Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Τραγωδία στα Τέμπη: Αυτά είναι τα 3 μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων

Την ώρα που ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε τα μέλη της ειδικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει τα αίτια που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 επιβεβαιωμένους νεκρούς, η Πυροσβεστική διαψεύδει δημοσιεύματα ότι βρέθηκαν φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου στον ευρύτερο χώρο του δυστυχήματος.

Τα 3 μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων

Ο Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς αναλαμβάνει πρόεδρος της Ειδικής Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει τους λόγους που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, με τους 57 νεκρούς.

Τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών ανακοίνωσε ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού.

Η Επιτροπή είναι τριμελής και συμμετέχουν οι:

  • Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
  • Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
  • Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.

«Η επιτροπή θα επιτελέσει το έργο της στο συντομότερο δυνατό χρόνο και θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, προκειμένου να τη συνδράμουν», καταλήγει η ανακοίνωση.

Πυροσβεστική: Δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου στα Τέμπη

Δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Πυροσβεστική, με αφορμή πρόσφατες σχετικές αναφορές σε ΜΜΕ.

Η ανακοίνωση της Πυροσβεστικής αναφέρει: «Με αφορμή πρόσφατες αναφορές σε ΜΜΕ περί ανεύρεσης δύο φιαλών υγραερίου, στο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στα Τέμπη, το Πυροσβεστικό Σώμα διευκρινίζει:

Κατά τη διαδικασία ελέγχου για τον εντοπισμό ατόμων στους χώρους των βαγονιών αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου.

Συνεπώς, οι σχετικές με το θέμα δημοσιογραφικές αναφορές, οι οποίες μάλιστα αποδόθηκαν σε εκπρόσωπο του Πυροσβεστικού Σώματος, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

36 σοροί έχουν ταυτοποιηθεί μέσω DNA

Σημειώνεται ότι συνολικά 36 είναι οι σοροί, που έχουν ταυτοποιηθεί μέσω DNA, οι επιβεβαιωμένοι νεκροί ανέρχονται σε 57, ενώ παραμένουν για νοσηλεία 38 επιβάτες της μοιραίας αμαξοστοιχίας που ενεπλάκη στη σύγκρουση με εμπορευματική αμαξοστοιχία στη θέση Ευαγγελισμός έξω από τα Τέμπη.

Έρευνες στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος έξω από τα Τέμπη © Eurokinissi
Έρευνες στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος έξω από τα Τέμπη © Eurokinissi

Ειδικότερα, κατά τη νεότερη επίσημη ενημέρωση η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, αστυνόμος Β’, Κωνσταντία Δημογλίδου δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Σε αυτό το σημείο γίνεται το λάθος από κάποιους να προσθέτουν αυτούς που είχαν δηλωθεί από τους συγγενείς ως αγνοούμενοι αμέσως μετά το δυστύχημα με τον αριθμό των νεκρών που έχουν ανασυρθεί. Όσοι είχαν δηλωθεί αρχικά συμπεριλαμβάνονται στους νεκρούς».




Ανυψώνεται το τρίτο βαγόνι

Οι Αρχές εντός ημέρας, λοιπόν, ολοκληρώνουν τις έρευνες με τον «τεμαχισμό» και την απομάκρυνση του βαγονιού 3 της επιβατικής αμαξοστοιχίας, το οποίο θα ερευνηθεί για ίχνη ανθρώπινων ιστών.

Όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης, «τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα 2 βαγόνια τόσο το πρώτο επιβατικό της δεύτερης θέσης όσο και το βαγόνι -εστιατόριο και ταυτόχρονα οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις παραμένουν δύσκολες καθώς κομμάτια του συρμού είναι άμορφες μάζες από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης».

Όπως προαναφέρθηκε, αυτή την ώρα, οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην ανύψωση του τρίτου βαγονιού, ώστε να δοθεί χώρος στους διασώστες να ερευνήσουν σε όλη του την έκταση, το τρίτο βαγόνι του επιβατικού συρμού.

Σύσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας

Κι ενώ η μία καταγγελία διαδέχεται την άλλη για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σε εξέλιξη είναι σύσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας με τους φορείς για τον συντονισμό των ενεργειών από εδώ και πέρα. Παράλληλα, οι έρευνες στα συντρίμμια, που στοίχισε τη ζωή μέχρι στιγμής σε 57 ανθρώπους, αναμένεται να ολοκλωθούν σήμερα. Μάλιστα, πριν από λίγο ξεκίνησε και η επιχείρηση ανύψωσης του τρίτου βαγονιού, ενώ εντός δύο ημερών αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η ταυτοποίηση μέσω DNA όλων των σορών.

Στη σύσκεψη συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Παπαγεωργίου, ο γενικός γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της φτώχειας, Γεώργιος Σταμάτης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, επικεφαλής της ΕΛΑΣ, της Πυροσβεστικής καθώς και από την 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας.




Εντός δύο ημερών η ταυτοποίηση μέσω DNA όλων των σορών

Η ταυτοποίηση των όλων των σορών υπολογίζεται πως θα έχει ολοκληρωθεί σε δύο ημέρες από σήμερα, όπως δήλωσε στα Παραπολιτικα 90,1 η υφυπουργός Υγείας, αρμόδια για θέματα ψυχικής υγείας Ζωή Ράπτη και υπογράμμισε ότι υπάρχει ισχυρή σύσταση ψυχιάτρων να μην υπάρχει οπτική επαφή των συγγενών με τους νεκρούς

Η κα Ράπτη πρόσθεσε πως ειδικοί ψυχολόγοι υποδέχονται τους συγγενείς των θυμάτων και τόνισε πως τις πρώτες ώρες του δυστυχήματος οι συγγενείς ήθελαν να δηλώσουν τον άνθρωπο τους και να λάβουν οποιαδήποτε πληροφορία γα το πού βρίσκεται. Ανέφερε πως για όσους είχαν βγάλει ηλεκτρονικά το εισιτήριο τους υπήρχε ονοματεπώνυμο, ενώ όσοι εξέδιδαν το εισιτήριο στο τρένο δεν έδιναν όνομα.

Ο σταθμάρχης είχε ενημερωθεί 17 λεπτά πριν πως κατεβαίνει εμπορικό τρένο

Πληροφορίες αναφέρουν πως o σταθμάρχης της Λάρισας που έχει συλληφθεί και αντιμετωπίζει βαριές κακουργηματικές κατηγορίες φέρεται να είχε ειδοποιηθεί 17 λεπτά πριν συμβεί το μοιραίο ότι κατεβαίνει και εμπορικό τρένο.

Το πολιτικό μέσο και το πάρτι στον σταθμό της Λάρισας πριν από την τραγωδία

Εν τω μεταξύ, σήμερα το πρωί, μια σοκαριστική καταγγελία ήρθε στο φως της δημοσιότητας. Ο δικηγόρος του πολυτραυματία που κατέθεσε πρώτος αγωγή κατά των υπευθύνων για το δυστύχημα, προχώρησε σε πολύ σοβαρές καταγγελίες.

Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο Γιώργος Μπαρτζώκης, ο δικηγόρος 42χρονου επιβάτη, ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Μου έχει μεταφέρει συγκλονιστικά πράγματα και για τον τρόπο που έγινε το δυστύχημα και ότι βγήκαν από ένα φλεγόμενο βαγόνι σπάζοντας το παράθυρο. Ήταν στο 2ο βαγόνι το οποίο ήταν γεμάτο. Έγινε ένα δυνατό τράνταγμα, πετάχτηκε πάνω, έπεσαν πάνω του πολλά άτομα. Έσπασε τα πλευρά του και είχε θραύσματα στα μάτια. Γλύτωσε γιατί ήταν στις πίσω θέσεις, όλοι οι δίπλα του πέθαναν». Όπως λέει ο δικηγόρος, ο πελάτης του θα κινηθεί νομικά εναντίον και του σταθμάρχη, αλλά και «παντός αυτουργού, φυσικού και ηθικού».

Σύμφωνα με τον κ. Μπαρτζώκη και με μαρτυρίες οι οποίες έχουν φτάσει στον ίδιο, στο σταθμαρχείο της Λάρισας, το βράδυ του μοιραίου συμβάντος, είχε στηθεί γλέντι. «Ακούγονταν μουσικές από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας. Εμείς θα καλέσουμε  για κατάθεση όλους όσοι ήταν στον σταθμό. Είχαν στήσει γλέντι, ήταν πολλά άτομα. Θα κληθούν να πουν, από τον ανακριτή, τι γινόταν μέσα στο σταθμαρχείο».

Όπως λέει ο δικηγόρος του 42χρονου, θα ερευνηθεί και ο ρόλος της τροχαίας Λάρισας για το κενό από το δυστύχημα μέχρι τη σύλληψη του σταθμάρχη, αλλά και την κατάσταση στην οποία αυτός βρέθηκε. «Πότε έγινε η σύλληψη του σταθμάρχη; Υπήρχε κενό μισής ώρας», σημείωσε, λέγοντας ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ. «Θέλω να ανοίξει η έρευνα (…). Ήταν πολιτική η θέση του σταθμάρχη, όχι υπηρεσιακή».




Το Σάββατο η απολογία

Ο 59χρονος σταθμάρχης έλαβε προθεσμία να απολογηθεί το μεσημέρι του Σαββάτου. Έχει παραδεχθεί τις τις εγκληματικές παραλείψεις του, δηλαδή το ότι έθεσε τη μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά με αποτέλεσμα τη μετωπική της σύγκρουση με την επιβατική αμαξοστοιχία Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, φέρεται να δήλωσε ότι κατάλαβε πως το λάθος του κόστισε ανθρώπινες ζωές, μόλις πληροφορήθηκε για το τραγικό δυστύχημα. Τότε αντιλήφθηκε τις συνέπειες των όσων είχε κάνει, δρομολογώντας την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες. Ο σταθμάρχης κατηγορείται για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, σωματικές βλάβες και ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Ο δικηγόρος του 59χρονου σταθμάρχη έκανε γνωστό πως ο πελάτης του είναι συντετριμμένος για τις απώλειες τόσων ανθρώπινων ζωών και αναλαμβάνει το βάρος της ευθύνης που του αναλογεί. Ωστόσο, συμπλήρωσε πως δεν πρέπει να κοιτάμε το δέντρο, αλλά το δάσος σε ότι αφορά τις τραγικές απώλειες.




 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!