Γ.Δ.
1484.61 +0,15%
ACAG
+0,68%
5.9
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
-0,36%
2.76
OPTIMA
+1,16%
12.24
TITC
-0,16%
30.7
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,68%
1.454
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,30%
3.11
ΑΛΦΑ
+0,23%
1.7265
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,17%
11.91
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+5,93%
9.64
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.99
ΒΙΟΚΑ
-0,84%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+5,05%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-2,15%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,33%
18.16
ΔΑΑ
+0,30%
8.022
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,48%
11.67
ΔΟΜΙΚ
+1,65%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+4,52%
1.62
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
4.34
ΕΛΒΕ
-8,18%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,22%
2.3
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,20%
2.065
ΕΛΠΕ
-0,13%
7.61
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,26%
1.774
ΕΛΧΑ
-0,63%
1.88
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,93%
1.32
ΕΤΕ
+0,48%
8.454
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+0,22%
2.245
ΕΧΑΕ
-0,21%
4.81
ΙΑΤΡ
-0,57%
1.73
ΙΚΤΙΝ
+0,24%
0.42
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,98%
1.235
ΙΝΤΚΑ
+0,29%
3.42
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,66%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,99%
1.475
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
+3,01%
1.234
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,54%
7.37
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,50%
2.71
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,36%
23.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,60%
2.855
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,88%
36.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
-0,36%
27.45
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.898
ΟΤΕ
-0,48%
14.48
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.82
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,70%
3.961
ΠΕΤΡΟ
+0,90%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,59%
4.27
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+1,54%
1.975
ΣΑΡ
+0,89%
11.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-1,49%
1.65
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+1,10%
4.12
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Λύτρας για Τέμπη: Δεν έχει μόνο ο σταθμάρχης ευθύνες

Για ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν και σε άλλους υπεύθυνους, πέραν του σταθμάρχη που έχει αντικειμενική ευθύνη, μίλησε στο Ρ/Σ 90,1 ο δικηγόρος Απόστολος Λύτρας για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

Όπως ανέφερε ο κ. Λύτρας, ο σταθμάρχης έχει μια αντικειμενική ευθύνη και είναι κατανοητή από εκεί και μετά θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πάρα πολλούς άλλους.

Ο δικηγόρος, Απόστολος Λύτρας, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους  Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.

Ειδικότερα, με αφορμή το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Λύτρας είπε ότι το περιστατικό του θύμισε και την υπόθεση στο Μάτι με την ολιγωρία και στην Μάνδρα. Δεν γίνεται σε ένα ευρωπαϊκό κράτος να έχουμε συνέχεια τόσους νεκρούς από ολιγωρία του κρατικού μηχανισμού, της εκάστοτε κυβέρνησης, των προηγούμενων. Δεν πολιτικοποιώ ή κομματικοποιώ το θέμα είναι διαχρονικό, είναι μόνιμο.  Ως πότε»;

Ερωτηθείς ποιες είναι οι ποινικές ευθύνες που έχει ο σταθμάρχης και για την όλη λειτουργία του συστήματος, ο κ. Λύτρας δήλωσε: Ο σταθμάρχης θα αντιμετωπίσει το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή. Το κατά συρροή σημαίνει ότι για κάθε νεκρό μια ποινή. Όπως επίσης τη διατάραξη της κοινωνικής ασφάλειας που προβλέπεται ποινή καθείρξεως σε περίπτωση που έχουμε νεκρούς.




Σε ερώτηση για το αν αυτό έχει να κάνει και με το δόλο, ή αν μπορεί  εδώ να εντοπιστεί δόλος, ανέφερε «Σε περίπτωση που υπάρχει δόλος ή πρόθεση τιμωρείται με κάθειρξη και μάλιστα η ποινή στην περίπτωση αυτή μπορεί να πάει ισόβια. Στην περίπτωση που έχουμε αμέλεια αυτό θα τιμωρηθεί σαν πλημμέλημα. Στην πράξη όταν θα έρθει η ώρα του δικαστηρίου θεωρώ ότι θα έχει αναστολή ο συγκεκριμένος».

Όπως είπε ο κ. Λύτρας, ο συγκεκριμένος έχει μια αντικειμενική ευθύνη και είναι κατανοητή από εκεί και μετά θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πάρα πολλούς άλλους. Δεν είναι μόνο ο σταθμάρχης που έχει αυτή την ευθύνη, υπάρχουν υπεύθυνοι από την εταιρεία, υπάρχουν υπεύθυνοι από το Δημόσιο και υπάρχει και πολιτική ευθύνη.

«Μου θυμίζει ακριβώς τη διαδικασία που προσπαθούσαμε να γίνει κακούργημα το έγκλημα στο Μάτι και τελικά έγινε πλημμέλημα πολύ φοβάμαι ότι κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και εδώ», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Λύτρα, όταν τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν και αποδέχεσαι ότι μπορεί να γίνει κάποιο ατύχημα και το συνεχίζεις εκεί έχουμε ενδεχόμενο δόλο. Ο ενδεχόμενος δόλος τιμωρείται ακριβώς με την ίδια περίπτωση του δόλου για αυτό και θα τεθεί το θέμα αν μιλάμε για κακούργημα ή πλημμέλημα. Όταν αυτοί (οι εταιρείες) συνεχίζουν γνωρίζοντας ότι αυτά τα συστήματα δεν λειτουργούνε και αποφασίσουν να συνεχίσουν τη λειτουργία βγάζοντας χρήματα είναι ενδεχόμενος δόλος. Αν πάει με τον ενδεχόμενο δόλο θα πάει για κακούργημα. Η γνώμη  μου είναι ότι υπάρχει ενδεχόμενος δόλος. Αυτοί οι άνθρωποι γνώριζαν ότι τα συστήματα δεν λειτουργούν, γνώρισαν ότι με ένα λάθος του κλειδιού μπορεί να έχουμε αυτό το τραγικό αποτέλεσμα και δεν έκαναν τίποτα.

Μεταξύ άλλων ο κ. Λύτρας ανέφερε

ΛΥΤΡΑΣ: Τα μέτρα ασφαλείας δεν είναι κάτι περίπλοκο, δεν υπάρχει άνθρωπος ο οποίος έχει μια επιχείρηση και δεν γνωρίζει τα μέτρα ασφαλείας. Άρα υπάρχει ενδεχόμενος δόλος, γνώριζαν ότι τα μέτρα ασφαλείας δεν υπάρχουν και δεν μπορεί από το χέρι ενός ανθρώπου να κρίνονται τόσες ζωές.

Ερωτηθείς αν μπορεί να ισχύσει το ενδεχόμενο  επιχείρημα από την πλευρά της εταιρείας ότι το σύστημα ασφαλείας μπλοκαριζόταν από τις αλλεπάλληλες ενστάσεις

ΛΥΤΡΑΣ: Όχι  δεν είναι επιχείρημα αυτό διότι όταν έχεις μια εταιρεία η οποία έχει πάρει τα τρένα και υπάρχει αντίτιμο δηλαδή υπάρχει το εισιτήριο είσαι υποχρεωμένος να παρέχεις  στον κόσμο και ασφάλεια.

Για τις αποζημιώσεις

ΛΥΤΡΑΣ: Θα κερδίσουν σίγουρα αλλά όταν χάνεις το παιδί σου τι να κάνεις την αποζημίωση και μετά από πάρα-πάρα πολλά χρόνια.

ΛΥΤΡΑΣ: Και στις υποθέσεις στο Μάτι και στη Μάνδρα παρότι έχουν βγει κάποιες πρώτες αποφάσεις το Δημόσιο θα κάνει έφεση, θα καθυστερήσει παραπάνω, το ίδιο ακριβώς θα γίνει και εδώ.  Αυτά μετά ξεχνιούνται αυτό είναι το κακό στην Ελλάδα.

ΛΥΤΡΑΣ: Είχαμε τη Μάνδρα, μετά από λίγα χρόνια το Μάτι, μετά από λίγα χρόνια τα Τέμπη αυτό το πράγμα θα έχει σταματημό κάποια στιγμή ή θα ψάχνουμε να βρούμε τις ευθύνες και τις αιτίες αφού γίνει το κακό!




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!