
1.915
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
2.015
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
-1,01%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,29%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,98%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.08
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.474
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-2,44%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΛΙΦ
-1,65%
4.77
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,79%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.306
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,22%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,44%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-0,70%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.76
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,54%
36.76
ΝΑΚΑΣ
-1,27%
3.1
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
-5,56%
0.374
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,58%
16.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,67%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.02
ΠΑΙΡ
-3,88%
0.966
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,62%
4.73
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,56%
6
ΠΡΟΦ
-1,90%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-1,75%
12.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,10%
4.19
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.75

Γέφυρα Σερβίων: Προκαταρκτική εξέταση για τις σοβαρές ρωγμές

Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση διέταξε η διευθύνουσα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Κοζάνης προς την Αστυνομική Διεύθυνση της πόλης, για την Υψηλή Γέφυρα των Σερβίων, μετά από τις σοβαρές ρωγμές που εντοπίστηκαν κατά την τεχνική επιθεώρηση.

Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα kozan.gr, αναμένεται να διερευνηθεί:

  1. Εάν τα μέτρα που έχουν ληφθεί μετά την πρόσφατη διαπίστωση ρωγμών στους τένοντες της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων διασφαλίζουν συνθήκες ασφαλούς χρήσεως της γέφυρας ακόμα και για οχήματα μικρότερα των 3,5 τόνων, γεγονός που παραγγέλλεται να διακριβωθεί με κάθε μέσο,
  2. εάν συνεπεία των υπαρχόντων περιορισμών στη χρήση της γέφυρας διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 τόνων) από εναλλακτικές διαδρομές, ιδίως στις περιπτώσεις που τα οχήματα αυτά διέρχονται από κατοικημένες περιοχές και
  3. ποιες ενέργειες έχουν γίνει έως σήμερα για την αποκατάσταση του προβλήματος ασφαλούς κυκλοφορίας στην Γέφυρα Σερβίων και ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης επίλυσης του εν λόγω προβλήματος, (επισημαίνεται ότι συναφής ποινική δικογραφία σχηματίσθηκε και το έτος 2020).

Στην ίδια παραγγελία τονίζεται η ανάγκη λήψεως ακόμα και μέτρων παντελούς απαγόρευσης της κυκλοφορίας σε περίπτωση διαπιστώσεως έστω και της παραμικρής πιθανότητας κινδύνου κατάρρευσης της εν λόγω γέφυρας, μέχρι εξασφαλιστεί ότι η χρήση της δεν ενέχει κανέναν απολύτως κίνδυνο.

Στην τύχη της φαίνεται ότι είχε αφεθεί η γέφυρα Σερβίων, η μήκους 1.372 μέτρων γέφυρα που διασχίζει την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου ενώνοντας τη δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και είχε δοθεί στην κυκλοφορία το 1974.

Σύμφωνα με τον καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Κωνσταντίνο Κατάκαλο οι ζημιές που προκαλούν εντύπωση για την έντασή τους, προκλήθηκαν πριν από πολλά χρόνια εξαιτίας ισχυρών πιέσεων, που ασκήθηκαν στα σημεία αυτά και ξεπέρασαν τους 350 τόνους τοπικά».

Σημειώνεται, δε, ότι τη συγκεκριμένη γέφυρα σχεδίασε ο Ιταλός μηχανικός, Ρικάρντο Μοράντι, ο οποίος είχε μελετήσει και σχεδιάσει τη γέφυρα της Γένοβας στην οποία δεν είχαν γίνει εργασίες συντήρησης για 25 χρόνια με αποτέλεσμα την κατάρρευση ενός τμήματος της μήκους 1,2 χλμ., στις 14 Αυγούστου του 2018, που προκάλεσε τον θάνατο 43 ανθρώπων.

«Δεν σας κρύβω πως όταν ανέλαβα το 2019 και έμαθα πως η γέφυρα κατασκευάστηκε από τον Ιταλό μηχανικό που είχε κατασκευάσει και τη γέφυρα της Γένοβας, ανησύχησα», δήλωσε από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης.

Από την πλευρά του ο καθηγητής στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στο πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, Στέργιος Πιτούλης, δήλωσε στην ΕΡΤ ότι η γέφυρα Σερβίων βρίσκεται στα κατώτατα όρια αντοχής.

Τα μέτρα

Μετά την αποκάλυψη του μεγέθους του προβλήματος ανακοινώθηκε απαγόρευση της κυκλοφορίας παντός είδους οχημάτων με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων.




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!