Γ.Δ.
1404.82 +0,23%
ACAG
+0,75%
5.39
BOCHGR
+2,75%
4.48
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,85%
8.27
NOVAL
0,00%
2.31
OPTIMA
+1,10%
12.86
TITC
0,00%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,57%
1.404
ΑΒΕ
-0,43%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+0,64%
2.36
ΑΚΡΙΤ
-5,11%
0.65
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,26%
1.5345
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+0,21%
9.6
ΑΣΚΟ
+1,19%
2.56
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-0,58%
5.16
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,45%
17.98
ΔΑΑ
+0,13%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,43%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+4,44%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.29
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
-0,41%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+0,55%
1.454
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+4,55%
2.07
ΕΛΛ
+2,29%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.648
ΕΛΠΕ
+1,87%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+0,65%
1.85
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.135
ΕΤΕ
+0,32%
6.946
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+0,15%
2.039
ΕΧΑΕ
+1,40%
4.36
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,69%
0.905
ΙΝΤΕΚ
+0,35%
5.69
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
-1,89%
2.6
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,03%
1.435
ΚΟΡΔΕ
+3,41%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+5,29%
1.074
ΚΟΥΕΣ
+0,54%
5.55
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
+0,14%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,45%
2.51
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,32%
31.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,39%
0.257
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+0,67%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+0,89%
2.27
ΟΠΑΠ
0,00%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
-0,07%
15.2
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
+3,99%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
+0,53%
3.608
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.86
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.595
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,31%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+0,66%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,47%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.82
ΤΖΚΑ
-3,52%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
0,00%
3.55
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Μπένος: 300 εκατ. το κόστος αναγέννησης της Εύβοιας

Στην Εύβοια και το συνολικό κόστος ανοικοδόμησης της αναφέρθηκε ο Σταύρος Μπένος μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 ενώ χρησιμοποίησε σκληρή γλώσσα κάνοντας λόγο για «πάρτι» ανομίας στο 70% των εδαφών της χώρας από την έλλειψη κανόνων.

«Η χώρα μας δεν έχει ρυθμίσει το χώρο της. Δηλαδή, κανόνες για το χώρο έχουν καλύψει το 30% του ελληνικού εδάφους. Η δεύτερη χώρα μετά από εμάς έχει καλύψει το 70%. Αυτό σημαίνει ότι στο 70% κάνει πάρτι η ανομία, η έλλειψη κανόνων, και ξέρετε ποιοι θριαμβεύουν στις γκρίζες ζώνες», τόνισε ο επικεφαλής της Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας,  ο οποίος αναφέρθηκε στο νέο θεσμό των Κέντρων Χωροταξίας και Περιβάλλοντος που θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους από την πυρόπληκτη περιοχή.

Αποκάλυψε, δε, ότι το συνολικό κόστος για την αναγέννηση της βόρειας Εύβοιας εκτιμάται στα 300 εκατομμύρια ευρώ, επισημαίνοντας πως «θέλουμε το πεδίο ανασυγκρότησης της βόρειας Εύβοιας να γίνει πεδίο και αιτία ανασυγκρότησης για όλη τη χώρα».

«Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει. Δεν υπάρχει ο χωρικός και πολεοδομικός σχεδιασμός. Παλεύω δεκαετίες για αυτό. Μιλάμε για “γκρίζα ζώνη” της οικονομίας, παράλληλα με την αυθαίρετη δόμηση, το μπάζωμα ρεμάτων και όλα τα άλλα που ευθύνονται για πολλές φυσικές καταστροφές, όπως οι πλημμύρες», τόνισε.

Όπως εξήγησε, τα Κέντρα Χωροταξίας και Περιβάλλοντος είναι μια καινούργια προσέγγιση.

«Με τον καινούργιο νόμο του καθηγητή Οικονόμου που είναι στην ομάδα με την οποία δουλεύουμε, θα συγκροτήσουμε αυτά τα γραφεία. Θα δουλέψουμε προκειμένου το αργότερο σε 2 χρόνια να είναι έτοιμες αυτές οι πλήρεις δομές για το χώρο και το περιβάλλον. Θα μπουν κανόνες στο 100% του εδάφους και οι κανόνες αυτοί σε πρωτοβάθμιο επίπεδο θα ελέγχονται από την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση», επεσήμανε.

Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι τα Κέντρα αυτά δεν θα έχουν παντού αρμοδιότητα αποφασιστική, επειδή υπάρχει και το άρθρο 24 του Συντάγματος, και ορισμένα θέματα θα κρίνονται σε υπερκείμενο επίπεδο, είτε στην Περιφέρεια είτε στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Ωστόσο, θα γνωμοδοτούν για όλες τις περιπτώσεις.

Ολιστικά ΚΕΠ

Ο κύριος Μπένος μίλησε και για τα ολιστικά ΚΕΠ, λέγοντας πως «τα ΚΕΠ είναι ένα πνευματικό μου παιδί εδώ και 20 χρόνια, αλλά δυστυχώς από τότε έχουν κάνει πολύ μικρά βήματα», καθώς «αυτή η μεγάλη μεταρρύθμιση δεν έχει δώσει ούτε το 10% των δυνατοτήτων της».

«Τώρα τα ΚΕΠ θα γίνουν υποκαταστήματα του κράτους, θα είναι το μοναδικό σημείο επαφής των πολιτών με το κράτος. Ο πολίτης θα εμφανίζεται μόνο μια φορά ακόμη και για σύνθετες υποθέσεις, δηλαδή για αδειοδοτήσεις. Μια κοπέλα που θέλει να ανοίξει κομμωτήριο, ένας νεαρός που θέλει να κάμνει συνεργείο αυτοκινήτων, ή κάποιος που θέλει να βγάλει σύνταξη.

»Το κράτος θα συγκεντρώνει τα δικαιολογητικά, αυτή είναι η δουλειά του. Θα έχουμε και ένα λογισμικό που θα μας το κάνουν το ΕΜΠ και ο κ. Πιερρακάκης προκειμένου να ενημερώνονται οι πολίτες στο κινητό ή στο laptop για την εξέλιξη της υπόθεσής τους», υπογράμμισε.

Οι μεταρρυθμίσεις θα διαχέονται σε όλη τη χώρα

Αναφορικά με τη φράση του πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στην Εύβοια ότι «στόχος είναι να μετατρέψουμε μια φυσική καταστροφή σε μεγάλη ευκαιρία αναγέννησης», ο κ. Μπένος είπε ότι αυτό θα γίνει «εφαρμόζοντας μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην Εύβοια και όταν βλέπουμε ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις δοκιμάζονται και πάνε καλά, θα διαχέονται σε όλη τη χώρα».

Επανέλαβε ότι οι μεταρρυθμίσεις θα προκύπτουν από τους ανθρώπους της περιοχής που «μας έχουν εκπλήξει με τις καταπληκτικές ιδέες τους, έχουμε δεχθεί πάνω από 200 προτάσεις, από τους θεσμούς και τους πολίτες, αλλά και έξω από την Εύβοια. Και από το εξωτερικό έχουμε πάρει προτάσεις, τις έχουμε κωδικοποιήσει, τις έχουμε αξιολογήσει. Και ήδη μας έδωσαν τους πρώτους καρπούς που ανακοινώθηκαν χθες από τον πρωθυπουργό, αφού των ωριμάσαμε πρώτα».

Για το χρονοδιάγραμμα

Ερωτηθείς για το χρονοδιάγραμμα, τόνισε ότι «ο χρόνος από μεγάλος εχθρός, πρέπει να τον κάνουμε μεγάλο σύμμαχο. Είναι μια ιδιαίτερη μεθοδολογία οικεία σε εμένα, την εφάρμοσα ως νεαρός δήμαρχος κι έκτοτε είναι το DNA μου.

»Όταν ωριμάζουν οι ιδέες, μπαίνουν αμέσως σε υλοποίηση. Αυτό ήδη μας έχει δώσει 4 μεγάλες μεταρρυθμίσεις που ξεκινούν αμέσως και 17 έργα «φωτοδότες», τα ονομάζω επίτηδες έτσι γιατί θα είναι τροχιοδείκτες του μέλλοντος, θα δείχνουν στους ανθρώπους εικόνες από το μέλλον – και αυτά θα αρχίσουν την Άνοιξη. Δεν θα περιμένουμε δηλαδή το τέλος του 2022-αρχές του 2023 που θα υλοποιηθεί το συνολικό πρόγραμμα, αλλά από τώρα μέχρι τότε θα είμαστε σε μια διαρκή δραστηριότητα με ποικίλες δράσεις και έργα που αγγίζουν όλες τις πτυχές της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής».

Το κεντρικό έργο της ανασυγκρότησης

Επιπλέον, ο κ. Μπένος χαρακτήρισε ως κεντρικό έργο της ανασυγκρότησης, τον νέο οδικό άξονα μήκους 56 χιλιομέτρων.

«Όταν μου τηλεφώνησε ο πρωθυπουργός στις αρχές Αυγούστου, το επόμενο τηλεφώνημα που έκανα μόλις κλείσαμε ήταν να καλέσω μια εταιρεία που τη θεωρώ κορυφαία – την εταιρεία “Δρόμος” και τον επικεφαλής της, Κωνσταντίνο Ζέππο, να στρατευθεί σε αυτή την υπόθεση.

»Άρχισε δουλειά τότε, στις 12 Αυγούστου. Ανέλαβε το Master plan των υποδομών με κυρίαρχη τον οδικό άξονα. Εξέτασε όλες τις λύσεις που έχουν μελετηθεί τα τελευταία 30 χρόνια και κατέληξε σε μια νέα χάραξη, ανατολικότερα από την υφιστάμενη χάραξη που περνάει από τον Άγιο, ξεκινάει από τα Ψαχνά γιατί θα γίνει παράκαμψη της Χαλκίδας και φτάνει μέχρι τη Στροφυλιά. Αυτόν τον άξονα ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός. Είναι μια νέα χάραξη, που έχει χαρακτηριστικά ανάλογα με την Περιφερειακή του Υμηττού. Τόσο μεγάλα αναπτύγματα και τόσο καλή ροή θα έχει», δήλωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το κόστος θα είναι περίπου το μισό σε σχέση με τους αρχικούς σχεδιασμούς, κοντά στα 200 εκατομμύρια. Η σήραγγα που απαιτείται είναι μόλις 1,5 χιλιόμετρο, ενώ με την παλιά χάραξη ήταν 3,5 χιλιόμετρα.

»Με τον νέο αυτοκινητόδρομο, θα μειωθεί η διαδρομή κατά 40 λεπτά. «Τώρα προχωράμε ακόμη παραπέρα, μελετάμε το κομμάτι από τη Στροφυλιά μέχρι την Ιστιαία. Το ζητούμενο είναι όλη η “ραχοκοκαλιά” να ετοιμαστεί το συντομότερο δυνατόν. Αυτό επιλύει το βασικό θέμα της ανασυγκρότησης, που είναι η βασική λέξη προσβασιμότητα.

Έχουν ταλαιπωρηθεί οι άνθρωποι εκεί και αν δεν κάνεις αυτό, κανένας άλλος κλάδος της οικονομίας δεν μπορεί να ευδοκιμήσει- τουρισμός, πρωτογενής τομέας, καινοτομία ή επενδύσεις», επεσήμανε ο επικεφαλής της Επιτροπής για την Ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!