Γ.Δ.
1449.47 -0,21%
ACAG
-1,37%
5.76
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
+1,65%
9.26
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,44%
2.295
OPTIMA
+0,32%
12.6
TITC
+1,14%
40.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,67%
1.504
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.565
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,19%
1.5765
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
10.11
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
+1,37%
2.22
ΒΙΟ
+1,33%
5.34
ΒΙΟΚΑ
+1,61%
1.895
ΒΙΟΣΚ
+1,25%
1.62
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
18.4
ΔΑΑ
-0,38%
7.97
ΔΑΙΟΣ
+1,68%
3.64
ΔΕΗ
+2,16%
11.85
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,27%
0.301
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,24%
32.58
ΕΚΤΕΡ
+3,89%
1.818
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,21%
2.25
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,55%
1.968
ΕΛΠΕ
-1,37%
7.2
ΕΛΣΤΡ
-0,96%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.882
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-2,60%
7.636
ΕΥΑΠΣ
+2,49%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+0,69%
5.84
ΕΥΡΩΒ
-1,33%
2.22
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+1,67%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.335
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+0,93%
4.875
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,80%
1.016
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+0,87%
2.885
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-9,91%
2
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-2,10%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+0,51%
5.89
ΚΡΙ
-1,63%
15.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+2,31%
0.754
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.18
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-1,75%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
+0,53%
2.87
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,75%
20.2
ΜΟΝΤΑ
+3,93%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
25.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,42%
33.26
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,46%
0.81
ΞΥΛΚ
-1,11%
0.268
ΞΥΛΠ
+8,98%
0.364
ΟΛΘ
-0,91%
21.8
ΟΛΠ
+0,83%
30.3
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,57%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,77%
10.28
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,90%
3.856
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+1,70%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,68%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,85%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,70%
19.88
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+1,62%
3.76
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Χρ. Ράμμος: Κανένα κρατικό όργανο δεν μπορεί να ασκεί έλεγχο στην ΑΔΑΕ

“Ο Εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου δεν δύναται, επικαλούμενος τη γενική αρμοδιότητά του να γνωμοδοτεί επί «νομικών ζητημάτων γενικού ενδιαφέροντος», να διατυπώνει γνώμη επί της ερμηνείας και εφαρμογής διατάξεων που αφορούν τις συνταγματικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ και η επίμαχη γνωμοδότηση του κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, πέρα από το γεγονός ότι νομικά δεν έχει παράγει καμία απολύτως δέσμευση, παραβιάζει εξόφθαλμα την ευθέως εκ του Συντάγματος εκπορευόμενη ανεξαρτησία της ΑΔΑΕ, η οποία μέχρι σήμερα είχε πάντοτε γίνει σεβαστή”, αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ Χρήστος Ράμμος σχετικά με την γνωμοδότηση 1/10879/10.1.2023 του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων πως η ΑΔΑΕ δεν έχει αρμοδιότητα να διαχειρίζεται αιτήματα πολιτών που ζητούν να πληροφορηθούν αν υπήρξε παρακολούθηση.

«Σύμφωνα με το Ελληνικό Σύνταγμα, όπως αναθεωρήθηκε το 2001, αλλά σύμφωνα και με τα ισχύοντα ευρύτερα στα κράτη του ευρωπαϊκού νομικού πολιτισμού, στα οποία ανήκει η χώρα μας, ο θεσμός των ανεξαρτήτων αρχών προϋποθέτει την πραγματική και όχι απλώς στα χαρτιά ανεξαρτησία της λειτουργίας τους και δεν είναι συμβατός με την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών υπό κηδεμόνευση ή καθ’ υπαγόρευση.

Ειδικότερα, η ρητή, κατά το άρθρο 19, παρ. 2, του Συντάγματος, συνταγματική κατοχύρωση της ΑΔΑΕ ως ανεξάρτητης αρχής, διασφαλίζουσας μάλιστα το απολύτως απαραβίαστο δικαίωμα στο απόρρητο των επικοινωνιών, έχει την έννοια ότι κανένα κρατικό όργανο δεν μπορεί να ασκήσει επί της εν λόγω Αρχής οιαδήποτε μορφή προληπτικού ελέγχου ή προληπτικής εποπτείας (εντολή, κατευθυντήρια ερμηνευτική οδηγία κ.λ.π.). Συνεπώς, και με δεδομένο ότι το Σύνταγμα φωτίζει την ερμηνεία των νόμων και όχι το αντίστροφο, το άρθρο 29 παρ. 2 του Ν.4938/2022, ερμηνευόμενο σύμφωνα με το άρθρο 19, παρ. 2, του Συντάγματος, έχει την έννοια ότι ο Εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου δεν δύναται, επικαλούμενος τη γενική αρμοδιότητά του να γνωμοδοτεί επί «νομικών ζητημάτων γενικού ενδιαφέροντος», να διατυπώνει γνώμη επί της ερμηνείας και εφαρμογής διατάξεων που αφορούν τις συνταγματικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ, απευθύνοντας σε αυτήν κατευθυντήριες οδηγίες και απειλώντας μάλιστα με πρωτοφανή τρόπο τα μέλη της με βαρύτατες ποινικές κυρώσεις, αν ασκήσουν τις αρμοδιότητες τους με τρόπο διαφορετικό από τον από αυτόν υιοθετούμενο. Η δε απαγόρευση έκδοσης τέτοιας αντισυνταγματικής γνωμοδότησης του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ισχύει a fortiori, εάν, όπως συμβαίνει εν προκειμένω, η ΑΔΑΕ έχει ήδη επιληφθεί αρμοδίως συναφών υποθέσεων και διενεργεί ήδη σχετικούς ελέγχους. Επομένως, η επίμαχη γνωμοδότηση του κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, πέρα από το γεγονός ότι νομικά δεν έχει παράγει καμία απολύτως δέσμευση (ως γνωστόν δέσμευση στην ελληνική έννομη τάξη παράγουν μόνο οι δικαιοδοτικές αποφάσεις των δικαστηρίων), παραβιάζει εξόφθαλμα την ευθέως εκ του Συντάγματος εκπορευόμενη ανεξαρτησία της ΑΔΑΕ, η οποία μέχρι σήμερα είχε πάντοτε γίνει σεβαστή.

Περαιτέρω, η -ούτως ή άλλως προβληματική ως προς τη συμβατότητά της με την ΕΣΔΑ και το εθνικό Σύνταγμα- ρύθμιση της παρ. 7 του άρθρου 4 του Ν. 5002/2022 σχετικά με το ειδικό ζήτημα της ενημέρωσης του παρακολουθούμενου για λόγους εθνικής ασφάλειας ουδόλως περιορίζει τις γενικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ που κατοχυρώνονται στο άρθρο 6 §1 του ειδικότερου, εκτελεστικού του άρθρου 19 §2 του Συντάγματος, νόμου 3115/2003. Πρόκειται για δύο νόμους με μη διασταυρούμενα κανονιστικά πεδία. Εκτός, δε του γεγονότος ότι ουδόλως προκύπτει πως ο νομοθέτης θέλησε έναν τέτοιο περιορισμό, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής ότι η αποτελεσματική άσκηση αυτών των γενικών αρμοδιοτήτων συνδέεται από την ημέρα που ιδρύθηκε η ΑΔΑΕ, κατά τρόπο άρρηκτο και πολυποίκιλο, με τον συστηματικό έλεγχο των παρόχων και όλων των δημοσίων φορέων, στον τομέα της διασφάλισης του απορρήτου των επικοινωνιών · έλεγχο, ο οποίος δεν έχει ως μόνο σκοπό την ενημέρωση που προβλέπεται στην παρ. 7 του άρθρου 4 του Ν. 5002/2022. Κάτι που επιμένει να παραγνωρίζει ο κ. Εισαγγελεύς στην γνωμοδότηση του.

Θα ακολουθήσει εντός των αμέσως προσεχών ημερών εκτενής ανακοίνωση της Ολομέλειας της ΑΔΑΕ επί των εν λόγω θεμάτων» αναφέρει στην δήλωση του ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ Χρήστος Ράμμος .

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!