Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

Τραγωδία στα Τέμπη: Ανυψώνεται το τρίτο βαγόνι – Σύσκεψη στην Περιφέρεια

Κι ενώ η μία καταγγελία διαδέχεται την άλλη για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σε εξέλιξη είναι σύσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας με τους φορείς για τον συντονισμό των ενεργειών από εδώ και πέρα. Παράλληλα, οι έρευνες στα συντρίμμια, που στοίχισε τη ζωή μέχρι στιγμής σε 57 ανθρώπους, αναμένεται να ολοκλωθούν σήμερα. Μάλιστα, πριν από λίγο ξεκίνησε και η επιχείρηση ανύψωσης του τρίτου βαγονιού, ενώ εντός δύο ημερών αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η ταυτοποίηση μέσω DNA όλων των σορών.

Στη σύσκεψη συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Παπαγεωργίου, ο γενικός γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της φτώχειας, Γεώργιος Σταμάτης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, επικεφαλής της ΕΛΑΣ, της Πυροσβεστικής καθώς και από την 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Έρευνες στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος έξω από τα Τέμπη © Eurokinissi
Έρευνες στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος έξω από τα Τέμπη © Eurokinissi

Οι Αρχές εντός ημέρας, λοιπόν, ολοκληρώνουν τις έρευνες με τον «τεμαχισμό» και την απομάκρυνση του βαγονιού 3 της επιβατικής αμαξοστοιχίας, το οποίο θα ερευνηθεί για ίχνη ανθρώπινων ιστών.

Όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης, «τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα 2 βαγόνια τόσο το πρώτο επιβατικό της δεύτερης θέσης όσο και το βαγόνι -εστιατόριο και ταυτόχρονα οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις παραμένουν δύσκολες καθώς κομμάτια του συρμού είναι άμορφες μάζες από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης».

Όπως προαναφέρθηκε, αυτή την ώρα, οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην ανύψωση του τρίτου βαγονιού, ώστε να δοθεί χώρος στους διασώστες να ερευνήσουν σε όλη του την έκταση, το τρίτο βαγόνι του επιβατικού συρμού.




57 νεκροί και 56 αγνοούμενοι

Εικόνα από τη σιωπηρή διαμαρτυρία στη Λάρισα για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη © Eurokinissi
Εικόνα από τη σιωπηρή διαμαρτυρία στη Λάρισα για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη © Eurokinissi

Μέχρι στιγμής, ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 57, ωστόσο ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί. Παράλληλα, για πρώτη φορά η ΕΛ.ΑΣ ανακοίνωσε ότι έχουν δηλωθεί 56 αγνοούμενοι. Από τους 57 νεκρούς, έχουν ταυτοποιηθεί οι 32 μέσω DNA, 10 μπόρεσαν να αναγνωριστούν οπτικά, ενώ αναμένονται αποτελέσματα για άλλες 10 απανθρακωμένες σορούς. Οι 56 αγνοούμενοι, αναζητούνται από τους δικούς τους μέσω όλων των επίσημων Αρχών αλλά και των social media, με την παράκληση όποιος γνωρίζει κάτι να επικοινωνήσει μαζί τους.

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμο β’, Κωνσταντία Δημογλίδου, αμέσως μετά το δυστύχημα και την απομάκρυνση των επιβατών και των τραυματιών δηλώθηκαν μέχρι στιγμής επίσημα, 56 επιβάτες ως αγνοούμενοι, ωστόσο υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς.

Σύμφωνα με τον νεότερο απολογισμό, σχετικά με τους επιβεβαιωμένους νεκρούς, υπάρχει ένας άνθρωπος παραπάνω, που φαίνεται να μην έχει δηλωθεί από κάποιον ως αγνοούμενος. Όπως είπε η κ. Δημογλίδου όλες οι σοροί ταυτοποιούνται με την μέθοδο DNA και συνεχίζεται η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων που έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.

Από τις δηλώσεις της κ. Δημογλίδου και όπως διευκρίνισε στη συνέχεια στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχουν ληφθεί 55 δείγματα DNA από τις σορούς και 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών. Πέρα όμως απ΄ αυτούς υπάρχουν και πολλά ανθρώπινα μέλη από τα οποία επίσης έχουν ληφθεί δείγματα και ακόμη δεν έχουν διευκρινιστεί αν ανήκουν σε κάποιες από τους ήδη ταυτοποιημένους ή αναζητούμενους ή αν πρόκειται για άτομα που δεν έχουν δηλωθεί. Αυτά θα ξεκαθαριστούν όταν ολοκληρωθούν οι έρευνες που πραγματοποιούνται στα εργαστήρια της εγκληματολογικής υπηρεσίας.

Αναφορικά με τους νοσηλευόμενους η κ. Δημογλίδου είπε ότι παραμένουν για νοσηλεία 48 επιβάτες, οι 6 από αυτούς σε ΜΕΘ και προσέθεσε ότι μία επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίσθηκε στην ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παπανικολάου που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων.




Εντός δύο ημερών η ταυτοποίηση μέσω DNA όλων των σορών

Η ταυτοποίηση των όλων των σορών υπολογίζεται πως θα έχει ολοκληρωθεί σε δύο ημέρες από σήμερα, όπως δήλωσε στα Παραπολιτικα 90,1 η υφυπουργός Υγείας, αρμόδια για θέματα ψυχικής υγείας Ζωή Ράπτη και υπογράμμισε ότι υπάρχει ισχυρή σύσταση ψυχιάτρων να μην υπάρχει οπτική επαφή των συγγενών με τους νεκρούς

Η κα Ράπτη πρόσθεσε πως ειδικοί ψυχολόγοι υποδέχονται τους συγγενείς των θυμάτων και τόνισε πως τις πρώτες ώρες του δυστυχήματος οι συγγενείς ήθελαν να δηλώσουν τον άνθρωπο τους και να λάβουν οποιαδήποτε πληροφορία γα το πού βρίσκεται. Ανέφερε πως για όσους είχαν βγάλει ηλεκτρονικά το εισιτήριο τους υπήρχε ονοματεπώνυμο, ενώ όσοι εξέδιδαν το εισιτήριο στο τρένο δεν έδιναν όνομα.

Ο σταθμάρχης είχε ενημερωθεί 17 λεπτά πριν πως κατεβαίνει εμπορικό τρένο

Πληροφορίες αναφέρουν πως o σταθμάρχης της Λάρισας που έχει συλληφθεί και αντιμετωπίζει βαριές κακουργηματικές κατηγορίες φέρεται να είχε ειδοποιηθεί 17 λεπτά πριν συμβεί το μοιραίο ότι κατεβαίνει και εμπορικό τρένο.

Το πολιτικό μέσο και το πάρτι στον σταθμό της Λάρισας πριν από την τραγωδία

Εν τω μεταξύ, σήμερα το πρωί, μια σοκαριστική καταγγελία ήρθε στο φως της δημοσιότητας. Ο δικηγόρος του πολυτραυματία που κατέθεσε πρώτος αγωγή κατά των υπευθύνων για το δυστύχημα, προχώρησε σε πολύ σοβαρές καταγγελίες.

Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο Γιώργος Μπαρτζώκης, ο δικηγόρος 42χρονου επιβάτη, ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Μου έχει μεταφέρει συγκλονιστικά πράγματα και για τον τρόπο που έγινε το δυστύχημα και ότι βγήκαν από ένα φλεγόμενο βαγόνι σπάζοντας το παράθυρο. Ήταν στο 2ο βαγόνι το οποίο ήταν γεμάτο. Έγινε ένα δυνατό τράνταγμα, πετάχτηκε πάνω, έπεσαν πάνω του πολλά άτομα. Έσπασε τα πλευρά του και είχε θραύσματα στα μάτια. Γλύτωσε γιατί ήταν στις πίσω θέσεις, όλοι οι δίπλα του πέθαναν». Όπως λέει ο δικηγόρος, ο πελάτης του θα κινηθεί νομικά εναντίον και του σταθμάρχη, αλλά και «παντός αυτουργού, φυσικού και ηθικού».

Σύμφωνα με τον κ. Μπαρτζώκη και με μαρτυρίες οι οποίες έχουν φτάσει στον ίδιο, στο σταθμαρχείο της Λάρισας, το βράδυ του μοιραίου συμβάντος, είχε στηθεί γλέντι. «Ακούγονταν μουσικές από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας. Εμείς θα καλέσουμε  για κατάθεση όλους όσοι ήταν στον σταθμό. Είχαν στήσει γλέντι, ήταν πολλά άτομα. Θα κληθούν να πουν, από τον ανακριτή, τι γινόταν μέσα στο σταθμαρχείο».

Όπως λέει ο δικηγόρος του 42χρονου, θα ερευνηθεί και ο ρόλος της τροχαίας Λάρισας για το κενό από το δυστύχημα μέχρι τη σύλληψη του σταθμάρχη, αλλά και την κατάσταση στην οποία αυτός βρέθηκε. «Πότε έγινε η σύλληψη του σταθμάρχη; Υπήρχε κενό μισής ώρας», σημείωσε, λέγοντας ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ. «Θέλω να ανοίξει η έρευνα (…). Ήταν πολιτική η θέση του σταθμάρχη, όχι υπηρεσιακή».




Το Σάββατο η απολογία

Ο 59χρονος σταθμάρχης έλαβε προθεσμία να απολογηθεί το μεσημέρι του Σαββάτου. Έχει παραδεχθεί τις τις εγκληματικές παραλείψεις του, δηλαδή το ότι έθεσε τη μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά με αποτέλεσμα τη μετωπική της σύγκρουση με την επιβατική αμαξοστοιχία Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, φέρεται να δήλωσε ότι κατάλαβε πως το λάθος του κόστισε ανθρώπινες ζωές, μόλις πληροφορήθηκε για το τραγικό δυστύχημα. Τότε αντιλήφθηκε τις συνέπειες των όσων είχε κάνει, δρομολογώντας την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες. Ο σταθμάρχης κατηγορείται για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, σωματικές βλάβες και ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Ο δικηγόρος του 59χρονου σταθμάρχη έκανε γνωστό πως ο πελάτης του είναι συντετριμμένος για τις απώλειες τόσων ανθρώπινων ζωών και αναλαμβάνει το βάρος της ευθύνης που του αναλογεί. Ωστόσο, συμπλήρωσε πως δεν πρέπει να κοιτάμε το δέντρο, αλλά το δάσος σε ότι αφορά τις τραγικές απώλειες.




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!