Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Τα σενάρια για την επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών

Με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, καθώς πρέπει να τηρηθούν συμβάσεις που έχει υπογράψει η Hellenic Train, αναμένεται να ξεκινήσουν εκ νέου τα δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο ή τουλάχιστον σε κάποιο τμήμα του. Μέχρι και χθες το βράδυ υπήρχαν αντικρουόμενες πληροφορίες για τις προτάσεις που υιοθετεί η κυβέρνηση, ενώ είναι πιθανό να υπάρξουν ανακοινώσεις κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη. Το βέβαιο είναι πως ασκούνταν πιέσεις, ειδικά για τα εμπορευματικά δρομολόγια, καθώς υπάρχουν συμβόλαια με γειτονικές ή άλλες χώρες της Ευρώπης.

Για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες η εξίσωση είναι περισσότερο δύσκολη και εκτιμάται πως η επανεκκίνηση θα γίνει σταδιακά και με προσεκτικά βήματα. Κάποιοι υποστηρίζουν πως δεν πρέπει να ξεκινήσουν εκ νέου οι μετακινήσεις επιβατών με το τρένο, εκτός κι αν λειτουργήσουν τα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ασφάλειας. Κάποιοι άλλοι θεωρούν πως σε τμήματα του δικτύου που λειτουργούν μερικώς ή πλήρως κάποια από τα συγκεκριμένα συστήματα, θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν εκ νέου δρομολόγια. Αφού βέβαια αποκατασταθούν οι ζημιές στο σημείο της τραγωδίας.

Τις τελευταίες ημέρες υπήρξε κινητοποίηση, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ο ΟΣΕ διαθέτει επαρκές προσωπικό για να στελεχώσει τους σταθμούς στους οποίους θα γίνεται η ρύθμιση της κυκλοφορίας. Στελέχη που συμμετέχουν στη διαδικασία υποστηρίζουν πως «προσωπικό για σταθμάρχες σε αυτούς τους κρίσιμους σταθμούς υπάρχει».

Το ερώτημα είναι αν μπορεί να γίνει εγκαίρως η ανακατανομή, με δεδομένο πως οι υπηρεσίες του ΟΣΕ στην περιφέρεια εμφάνιζαν εδώ και μια δεκαετία εικόνα διάλυσης. Οι ίδιοι θεωρούν πως τα επιβατικά δρομολόγια μπορούν σταδιακά να αποκατασταθούν με μειωμένες ταχύτητες και την εφαρμογή συγκεκριμένων πρωτοκόλλων ασφαλείας, μέχρι να εγκατασταθούν τα απαιτούμενα τεχνολογικά συστήματα.

Η κυβέρνηση έχει ζητήσει και τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή μέτρων και συστημάτων ενίσχυσης της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!