Γ.Δ.
1403.83 +0,01%
ACAG
-0,18%
5.42
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,93%
8.68
CNLCAP
+1,39%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.265
OPTIMA
+0,32%
12.7
TITC
+1,30%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,38%
1.43
ΑΒΕ
-1,94%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
+5,18%
3.855
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.4795
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,97%
9.66
ΑΣΚΟ
+3,40%
2.74
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+5,00%
0.588
ΑΤΤΙΚΑ
+0,90%
2.24
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+1,79%
1.425
ΒΙΟΤ
-4,76%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,76%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.58
ΔΑΑ
+1,34%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,19%
11.58
ΔΟΜΙΚ
+2,50%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,01%
0.287
ΕΒΡΟΦ
+0,73%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
34.2
ΕΚΤΕΡ
+0,80%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,79%
1.778
ΕΛΠΕ
+0,30%
6.75
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,45%
1.105
ΕΤΕ
+0,06%
6.81
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-1,28%
2.01
ΕΧΑΕ
+0,68%
4.425
ΙΑΤΡ
+1,66%
1.535
ΙΚΤΙΝ
-2,49%
0.294
ΙΛΥΔΑ
+0,53%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.92
ΙΝΤΕΚ
+1,21%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+2,46%
1
ΙΝΤΚΑ
+0,19%
2.675
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-1,24%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.415
ΚΟΥΑΛ
-2,42%
1.05
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
+0,35%
14.35
ΚΤΗΛΑ
+2,35%
1.74
ΚΥΡΙΟ
-2,60%
0.9
ΛΑΒΙ
-0,14%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-1,81%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-25,29%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
-2,40%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,33%
3.045
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,51%
19.63
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
+2,18%
2.58
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,95%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
31.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+4,52%
0.878
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,79%
31.3
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,82%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.79
ΟΤΕ
+0,60%
15.03
ΟΤΟΕΛ
+0,77%
10.44
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.492
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.31
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.96
ΠΛΑΘ
+1,93%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+4,29%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,95%
1.57
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,32%
1.54
ΣΠΕΙΣ
+2,86%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
19.86
ΤΖΚΑ
-0,69%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,61%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,28%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Τραγωδία στα Τέμπη: Εντοπίστηκε το καταγραφικό του τρένου

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τα αίτια του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη και το νέο στοιχείο που προκύπτει μέχρι στιγμής είναι ότι βρέθηκε το καταγραφικό στο πρώτο βαγόνι στη μηχανή της αμαξοστοιχίας, το λεγόμενο και «μαύρο κουτί».

Σε αντίθεση με αυτό του αεροπλάνου το καταγραφικό του τρένου καταγραφεί μόνο την ταχύτητα της αμαξοστοιχίας και την κίνηση. Αν έγινε δηλαδή προσπάθεια επιβράδυνσης του τραίνου.

Σύμφωνα με πληροφορίες η προσκόμιση αυτού του νέου στοιχείου ήταν και ένας από τους λόγους που ζήτησε νέα προθεσμία ο κατηγορούμενος σταθμάρχης.

Εν τω μεταξύ, με το που έπεσε το σκοτάδι σταμάτησαν και οι εργασίες για την μεταφορά των συντριμμιών στο σημείο της τραγωδίας.

Νωρίτερα, οι διασώστες πραγματοποίησαν έρευνες στα χωράφια πέριξ των σιδηροδρομικών γραμμών, μήπως κάποιος από τους επιβάτες στην προσπάθεια του να διασωθεί κατέρρευσε.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ενημέρωση για τον ακριβή αριθμό των επιβατών στα μοιραία βαγόνια, γιατί αρκετοί ήταν οι επιβάτες οι οποίοι επιβιβάστηκαν από τον σταθμό της Λάρισας, χωρίς να έχουν κόψει εισιτήριο και αυτό γιατί θα το έπρατταν εντός του τρένου. Η διαδικασία αυτή γίνεται συνήθως στην καφετέρια του τρένου.




Στους 57 οι επιβεβαιωμένοι νεκροί

Στους 57 έφτασαν οι επιβεβαιωμένοι νεκροί του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, καθώς ένας ακόμα νεκρός ταυτοποιήθηκε από την εξέταση δειγμάτων στα εγκληματολογικά εργαστήρια ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό των ταυτοποιημένων θυμάτων στα 55, σύμφωνα με την Αστυνομία που διενεργεί το μακάβριο έργο της αναγνώρισης.

Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών. Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας χτες το βράδυ.

Από το Αρχηγείο της Πυροσβεστικής επίσης έγινε γνωστό ότι η έρευνα στον τόπο του δυστυχήματος είναι στην τελική της φάση, με την απομάκρυνση των δύο μηχανών, που καθυστέρησε χτες λόγω βροχής και θα ακολουθήσει η τελευταία «σάρωση» σε μια περιοχή περίπου 500 τετραγωνικών μέτρων. Αμέσως μετά θα ανακοινωθεί και η ολοκλήρωση των ερευνών, πιθανόν μέχρι το απόγευμα σήμερα, εκτός απροόπτου.

Προθεσμία να απολογηθεί την Κυριακή έλαβε ο σταθμάρχης

Σημειώνεται πως προθεσμία για να απολογηθεί αύριο, Κυριακή, ζήτησε και έλαβε ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος βαρύνεται με κακουργήματα για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο σταθμάρχης οδηγήθηκε σήμερα στον εισαγγελέα και όπως δήλωσε ο συνήγορός του, ζήτησε και πήρε προθεσμία για την Κυριακή στις 11:00. Όπως είπε, αυτό έγινε καθώς έχουν προκύψει νέα στοιχεία στην υπόθεση.

Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες, όπως την κακουργηματική πράξη της διατάραξης ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά και του πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

Η τέταρτη φωνή

Εν τω μεταξύ, νέα στοιχεία που αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στη διερεύνηση των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, φαίνεται πως έρχονται στο φως και αφορούν τις συνομιλίες που είχε ο σταθμάρχης της Λάρισας με τους μηχανοδηγούς, λίγα λεπτά πριν από την φονική σύγκρουση.

Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε η ΕΡΤ στο ηχητικό που έχει διαρρεύσει υπάρχει και μία τέταρτη φωνή, που πιθανολογείται πως ανήκει σε δεύτερο μηχανοδηγό.

Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η τέταρτη φωνή είναι αυτή που ρωτάει «Βασίλη φεύγω» και παίρνει την απάντηση από τον σταθμάρχη. Είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε η ΕΡΤ για το ηχητικό με τις συνεννοήσεις λίγα λεπτά πριν από τη μοιραία σύγκρουση, ο υπάλληλος του σιδηροδρομικού σταθμού που ρωτάει «Βασίλη να γυρίσω» και ο σταθμάρχης απαντάει «Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564», πρόκειται για μια συνομιλία που γίνεται με τρένο που περιμένει από τα Παλαιοφάρσαλα να πάει στη Λάρισα και για αυτό του δίνει αυτή την οδηγία να πάει διαγώνια, δηλαδή να πάει στη γραμμή της Λάρισας.

Κάτι τέτοιο ουσιαστικά σημαίνει δύο πράγματα. Το πρώτο έχει να κάνει ότι είναι τέσσερις αυτοί που ακούγονται στο καταγραφικό που έχει έρθει στην επιφάνεια. Πρόκειται για το ηχητικό από το καταγραφικό από το σταθμό της Λάρισας. Το καταγραφικό έχει καταγράψει τις συνομιλίες που έχει ο σταθμάρχης της Λάρισας με μηχανοδηγούς αλλά και με τον υπάλληλο. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου άκουγε αυτές τις συνομιλίες. Μέχρι στιγμής, απ’ όσα έχουν γίνει γνωστά, ο μηχανοδηγός στο τρένο του θανάτου άκουγε μόνο τον σταθμάρχη.

Το δεύτερο έχει να κάνει με την κίνηση που υπήρχε εκείνη τη στιγμή στις γραμμές του σταθμού της Λάρισας. Από ότι φαίνεται υπήρχε το μοιραίο τρένο, το επιβατικό που έκανε την διαδρομή από το σταθμό της Λάρισας και θα συνέχιζε για τον επόμενο σταθμό που ήταν οι Νέοι Πόροι. Την ίδια στιγμή υπήρχαν άλλα δύο τρένα από Λάρισα για Βόλο.

Αυτό σημαίνει ότι υπήρχε πολύ μεγάλη κίνηση εκείνη την ώρα. Ήταν μια απαιτητική ώρα και σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά ο σταθμάρχης δεν είχε την κατάλληλη εμπειρία ώστε να διαχειριστεί τέτοιο φόρτο.




Παραιτήθηκε ο Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή Ειδικών

Την παραίτησή του ανακοίνωσε με δήλωσή του ο Καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος είχε τοποθετηθεί στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος στα Τέμπη.

«Μετά την τοποθέτησή μου ως μέλους της επιτροπής διερεύνησης των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπό την ιδιότητα μου ως καθηγητή μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ακολούθησε σειρά δηλώσεων και δημοσιευμάτων εκ μέρους πολιτικών προσώπων που με αφορούσαν, σχετικά με την παρελθούσα θητεία μου ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής.

Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος λόγω της ειδικότητάς μου».

Στη θέση του κυρίου Ζηλιασκόπουλου στην Ειδική Επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος στα Τέμπη τοποθετείται ο κύριος Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!