Αυτοκινητιστές: Τρίωρο μπλόκο στο σύνορο των Ευζώνων

Τρίωρη διαμαρτυρία πραγματοποίησαν σήμερα 05/03/21 οι αυτοκινητιστές κλείνοντας το σύνορο των Ευζώνων, ζητώντας την άμεση άρση των περιορισμών που ισχύουν στις συνοριακές διελεύσεις των βαρέων οχημάτων

Φωτογραφία αρχείου/ Πηγή: EUROKINISSI

Τρίωρη διαμαρτυρία πραγματοποίησαν σήμερα 05/03/21 οι αυτοκινητιστές κλείνοντας το σύνορο των Ευζώνων, ζητώντας την άμεση άρση των περιορισμών που ισχύουν στις συνοριακές διελεύσεις των βαρέων οχημάτων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση:

«Στο κλείσιμο του συνόρου των Ευζώνων σήμερα, 05 Μαρτίου 2021, προχώρησαν οι αυτοκινητιστές μετά το κάλεσμα της ΟΦΑΕ, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την αυθαίρετη επιβολή περιοριστικών μέτρων στις συνοριακές διελεύσεις των βαρέων οχημάτων, τα οποία παρεμποδίζουν την ομαλή ροή των διεθνών οδικών μεταφορών.

Συγκεκριμένα, από την 1η Μαρτίου 2021 που τέθηκαν σε ισχύ νέοι περιορισμοί στις συνοριακές διελεύσεις στους Ευζώνους με την υπ’αριθμόν Δ1α/Γ.Π.οικ. 12670 (ΦΕΚ 794/Β/27.02.21) κ.υ.α., έχουν προκληθεί πολύ μεγάλα προβλήματα στις διεθνείς χερσαίες μεταφορές, τα οποία επηρρεάζουν όχι μόνο τους αυτοκινητιστές αλλά και το διεθνές εμπόριο συνολικότερα. Παράλληλα, επεκτείνονται και στις διεθνείς επιβατικές μεταφορές καθώς εξαιτίας του τρόπου εφαρμογής της ημερήσιας ποσόστωσης, ένας ταξιδιώτης που διαθέτει άδεια εισόδου στην Ελλάδα, αδυνατεί να εκδόσει το απαραίτητο PLF, με αποτέλεσμα να χάνει το δικαίωμα λόγω αδυναμίας της σχετικής ηλεκτρονικής εφαρμογής!

Το σύνορο των Ευζώνων αποτελεί μια από τις κύριες χερσαίες πύλες της Ελλάδας, από την οποία διέρχονται κατά μέσο όρο 2.000 φορτηγά οχήματα ημερησίως, ενώ τις τελευταίες ημέρες ο αριθμός των φορτηγών που περνούν το σύνορο την ημέρα δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 200-350 φορτηγά οχήματα μαζί με ελάχιστα επιβατικά Ι.Χ., εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί από την Πολιτεία.

Αυτονόητο δε, πως τα υπόλοιπα 1.800 οχήματα είτε επιλέγουν να εισέλθουν στην χώρα μέσω των Ευζώνων και υπόκεινται σε χρονοκαθυστέρηση που ξεπερνάει τις 12 ώρες, είτε επιλέγουν εναλλακτική διαδρομή διανύοντας πολλά επιπλέον χιλιόμετρα. Αναρωτιέται κανείς λοιπόν, εάν η εφαρμογή των περιορισμών στα φορτηγά οχήματα έχει νόημα και αποτελεσματικότητα ως προς τον περιορισμό της διασποράς του ιού, ή απλά παρεμποδίζει τις διεθνείς οδικές μεταφορές!

Τα αιτήματα του κλάδου είναι απλά και αυτονόητα, καθώς ζητάμε να επιτραπεί η διέλευση των φορτηγών επί 24ωρου βάσεως, καθώς επίσης να οργανωθούν επαρκώς οι υγειονομικοί έλεγχοι, ώστε να μην προκαλούν τις τεράστιες αυτές χρονοκαθυστερήσεις. Στο κάλεσμα και στις προσπάθειες της ΟΦΑΕ, ανταποκρίθηκαν θετικά πολλοί Έλληνες αυτοκινητιστές, αλλά και οι συνάδελφοί μας από τις περισσότερες Βαλκανικές χώρες, που ως γνωστόν δραστηριοποιούνται κατά κύριο λόγο στις διεθνείς μεταφορές από/προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Την έμπρακτη υποστήριξη στις προσπάθειες της ΟΦΑΕ, έδειξαν και οι ομόλογοι οργανισμοί οδικών μεταφορών από την Βόρεια Μακεδονία, την Σερβία και την Βουλγαρία, καθώς και παραγωγικοί φορείς από την Ελλάδα. Οι σημερινές ενέργειες διαμαρτυρίας είχαν ως σκοπό την ανάδειξη του μεγέθους του προβλήματος, το οποίο φαίνεται πως υποτιμάται από την Ελληνική Κυβέρνηση. Όπως έχουμε τονίσει, το πρόβλημα δεν είναι ούτε τοπικό, ούτε και αφορά αποκλειστικά έναν κλάδο, αλλά οι αρνητικές συνέπειες είναι πολυδιάστατες και επεκτείνονται στο ευρύτερο φάσμα της δραστηριότητας του διεθνούς εμπορίου!

Παραμένουμε εν αναμονή της ανταπόκρισης των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας στο αίτημά μας για την αποκατάσταση των προβλημάτων που έχουν προκληθεί στις διελεύσεις στους Ευζώνους, κι επιφυλασσόμαστε για περεταίρω κινητοποιήσεις εφόσον χρειαστεί.»

ΙΛΥΔΑ
-0.28%
1.81
AKTR
-0.50%
4.98
ΔΕΗ
-0.92%
12.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
0.33%
7.56
ΠΕΤΡΟ
0.71%
8.48
ΟΛΠ
4.45%
39.90
TITC
1.24%
40.80
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.80%
18.59
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.33%
3.07
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.49%
1.23
NOVAL
0.85%
2.38
ΙΝΤΚΑ
1.19%
2.99
ΧΑΙΔΕ
-0.68%
0.74
ΔΡΟΜΕ
2.40%
0.30
ACAG
-1.02%
5.84
ΑΣΚΟ
0.29%
3.44
ΚΥΡΙΟ
0.74%
0.81
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
3.04
BOCHGR
-1.43%
5.50
ΚΕΚΡ
0.44%
1.14
ΠΛΑΘ
-0.38%
3.90
ΡΕΒΟΙΛ
1.27%
1.60
ΕΛΛ
0.35%
14.40
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-3.65%
0.33
ΟΠΑΠ
0.11%
18.93
ΜΥΤΙΛ
-0.67%
41.64
ΔΟΜΙΚ
-0.44%
2.27
ΦΡΛΚ
-0.50%
3.96
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.47%
12.84
ΟΤΟΕΛ
-1.26%
11.00
ΚΡΙ
-2.68%
14.54
ΙΑΤΡ
-0.28%
1.78
ΠΑΙΡ
7.98%
0.76
ΜΟΤΟ
-1.52%
2.59
ΣΠΕΙΣ
3.25%
5.72
ΚΟΡΔΕ
0.99%
0.41
ΠΡΟΦ
0.00%
5.19
ΒΟΣΥΣ
-1.79%
2.20
ΕΛΙΝ
2.00%
2.04
OPTIMA
2.14%
14.30
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.82
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
-4.26%
1.80
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
7.62%
0.23
ΑΑΑΚ
-10.00%
4.50
ΑΤΡΑΣΤ
0.23%
8.74
ΒΙΟΚΑ
-0.64%
1.56
ΠΑΠ
0.40%
2.53
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.14
ΠΕΙΡ
0.38%
4.82
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
-1.10%
9.17
ΒΙΟΤ
8.70%
0.20
ΑΛΜΥ
0.00%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.31%
1.59
ΜΕΝΤΙ
0.49%
2.04
ΜΟΗ
0.00%
20.40
ΟΛΘ
3.79%
30.10
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.33
ΕΕΕ
1.97%
43.44
ΚΟΥΕΣ
2.11%
6.29
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.79
ΜΙΓ
1.74%
2.34
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
1.56%
0.26
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
0.20%
3.74
ΛΑΝΑΚ
-5.56%
0.85
CENER
2.72%
8.70
ΝΑΥΠ
-5.41%
0.70
ΙΝΤΕΚ
0.65%
6.19
ΜΑΘΙΟ
1.41%
0.72
ΚΑΡΕΛ
-1.29%
306.00
ΑΤΤ
-1.34%
0.74
ΑΤΤΙΚΑ
-0.93%
2.13
ΕΣΥΜΒ
-0.75%
1.05
ΕΥΡΩΒ
-0.38%
2.38
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.93%
2.17
ΑΔΜΗΕ
-1.42%
2.77
DIMAND
0.48%
8.36
ΒΙΟΣΚ
-0.35%
1.44
ΑΒΑΞ
-1.30%
1.97
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.71%
1.39
ΠΛΑΚΡ
-2.76%
14.10
ΛΑΒΙ
-0.52%
0.77
EVR
0.00%
1.62
ΓΕΒΚΑ
1.54%
1.32
ΑΛΦΑ
-2.13%
2.12
ΟΤΕ
0.19%
15.82
ΜΕΒΑ
-1.93%
4.06
ΑΣΤΑΚ
4.75%
6.62
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
1.91%
1.07
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
1.71%
1.19
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
5.20%
1.86
ΔΑΑ
-0.32%
9.34
ΑΝΔΡΟ
-0.60%
6.58
ΞΥΛΚ
1.63%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
2.65%
5.80
ΜΠΕΛΑ
-1.46%
25.56
ΚΟΥΑΛ
0.36%
1.10
ΕΛΒΕ
-3.81%
5.05
ΤΖΚΑ
-1.14%
1.30
ΕΛΧΑ
-1.73%
1.93
ΑΡΑΙΓ
-0.69%
11.52
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-2.13%
0.46
ΙΝΛΙΦ
-0.43%
4.68
ΟΛΥΜΠ
-0.44%
2.24
ΑΒΕ
-1.61%
0.43
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.59
ΠΕΡΦ
1.48%
5.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
4.27%
1.22
ΕΛΤΟΝ
-0.30%
1.65
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
1.73%
6.48
AEM
0.14%
4.20
ΒΙΟ
-0.37%
5.37
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
-0.76%
5.19
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.52%
0.77
ΣΙΔΜΑ
-0.75%
1.32
ΣΠΙ
0.00%
0.53
ΕΒΡΟΦ
-0.53%
1.86
ΜΠΡΙΚ
0.78%
2.60