Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Στην Αγγλία το ιστορικό αεροσκάφος Harvard για να πετάξει ξανά

Με εντατικούς ρυθμούς προχωράει η δημιουργία μιας ελληνικής τριάδας σπάνιων παγκοσμίως ιστορικών αεροσκαφών σε πτητική κατάσταση. Όπως ανακοίνωσε μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο κ. Δημήτριος Κόλιας, αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του κοινωφελούς Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ», σήμερα αναχώρησε για το αεροδρόμιο του Biggin Hill στο Ηνωμένο Βασίλειο το δεύτερο ιστορικό αεροσκάφος που ανακατασκευάζεται και επανέρχεται σε πτητική κατάσταση από το Ίδρυμα για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

«Χάρη στην άριστη για άλλη μια φορά συνεργασία με την ΠΑ της χώρας καταφέραμε και έχουμε την έναρξη της δεύτερης προσπάθειας για να βρεθεί ξανά στους ουρανούς ιστορικό αεροσκάφος που υπηρέτησε στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία», δήλωσε ο κ. Κόλιας μεταφέροντας την σημαντική εξέλιξη για το εγχείρημα που γιορτάστηκε στους χώρους του αεροδρομίου του Τατοϊου.

Ολοκληρώθηκε η παράδοση και παραλαβή του Harvard

Το ιστορικό αεροσκάφος αποσυναρμολογήθηκε από ειδικευμένους Άγγλους μηχανικούς που έφτασαν στην Ελλάδα για τον σκοπό αυτό και ολοκλήρωσαν υπό την επίβλεψη μηχανικών του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ» τις απαραίτητες εργασίες σε διάστημα μιας εβδομάδας. Αποτέλεσμα της προσπάθειας ήταν την Παρασκευή 17 Ιουνίου να ολοκληρωθεί η παράδοση και παραλαβή του Harvard από τους ανθρώπους της ΠΑ και του Ιδρύματος, με τον κ. Κόλια να υπογράφει τις τελικές διευθετήσεις.

Η αναχώρηση γίνεται από την Ελλάδα με ειδικό όχημα μεταφοράς και το Harvard αναμένεται να φτάσει οδικώς σε δέκα ημέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο «όπου και θα ανακατασκευαστεί με την απόλυτη προσοχή στη λεπτομέρεια ώστε να είναι έτοιμο μέσα σε 12 έως 18 μήνες από σήμερα», όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του κοινωφελούς Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ».

«Στόχος είναι να κάνουμε το μέγιστο ώστε να προχωρά η ανακατασκευή των αεροσκαφών αυτών, να προχωρήσουμε στις νέες ενέργειες μετά από την απόδοση του ελληνικού Spitfire MJ75 που πετά πλέον στον ουρανό της Ελλάδας, με Έλληνες μάλιστα χειριστές. Το Harvard ήταν δέσμευση πως θα επιδιώξουμε να το επαναφέρουμε σε πτητική κατάσταση. Χάρη στις συντονισμένες ενέργειες που έγιναν από όλους τους εμπλεκόμενους, σήμερα το αεροσκάφος “φεύγει” πια για το Ηνωμένο Βασίλειο όπου ειδικοί τεχνικοί, όπως έγινε και με το Spitfire, θα αναλάβουν την ανακατασκευή και την επαναφορά του σε πτητική κατάσταση», εξήγησε ο κ. Κόλιας.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε και εκπαιδευτικό ρόλο

Ο αντιπρόεδρος του «ΙΚΑΡΟΣ» τόνισε πως η αναχώρηση του πάλαι ποτέ εκπαιδευτικού αεροσκάφους της ελληνικής ΠΑ είναι μια σημαντική εξέλιξη για το σύνολο των μουσειακών αεροπλάνων της Ελλάδας. «Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε και εκπαιδευτικό ρόλο είναι άρα διπλά σημαντικό για το όλο εγχείρημα αφού η χρήση του θα μπορεί εκπαιδευτική και για τους σημερινούς χειριστές ιστορικών αεροσκαφών μας γενικότερα», προσέθεσε ο κ. Κόλιας.

Η ανακατασκευή του Harvard προχώρησε μετά από την επιλογή ενός συγκεκριμένου αεροπλάνου. «Εδώ και καιρό είχαμε συμφωνήσει να προχωρήσουμε άμεσα στην πλήρη αποκατάσταση και επιστροφή σε πτητική κατάσταση ενός εκ των τριών Harvard που διαθέτει η ελληνική ΠΑ στην αεροπορική βάση της Δεκέλειας», σημείωσε ο κ. Κόλιας που δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό των στελεχών του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ» για την ορθή επιλογή του συγκεκριμένου αεροσκάφους.

Tο επόμενο αεροπλάνο είναι η Ντακότα 49-2622 «Ποσειδώνας»

Στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού επαναφοράς σε πτητική κατάσταση ιστορικών αεροσκαφών κατά τα έτη 2022 και 2023, το επόμενο αεροπλάνο που επιδιώκεται να βρεθεί ξανά στον αέρα μετά το Harvard είναι η Ντακότα 49-2622 «Ποσειδώνας» που βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη. Το μεταγωγικό της Ελλάδας με τις δεκαετίες ιστορίας δεν θα μεταφερθεί μάλιστα στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά θα επιχειρηθεί να επανέλθει σε πτητική κατάσταση εντός της χώρας ώστε η ελληνική Πολεμική Αεροπορία «να έχει σύντομα τρία αεροσκάφη-θρύλους σε πτητική κατάσταση», σχολίασε ο κ. Κόλιας.

Τα αεροσκάφη αυτά «είναι διαφήμιση για μια χώρα και συνηθίζεται να πραγματοποιούν ανά τον κόσμο πτήσεις που ονομάζονται Heritage Flights (σ.σ. Πτήσεις Κληρονομιάς) ώστε να τιμούν την Πολεμική Αεροπορία από την οποία προέρχονται», τόνισε ο αντιπρόεδρος του «ΙΚΑΡΟΣ».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!