Γ.Δ.
1453.07 +0,04%
ACAG
-0,68%
5.8
BOCHGR
-0,66%
4.51
CENER
+1,10%
9.21
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+0,90%
7.89
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+0,80%
12.66
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,40%
1.5
ΑΒΕ
-2,00%
0.44
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
-0,99%
4.515
ΑΛΦΑ
+0,66%
1.59
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,99%
10.17
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.2
ΒΙΟ
+1,52%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,88%
1.9
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,36%
1.385
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,77%
18.34
ΔΑΑ
-0,15%
7.988
ΔΑΙΟΣ
-1,12%
3.54
ΔΕΗ
+2,16%
11.85
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,85%
1.74
ΕΕΕ
+1,31%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+4,11%
1.822
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,67%
2.26
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,72%
1.952
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.205
ΕΛΣΤΡ
-3,37%
2.01
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
+0,43%
1.888
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-2,14%
7.672
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.475
ΙΑΤΡ
+1,33%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,60%
1.014
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,40%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,65%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,00%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
-1,36%
1.164
ΚΟΥΕΣ
+0,34%
5.88
ΚΡΙ
-0,98%
15.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,88%
2.83
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,46%
20.26
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,12%
33.44
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-4,14%
0.788
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.27
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,13%
0.815
ΟΤΕ
-0,74%
14.74
ΟΤΟΕΛ
-0,58%
10.3
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,31%
3.879
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
+2,43%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,76%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,93%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-1,92%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+0,34%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Λύτρας για Τέμπη: Δεν έχει μόνο ο σταθμάρχης ευθύνες

Για ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν και σε άλλους υπεύθυνους, πέραν του σταθμάρχη που έχει αντικειμενική ευθύνη, μίλησε στο Ρ/Σ 90,1 ο δικηγόρος Απόστολος Λύτρας για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

Όπως ανέφερε ο κ. Λύτρας, ο σταθμάρχης έχει μια αντικειμενική ευθύνη και είναι κατανοητή από εκεί και μετά θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πάρα πολλούς άλλους.

Ο δικηγόρος, Απόστολος Λύτρας, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους  Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.

Ειδικότερα, με αφορμή το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Λύτρας είπε ότι το περιστατικό του θύμισε και την υπόθεση στο Μάτι με την ολιγωρία και στην Μάνδρα. Δεν γίνεται σε ένα ευρωπαϊκό κράτος να έχουμε συνέχεια τόσους νεκρούς από ολιγωρία του κρατικού μηχανισμού, της εκάστοτε κυβέρνησης, των προηγούμενων. Δεν πολιτικοποιώ ή κομματικοποιώ το θέμα είναι διαχρονικό, είναι μόνιμο.  Ως πότε»;

Ερωτηθείς ποιες είναι οι ποινικές ευθύνες που έχει ο σταθμάρχης και για την όλη λειτουργία του συστήματος, ο κ. Λύτρας δήλωσε: Ο σταθμάρχης θα αντιμετωπίσει το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή. Το κατά συρροή σημαίνει ότι για κάθε νεκρό μια ποινή. Όπως επίσης τη διατάραξη της κοινωνικής ασφάλειας που προβλέπεται ποινή καθείρξεως σε περίπτωση που έχουμε νεκρούς.




Σε ερώτηση για το αν αυτό έχει να κάνει και με το δόλο, ή αν μπορεί  εδώ να εντοπιστεί δόλος, ανέφερε «Σε περίπτωση που υπάρχει δόλος ή πρόθεση τιμωρείται με κάθειρξη και μάλιστα η ποινή στην περίπτωση αυτή μπορεί να πάει ισόβια. Στην περίπτωση που έχουμε αμέλεια αυτό θα τιμωρηθεί σαν πλημμέλημα. Στην πράξη όταν θα έρθει η ώρα του δικαστηρίου θεωρώ ότι θα έχει αναστολή ο συγκεκριμένος».

Όπως είπε ο κ. Λύτρας, ο συγκεκριμένος έχει μια αντικειμενική ευθύνη και είναι κατανοητή από εκεί και μετά θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πάρα πολλούς άλλους. Δεν είναι μόνο ο σταθμάρχης που έχει αυτή την ευθύνη, υπάρχουν υπεύθυνοι από την εταιρεία, υπάρχουν υπεύθυνοι από το Δημόσιο και υπάρχει και πολιτική ευθύνη.

«Μου θυμίζει ακριβώς τη διαδικασία που προσπαθούσαμε να γίνει κακούργημα το έγκλημα στο Μάτι και τελικά έγινε πλημμέλημα πολύ φοβάμαι ότι κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και εδώ», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Λύτρα, όταν τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν και αποδέχεσαι ότι μπορεί να γίνει κάποιο ατύχημα και το συνεχίζεις εκεί έχουμε ενδεχόμενο δόλο. Ο ενδεχόμενος δόλος τιμωρείται ακριβώς με την ίδια περίπτωση του δόλου για αυτό και θα τεθεί το θέμα αν μιλάμε για κακούργημα ή πλημμέλημα. Όταν αυτοί (οι εταιρείες) συνεχίζουν γνωρίζοντας ότι αυτά τα συστήματα δεν λειτουργούνε και αποφασίσουν να συνεχίσουν τη λειτουργία βγάζοντας χρήματα είναι ενδεχόμενος δόλος. Αν πάει με τον ενδεχόμενο δόλο θα πάει για κακούργημα. Η γνώμη  μου είναι ότι υπάρχει ενδεχόμενος δόλος. Αυτοί οι άνθρωποι γνώριζαν ότι τα συστήματα δεν λειτουργούν, γνώρισαν ότι με ένα λάθος του κλειδιού μπορεί να έχουμε αυτό το τραγικό αποτέλεσμα και δεν έκαναν τίποτα.

Μεταξύ άλλων ο κ. Λύτρας ανέφερε

ΛΥΤΡΑΣ: Τα μέτρα ασφαλείας δεν είναι κάτι περίπλοκο, δεν υπάρχει άνθρωπος ο οποίος έχει μια επιχείρηση και δεν γνωρίζει τα μέτρα ασφαλείας. Άρα υπάρχει ενδεχόμενος δόλος, γνώριζαν ότι τα μέτρα ασφαλείας δεν υπάρχουν και δεν μπορεί από το χέρι ενός ανθρώπου να κρίνονται τόσες ζωές.

Ερωτηθείς αν μπορεί να ισχύσει το ενδεχόμενο  επιχείρημα από την πλευρά της εταιρείας ότι το σύστημα ασφαλείας μπλοκαριζόταν από τις αλλεπάλληλες ενστάσεις

ΛΥΤΡΑΣ: Όχι  δεν είναι επιχείρημα αυτό διότι όταν έχεις μια εταιρεία η οποία έχει πάρει τα τρένα και υπάρχει αντίτιμο δηλαδή υπάρχει το εισιτήριο είσαι υποχρεωμένος να παρέχεις  στον κόσμο και ασφάλεια.

Για τις αποζημιώσεις

ΛΥΤΡΑΣ: Θα κερδίσουν σίγουρα αλλά όταν χάνεις το παιδί σου τι να κάνεις την αποζημίωση και μετά από πάρα-πάρα πολλά χρόνια.

ΛΥΤΡΑΣ: Και στις υποθέσεις στο Μάτι και στη Μάνδρα παρότι έχουν βγει κάποιες πρώτες αποφάσεις το Δημόσιο θα κάνει έφεση, θα καθυστερήσει παραπάνω, το ίδιο ακριβώς θα γίνει και εδώ.  Αυτά μετά ξεχνιούνται αυτό είναι το κακό στην Ελλάδα.

ΛΥΤΡΑΣ: Είχαμε τη Μάνδρα, μετά από λίγα χρόνια το Μάτι, μετά από λίγα χρόνια τα Τέμπη αυτό το πράγμα θα έχει σταματημό κάποια στιγμή ή θα ψάχνουμε να βρούμε τις ευθύνες και τις αιτίες αφού γίνει το κακό!




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!