Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Τέμπη: Ταυτοποιήθηκαν 54 νεκροί – Νέα ερωτηματικά για το τρένο

Νεότερη ανακοίνωση της ΕΛΑΣ για τη τραγωδία στα Τέμπη αναφέρει ότι έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί. «Έχει ολοκληρωθεί η εξέταση όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί. Αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Αναφορικά με τη διαδικασία ενημέρωσης των συγγενών των θυμάτων, η οποία συνεχίζεται, από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και τους ειδικούς ψυχολόγους, δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στην οικογένεια κάθε θύματος καθώς δεν πρόκειται για μία τυπική διαδικασία αλλά απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί».

Εξάλλου, σύμφωνα με νωρίτερη ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, αστυνόμο Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου, έχουν ενημερωθεί ήδη 14 οικογένειες θυμάτων από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και τους ειδικούς ψυχολόγους της αστυνομίας.

Παράλληλα διευκρίνισε πως γίνεται ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν ώστε να ολοκληρωθεί τάχιστα η συνολική ταυτοποίηση κάθε σορού μέσω της εξέτασης όλων των δειγμάτων που έχουν ληφθεί και στην συνέχεια να αποδοθεί στους συγγενείς, καθώς κάποιοι σοροί βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση.

Επίσης, σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, στο Αστυνομικό Τμήμα Τεμπών έχουν συγκεντρωθεί προσωπικά αντικείμενα των επιβατών, τα οποία περισυνελέγησαν τις προηγούμενες μέρες από την ΕΛΑΣ από τον τόπο του δυστυχήματος.

Για την παραλαβή τους οι επιβάτες και οι συγγενείς των θυμάτων μπορούν να επισκέπτονται το ΑΤ Τεμπών και να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 2495093510 και 2495093514. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής που έγινε νωρίτερα, ο αριθμός των επιβεβαιωμένων θυμάτων παραμένει στους 57.

Νέες αποκαλύψεις και νέα ερωτήματα

Εν τω μεταξύ, έχουν φουντώσει τα σενάρια σχετικά με το τι περιείχε το εστιατόριο στο επιβατικό τρένο. «Άλλο από φιάλες προπανίου στο εστιατόριο δεν γίνεται να προκάλεσε τη λάμψη μετά την έκρηξη», τονίζουν οι πραγματογνώμονες που εξέτασαν το συμβάν, γι’ αυτό και το μυστήριο σε ό,τι αφορά το αν υπήρχαν ή όχι φιάλες υγραερίου στο εστιατόριο του επιβατικού τρένου που συγκρούστηκε με την εμπορευματική αμαξοστοιχία το βράδυ της Τρίτης στα Τέμπη μεγεθύνεται. Ωστόσο, επίσημα χείλη διαψεύδουν την ύπαρξή τους και παραπέμπουν στους πυροσβέστες.

«Δεν έχουμε υγραέρια, έχουμε απλά την εκμετάλλευση των κυλικείων και η εταιρεία που διαχειρίζεται τα τρένα μπορεί να σας το πει», λένε πηγές της εταιρείας διαχείρισης των κυλικείων.

Η Hellenic Train, την ίδια ώρα, απάντησε αποκλειστικά στο LIVE NEWS για το μεγάλο θέμα των φιαλών υγραερίου. «Δεν υπάρχουν φιάλες αερίου στα τρένα. Και εξ όσων γνωρίζουμε δεν υπήρξαν αναφορές ή φήμες από την Πυροσβεστική Υπηρεσία για κάτι τέτοιο. Βεβαίως μπορείτε να το ελέγξετε και εσείς μαζί τους», απάντησε η Hellenic Train.

Έτσι το μυστήριο μεγαλώνει. Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει η λάμψη και να υπάρχουν και φιάλες που έχουν δει διασώστες, αλλά να μην έχει φιάλες το εστιατόριο, σύμφωνα με την εταιρεία εκμετάλλευσης, αλλά και την Hellenic Train.




Έρευνα της Τροχαίας Λάρισας στα γραφεία του ΟΣΕ 

Και ενώ η διερεύνηση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος έχει ξεκινήσει, έρευνα στο πλαίσιο της προανάκρισης πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Τροχαίας, στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, με στόχο να συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, άνδρες της Τροχαίας στην έρευνα τους συνέλεξαν ό,τι στοιχείο κρίνεται χρήσιμο, όπως έγγραφα και άλλα ντοκουμέντα που αφορούσαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο, ώστε να βγουν συμπεράσματα για τα αίτια της τραγωδίας και τον καταλογισμό των ευθυνών.

Τα 3 μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων

Παράλληλα, την ώρα που ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε τα μέλη της ειδικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει τα αίτια που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 επιβεβαιωμένους νεκρούς, η Πυροσβεστική διαψεύδει δημοσιεύματα ότι βρέθηκαν φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου στον ευρύτερο χώρο του δυστυχήματος.

Ο Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς αναλαμβάνει πρόεδρος της Ειδικής Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει τους λόγους που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, με τους 57 νεκρούς.

Τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών ανακοίνωσε ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού.

Η Επιτροπή είναι τριμελής και συμμετέχουν οι:

  • Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
  • Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
  • Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.

«Η επιτροπή θα επιτελέσει το έργο της στο συντομότερο δυνατό χρόνο και θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, προκειμένου να τη συνδράμουν», καταλήγει η ανακοίνωση.

Το πολιτικό μέσο και το πάρτι στον σταθμό της Λάρισας πριν από την τραγωδία

Εν τω μεταξύ, σήμερα το πρωί, μια σοκαριστική καταγγελία ήρθε στο φως της δημοσιότητας. Ο δικηγόρος του πολυτραυματία που κατέθεσε πρώτος αγωγή κατά των υπευθύνων για το δυστύχημα, προχώρησε σε πολύ σοβαρές καταγγελίες.

Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο Γιώργος Μπαρτζώκης, ο δικηγόρος 42χρονου επιβάτη, ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Μου έχει μεταφέρει συγκλονιστικά πράγματα και για τον τρόπο που έγινε το δυστύχημα και ότι βγήκαν από ένα φλεγόμενο βαγόνι σπάζοντας το παράθυρο. Ήταν στο 2ο βαγόνι το οποίο ήταν γεμάτο. Έγινε ένα δυνατό τράνταγμα, πετάχτηκε πάνω, έπεσαν πάνω του πολλά άτομα. Έσπασε τα πλευρά του και είχε θραύσματα στα μάτια. Γλύτωσε γιατί ήταν στις πίσω θέσεις, όλοι οι δίπλα του πέθαναν». Όπως λέει ο δικηγόρος, ο πελάτης του θα κινηθεί νομικά εναντίον και του σταθμάρχη, αλλά και «παντός αυτουργού, φυσικού και ηθικού».

Σύμφωνα με τον κ. Μπαρτζώκη και με μαρτυρίες οι οποίες έχουν φτάσει στον ίδιο, στο σταθμαρχείο της Λάρισας, το βράδυ του μοιραίου συμβάντος, είχε στηθεί γλέντι. «Ακούγονταν μουσικές από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας. Εμείς θα καλέσουμε  για κατάθεση όλους όσοι ήταν στον σταθμό. Είχαν στήσει γλέντι, ήταν πολλά άτομα. Θα κληθούν να πουν, από τον ανακριτή, τι γινόταν μέσα στο σταθμαρχείο».

Όπως λέει ο δικηγόρος του 42χρονου, θα ερευνηθεί και ο ρόλος της τροχαίας Λάρισας για το κενό από το δυστύχημα μέχρι τη σύλληψη του σταθμάρχη, αλλά και την κατάσταση στην οποία αυτός βρέθηκε. «Πότε έγινε η σύλληψη του σταθμάρχη; Υπήρχε κενό μισής ώρας», σημείωσε, λέγοντας ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ. «Θέλω να ανοίξει η έρευνα (…). Ήταν πολιτική η θέση του σταθμάρχη, όχι υπηρεσιακή».




Το Σάββατο η απολογία

Ο 59χρονος σταθμάρχης έλαβε προθεσμία να απολογηθεί το μεσημέρι του Σαββάτου. Έχει παραδεχθεί τις τις εγκληματικές παραλείψεις του, δηλαδή το ότι έθεσε τη μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά με αποτέλεσμα τη μετωπική της σύγκρουση με την επιβατική αμαξοστοιχία Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, φέρεται να δήλωσε ότι κατάλαβε πως το λάθος του κόστισε ανθρώπινες ζωές, μόλις πληροφορήθηκε για το τραγικό δυστύχημα. Τότε αντιλήφθηκε τις συνέπειες των όσων είχε κάνει, δρομολογώντας την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες. Ο σταθμάρχης κατηγορείται για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, σωματικές βλάβες και ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Ο δικηγόρος του 59χρονου σταθμάρχη έκανε γνωστό πως ο πελάτης του είναι συντετριμμένος για τις απώλειες τόσων ανθρώπινων ζωών και αναλαμβάνει το βάρος της ευθύνης που του αναλογεί. Ωστόσο, συμπλήρωσε πως δεν πρέπει να κοιτάμε το δέντρο, αλλά το δάσος σε ότι αφορά τις τραγικές απώλειες.




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!