Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Τα σενάρια για την επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών

Με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, καθώς πρέπει να τηρηθούν συμβάσεις που έχει υπογράψει η Hellenic Train, αναμένεται να ξεκινήσουν εκ νέου τα δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο ή τουλάχιστον σε κάποιο τμήμα του. Μέχρι και χθες το βράδυ υπήρχαν αντικρουόμενες πληροφορίες για τις προτάσεις που υιοθετεί η κυβέρνηση, ενώ είναι πιθανό να υπάρξουν ανακοινώσεις κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη. Το βέβαιο είναι πως ασκούνταν πιέσεις, ειδικά για τα εμπορευματικά δρομολόγια, καθώς υπάρχουν συμβόλαια με γειτονικές ή άλλες χώρες της Ευρώπης.

Για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες η εξίσωση είναι περισσότερο δύσκολη και εκτιμάται πως η επανεκκίνηση θα γίνει σταδιακά και με προσεκτικά βήματα. Κάποιοι υποστηρίζουν πως δεν πρέπει να ξεκινήσουν εκ νέου οι μετακινήσεις επιβατών με το τρένο, εκτός κι αν λειτουργήσουν τα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ασφάλειας. Κάποιοι άλλοι θεωρούν πως σε τμήματα του δικτύου που λειτουργούν μερικώς ή πλήρως κάποια από τα συγκεκριμένα συστήματα, θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν εκ νέου δρομολόγια. Αφού βέβαια αποκατασταθούν οι ζημιές στο σημείο της τραγωδίας.

Τις τελευταίες ημέρες υπήρξε κινητοποίηση, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ο ΟΣΕ διαθέτει επαρκές προσωπικό για να στελεχώσει τους σταθμούς στους οποίους θα γίνεται η ρύθμιση της κυκλοφορίας. Στελέχη που συμμετέχουν στη διαδικασία υποστηρίζουν πως «προσωπικό για σταθμάρχες σε αυτούς τους κρίσιμους σταθμούς υπάρχει».

Το ερώτημα είναι αν μπορεί να γίνει εγκαίρως η ανακατανομή, με δεδομένο πως οι υπηρεσίες του ΟΣΕ στην περιφέρεια εμφάνιζαν εδώ και μια δεκαετία εικόνα διάλυσης. Οι ίδιοι θεωρούν πως τα επιβατικά δρομολόγια μπορούν σταδιακά να αποκατασταθούν με μειωμένες ταχύτητες και την εφαρμογή συγκεκριμένων πρωτοκόλλων ασφαλείας, μέχρι να εγκατασταθούν τα απαιτούμενα τεχνολογικά συστήματα.

Η κυβέρνηση έχει ζητήσει και τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή μέτρων και συστημάτων ενίσχυσης της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!