Γ.Δ.
1472.35 -0,53%
ACAG
-0,85%
5.84
CENER
-0,31%
9.64
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+1,45%
9.1
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,81%
31
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,66%
1.424
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,66%
2.255
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,65%
3.06
ΑΛΦΑ
-1,01%
1.707
ΑΝΔΡΟ
+1,51%
6.72
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.7
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.85
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-1,73%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,50%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-2,11%
2.32
ΒΙΟΣΚ
-0,70%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+1,23%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,67%
17.82
ΔΑΑ
-0,03%
7.918
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,20%
11.56
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.61
ΕΕΕ
-0,30%
33
ΕΚΤΕΡ
+2,79%
2.21
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,44%
2.28
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,20%
7.545
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,91%
1.744
ΕΛΧΑ
-0,96%
1.864
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,53%
1.33
ΕΤΕ
-0,66%
8.394
ΕΥΑΠΣ
-1,49%
3.31
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,67%
2.214
ΕΧΑΕ
0,00%
4.78
ΙΑΤΡ
+1,16%
1.745
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+0,55%
1.84
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
+1,16%
5.22
ΙΝΛΟΤ
-0,48%
1.244
ΙΝΤΕΚ
-0,82%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,89%
3.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+1,33%
1.52
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.491
ΚΟΥΑΛ
+0,33%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+3,15%
5.57
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,43%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.4
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.69
ΜΙΝ
0,00%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,42%
23.6
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.85
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,57%
3.48
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,05%
36.38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
-0,36%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
+0,95%
21.2
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,50%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.9
ΟΤΕ
-1,44%
14.33
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,07%
3.878
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.84
ΠΛΑΘ
-0,35%
4.3
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+0,49%
2.07
ΣΑΡ
-0,36%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,57%
0.351
ΣΙΔΜΑ
+0,59%
1.7
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
0,00%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,74%
4.04
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Τα σενάρια για την επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών

Με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, καθώς πρέπει να τηρηθούν συμβάσεις που έχει υπογράψει η Hellenic Train, αναμένεται να ξεκινήσουν εκ νέου τα δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο ή τουλάχιστον σε κάποιο τμήμα του. Μέχρι και χθες το βράδυ υπήρχαν αντικρουόμενες πληροφορίες για τις προτάσεις που υιοθετεί η κυβέρνηση, ενώ είναι πιθανό να υπάρξουν ανακοινώσεις κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη. Το βέβαιο είναι πως ασκούνταν πιέσεις, ειδικά για τα εμπορευματικά δρομολόγια, καθώς υπάρχουν συμβόλαια με γειτονικές ή άλλες χώρες της Ευρώπης.

Για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες η εξίσωση είναι περισσότερο δύσκολη και εκτιμάται πως η επανεκκίνηση θα γίνει σταδιακά και με προσεκτικά βήματα. Κάποιοι υποστηρίζουν πως δεν πρέπει να ξεκινήσουν εκ νέου οι μετακινήσεις επιβατών με το τρένο, εκτός κι αν λειτουργήσουν τα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ασφάλειας. Κάποιοι άλλοι θεωρούν πως σε τμήματα του δικτύου που λειτουργούν μερικώς ή πλήρως κάποια από τα συγκεκριμένα συστήματα, θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν εκ νέου δρομολόγια. Αφού βέβαια αποκατασταθούν οι ζημιές στο σημείο της τραγωδίας.

Τις τελευταίες ημέρες υπήρξε κινητοποίηση, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ο ΟΣΕ διαθέτει επαρκές προσωπικό για να στελεχώσει τους σταθμούς στους οποίους θα γίνεται η ρύθμιση της κυκλοφορίας. Στελέχη που συμμετέχουν στη διαδικασία υποστηρίζουν πως «προσωπικό για σταθμάρχες σε αυτούς τους κρίσιμους σταθμούς υπάρχει».

Το ερώτημα είναι αν μπορεί να γίνει εγκαίρως η ανακατανομή, με δεδομένο πως οι υπηρεσίες του ΟΣΕ στην περιφέρεια εμφάνιζαν εδώ και μια δεκαετία εικόνα διάλυσης. Οι ίδιοι θεωρούν πως τα επιβατικά δρομολόγια μπορούν σταδιακά να αποκατασταθούν με μειωμένες ταχύτητες και την εφαρμογή συγκεκριμένων πρωτοκόλλων ασφαλείας, μέχρι να εγκατασταθούν τα απαιτούμενα τεχνολογικά συστήματα.

Η κυβέρνηση έχει ζητήσει και τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή μέτρων και συστημάτων ενίσχυσης της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!