THEPOWERGAME
Έντονο είναι το κλίμα στο λιμάνι του Πειραιά από το πρωί, καθώς οι εργαζόμενοι στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά ΣΕΠ ξεκίνησαν από τις 6 το πρωί προειδοποιητική 24ωρη απεργία με κύριο αίτημα την ένταξή τους στα βαρέα και ανθυγιεινά. Την ίδια ώρα, η DPort Services Cosco ζητώντας την ανεμπόδιστη είσοδο των εργαζομένων που θέλουν να δουλέψουν, κάλεσε την αστυνομία, με αποτέλεσμα να έχουν συγκεντρωθεί στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας δυνάμεις των ΜΑΤ.
Ειδικότερα, ένα εκ των τριών σωματείων εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT), η «Ένωση Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά-ΕΝΕΔΕΠ» προκήρυξε σήμερα, 7 Φεβρουαρίου προειδοποιητική 24ωρη απεργία.
Οι εργαζόμενοι ζητούν την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας που θα καλύπτει όλους τους εργαζόμενους εφαρμογή του νόμου για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά και επαναπρόσληψη και ανανέωση των συμβάσεων όλων των συμβασιούχων.
Έξω από τις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματιβωτίων Πειραιά βρίσκονται αστυνομικές δυνάμεις, ενώ η DPort Services (Cosco) η εταιρεία που διαχειρίζεται ένα φάσμα λιμενικών υπηρεσιών στο εμπορικό λιμάνι σε ανακοίνωσή της ζητεί την ανεμπόδιστη είσοδο των εργαζομένων που θέλουν να απασχοληθούν στο λιμάνι, όπως άλλωστε προβλέπει και ο νόμος, ενώ εκφράζει την «ανησυχία της σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων κάνοντας λόγο για «απίστευτης μορφής μεθόδευση που υποκινείται από κομματικούς μηχανισμούς με στόχο το λιμάνι».
«Θα πρέπει να γίνει γνωστό ότι με τις μεθοδεύσεις αυτές εμποδίζεται η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού με καταστροφικά αποτελέσματα για την ελληνική οικονομία, για την εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και για τους περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους και συναλλασσόμενους με το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου», αναφέρει η DPort Services.
«Προσχηματική και αδικαιολόγητη» χαρακτηρίζει την απεργία στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένα Πειραιώς που προκήρυξε το σωματείο εργαζομένων ΕΝΕΔΕΠ για τις 7 Φεβρουαρίου, το Συνδικάτο Εργαζομένων στις Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά («Συνδικάτο»).
Το Συνδικάτο αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι εκπροσωπεί την ισχυρή πλειοψηφία των εργαζομένων, όπως αυτή εκφράστηκε στις πρόσφατες αρχαιρεσίες του Συνδικάτου τον περασμένο Δεκέμβριο (συμμετοχή περισσοτέρων των 1070 εργαζομένων έναντι 475 της ΕΝΕΔΕΠ).
«Με τη νέα απεργιακή κινητοποίηση η ΕΝΕΔΕΠ προσπαθεί να δημιουργήσει κλίμα αναταραχής για λόγους που δεν έχουν σχέση με τα πραγματικά προβλήματα των εργαζομένων αλλά με πολιτικά παιχνίδια των κομματικών εντολέων της» τονίζει το Συνδικάτο.
«Η απεργία είναι σε εξέλιξη, αποφασιστικά απαντάμε στους εκβιασμούς, την τρομοκρατία της εργοδοσίας και συμμετέχουμε» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το σωματείο των εργαζομένων της ΕΝΕΔΕΠ.
Για «επιχείρηση τρομοκράτησης των απεργών της COSCO» κάνουν λόγο σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), της Πανελλήνιας Ένωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και της Πανελλήνιας Ενωσης Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών ΠΕΠΡΝ.
Η ΟΜΥΛΕ καλεί την εργοδοσία να προσέλθει σε διάλογο με τους εργαζομένους και την κυβέρνηση να αποσύρει τις δυνάμεις
Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ, με ανακοίνωσή της τονίζει ότι «μια αγωνιστική κινητοποίηση δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με την παρουσία των δυνάμεων καταστολής των ΜΑΤ και του Λιμενικού, αλλά με διάλογο και καλόπιστη διαπραγμάτευση που να οδηγεί στην επίλυση των δίκαιων αιτημάτων των συναδέλφων μας.
Η ΟΜΥΛΕ καλεί την εργοδοσία στη ΣΕΠ να προσέλθει σε ένα καλόπιστο διάλογο και την κυβέρνηση να αποσύρει αμέσως τις δυνάμεις καταστολής και να παρέμβει υπέρ των δίκαιων αιτημάτων των εργαζομένων.
«Συμπαραστεκόμαστε στον δίκαιο αγώνα των εργαζομένων της ΣΕΠ (PCT) – DPORT στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ», τονίζεται στην ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ.
Την απρόσκοπτη επιχειρησιακή λειτουργία του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά ζητεί η Διεθνής Ναυτική Ένωση
Από την άλλη πλευρά, η Διεθνής Ναυτική Ένωση ζητεί με ανακοίνωσή της τη διαφύλαξη από την ελληνική πολιτεία της απρόσκοπτης επιχειρησιακής λειτουργίας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά, όπως αυτή προβλέπεται από τον νόμο περί υποχρέωσης προστασίας του δικαιώματος στην εργασία για τους εργαζόμενους που δεν απεργούν αλλά και της ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας.
«Εξαιτίας των αλλεπάλληλων απεργιακών κινητοποιήσεων, από τον Νοέμβριο του 2021 έως και σήμερα, 85 εμπορικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναγκαστεί να παρακάμψουν τον λιμένα του Πειραιά» αναφέρει η ΔΝΕ.
Η Ένωση προσθέτει ότι τα φορτία εισαγωγής και εξαγωγής αυτών των πλοίων εναποτέθηκαν σε παρακείμενους μεσογειακούς λιμένες και διαμετακομίστηκαν στον Πειραιά με μεγάλη καθυστέρηση. Όπως σημειώνει, οι ναυτιλιακές εταιρείες διεθνών τακτικών γραμμών, που επέλεξαν τα πλοία τους να παραμείνουν στο αγκυροβόλιο Πειραιώς εν αναμονή φορτοεκφόρτωσης, βρέθηκαν αντιμέτωπες με μία καθυστέρηση πλεύρισης των πλοίων τους, που σε πλείστες περιπτώσεις υπερέβαινε τις 14 ημέρες.