Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Λύτρας για Τέμπη: Δεν έχει μόνο ο σταθμάρχης ευθύνες

Για ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν και σε άλλους υπεύθυνους, πέραν του σταθμάρχη που έχει αντικειμενική ευθύνη, μίλησε στο Ρ/Σ 90,1 ο δικηγόρος Απόστολος Λύτρας για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

Όπως ανέφερε ο κ. Λύτρας, ο σταθμάρχης έχει μια αντικειμενική ευθύνη και είναι κατανοητή από εκεί και μετά θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πάρα πολλούς άλλους.

Ο δικηγόρος, Απόστολος Λύτρας, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους  Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.

Ειδικότερα, με αφορμή το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Λύτρας είπε ότι το περιστατικό του θύμισε και την υπόθεση στο Μάτι με την ολιγωρία και στην Μάνδρα. Δεν γίνεται σε ένα ευρωπαϊκό κράτος να έχουμε συνέχεια τόσους νεκρούς από ολιγωρία του κρατικού μηχανισμού, της εκάστοτε κυβέρνησης, των προηγούμενων. Δεν πολιτικοποιώ ή κομματικοποιώ το θέμα είναι διαχρονικό, είναι μόνιμο.  Ως πότε»;

Ερωτηθείς ποιες είναι οι ποινικές ευθύνες που έχει ο σταθμάρχης και για την όλη λειτουργία του συστήματος, ο κ. Λύτρας δήλωσε: Ο σταθμάρχης θα αντιμετωπίσει το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή. Το κατά συρροή σημαίνει ότι για κάθε νεκρό μια ποινή. Όπως επίσης τη διατάραξη της κοινωνικής ασφάλειας που προβλέπεται ποινή καθείρξεως σε περίπτωση που έχουμε νεκρούς.




Σε ερώτηση για το αν αυτό έχει να κάνει και με το δόλο, ή αν μπορεί  εδώ να εντοπιστεί δόλος, ανέφερε «Σε περίπτωση που υπάρχει δόλος ή πρόθεση τιμωρείται με κάθειρξη και μάλιστα η ποινή στην περίπτωση αυτή μπορεί να πάει ισόβια. Στην περίπτωση που έχουμε αμέλεια αυτό θα τιμωρηθεί σαν πλημμέλημα. Στην πράξη όταν θα έρθει η ώρα του δικαστηρίου θεωρώ ότι θα έχει αναστολή ο συγκεκριμένος».

Όπως είπε ο κ. Λύτρας, ο συγκεκριμένος έχει μια αντικειμενική ευθύνη και είναι κατανοητή από εκεί και μετά θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πάρα πολλούς άλλους. Δεν είναι μόνο ο σταθμάρχης που έχει αυτή την ευθύνη, υπάρχουν υπεύθυνοι από την εταιρεία, υπάρχουν υπεύθυνοι από το Δημόσιο και υπάρχει και πολιτική ευθύνη.

«Μου θυμίζει ακριβώς τη διαδικασία που προσπαθούσαμε να γίνει κακούργημα το έγκλημα στο Μάτι και τελικά έγινε πλημμέλημα πολύ φοβάμαι ότι κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και εδώ», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Λύτρα, όταν τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν και αποδέχεσαι ότι μπορεί να γίνει κάποιο ατύχημα και το συνεχίζεις εκεί έχουμε ενδεχόμενο δόλο. Ο ενδεχόμενος δόλος τιμωρείται ακριβώς με την ίδια περίπτωση του δόλου για αυτό και θα τεθεί το θέμα αν μιλάμε για κακούργημα ή πλημμέλημα. Όταν αυτοί (οι εταιρείες) συνεχίζουν γνωρίζοντας ότι αυτά τα συστήματα δεν λειτουργούνε και αποφασίσουν να συνεχίσουν τη λειτουργία βγάζοντας χρήματα είναι ενδεχόμενος δόλος. Αν πάει με τον ενδεχόμενο δόλο θα πάει για κακούργημα. Η γνώμη  μου είναι ότι υπάρχει ενδεχόμενος δόλος. Αυτοί οι άνθρωποι γνώριζαν ότι τα συστήματα δεν λειτουργούν, γνώρισαν ότι με ένα λάθος του κλειδιού μπορεί να έχουμε αυτό το τραγικό αποτέλεσμα και δεν έκαναν τίποτα.

Μεταξύ άλλων ο κ. Λύτρας ανέφερε

ΛΥΤΡΑΣ: Τα μέτρα ασφαλείας δεν είναι κάτι περίπλοκο, δεν υπάρχει άνθρωπος ο οποίος έχει μια επιχείρηση και δεν γνωρίζει τα μέτρα ασφαλείας. Άρα υπάρχει ενδεχόμενος δόλος, γνώριζαν ότι τα μέτρα ασφαλείας δεν υπάρχουν και δεν μπορεί από το χέρι ενός ανθρώπου να κρίνονται τόσες ζωές.

Ερωτηθείς αν μπορεί να ισχύσει το ενδεχόμενο  επιχείρημα από την πλευρά της εταιρείας ότι το σύστημα ασφαλείας μπλοκαριζόταν από τις αλλεπάλληλες ενστάσεις

ΛΥΤΡΑΣ: Όχι  δεν είναι επιχείρημα αυτό διότι όταν έχεις μια εταιρεία η οποία έχει πάρει τα τρένα και υπάρχει αντίτιμο δηλαδή υπάρχει το εισιτήριο είσαι υποχρεωμένος να παρέχεις  στον κόσμο και ασφάλεια.

Για τις αποζημιώσεις

ΛΥΤΡΑΣ: Θα κερδίσουν σίγουρα αλλά όταν χάνεις το παιδί σου τι να κάνεις την αποζημίωση και μετά από πάρα-πάρα πολλά χρόνια.

ΛΥΤΡΑΣ: Και στις υποθέσεις στο Μάτι και στη Μάνδρα παρότι έχουν βγει κάποιες πρώτες αποφάσεις το Δημόσιο θα κάνει έφεση, θα καθυστερήσει παραπάνω, το ίδιο ακριβώς θα γίνει και εδώ.  Αυτά μετά ξεχνιούνται αυτό είναι το κακό στην Ελλάδα.

ΛΥΤΡΑΣ: Είχαμε τη Μάνδρα, μετά από λίγα χρόνια το Μάτι, μετά από λίγα χρόνια τα Τέμπη αυτό το πράγμα θα έχει σταματημό κάποια στιγμή ή θα ψάχνουμε να βρούμε τις ευθύνες και τις αιτίες αφού γίνει το κακό!




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!