Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Διαφωνούν με αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα οι Δικηγόροι

Η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, κατά την τελευταία συνεδρίασή της εξέφρασε την αντίθεσή της στο περιεχόμενο του σχεδίου νόμου για την τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, ενώ παράλληλα εκφράζει αντίθεσή της στην πολιτική δίκη στις πολιτικές δίκες.

Το κείμενο της ανακοίνωσης της ολομέλειας των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος έχει ως εξής:

«1. Η Ολομέλεια εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στο περιεχόμενο του σχεδίου νόμου για την τροποποίηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.

Παρά τις βελτιώσεις, που επήλθαν, μετά την αποδοχή σχετικών προτάσεων του δικηγορικού σώματος, οι προτεινόμενες διατάξεις δεν επιλύουν τα προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί, δεν απλοποιούν και δεν επιταχύνουν τη διαδικασία αλλά αντιθέτως, διαιωνίζουν ένα δικονομικό καθεστώς πολυνομίας και κακονομίας.

Η εισαγωγή της πιλοτικής δίκης στις πολιτικές υποθέσεις, όπως, κατ’ επανάληψη, έχουμε επισημάνει, καταστρατηγεί βασικά δικονομικά δικαιώματα των πολιτών, περιορίζει το δικαίωμά τους στη δικαστική προστασία και ενεργεί υπέρ των ισχυρών και εναντίον των αδυνάτων αφού στο ρυθμιστικό της πεδίο είναι βέβαιο ότι θα υπαχθούν υποθέσεις συμφερόντων τραπεζών και εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων, δανειοληπτών και του ιδίου του Δημοσίου.

Η ολομέλεια εμμένει στην προηγούμενη απόφασή της και προτείνει στα Διοικητικά Συμβούλια των Δικηγορικών Συλλόγων αμέσως μετά την ψήφιση των σχετικών διατάξεων να λάβουν αποφάσεις για την αποχή των μελών τους από όλες τις πιλοτικές δίκες πολιτικών υποθέσεων.

  1. Μέσα σε δύο χρόνια από την ισχύ του νέου Ποινικού Κώδικα προωθείται η τρίτη τροποποίηση των διατάξεών του.

Ανεξάρτητα από τις προσεγγίσεις που μπορεί να υπάρχουν για το περιεχόμενο των διατάξεων αυτών, θα πρέπει, κατ’ αρχάς, να επισημάνουμε ότι ο Ποινικός Κώδικας αποτελεί βασικό νομοθέτημα, το οποίο εκ της φύσεώς του θα πρέπει να είναι μακράς πνοής, προκειμένου να δημιουργείται ασφάλεια δικαίου, λαμβανομένου υπόψη ότι στο ποινικό δίκαιο εφαρμόζονται πάντα οι επιεικέστερες διατάξεις.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει παρατηρηθεί αύξηση της εγκληματικότητας και μάλιστα σε συγκεκριμένα αδικήματα. Υπό το βάρος αυτό αλλά και της πίεσης του κοινού περί δικαίου αισθήματος, προωθούνται οι εν λόγω αλλαγές, με κυρίαρχη τάση την αυστηροποίηση του πλαισίου των ποινών.

Η αυστηροποίηση στην έκτιση της ποινής (πραγματική έκτιση) σε ειδεχθή εγκλήματα, πάντα με δικαστικές εγγυήσεις, είναι ένα μέτρο που μπορεί να αποδειχθεί λυσιτελές, λαμβάνοντας υπόψη και τον δικαιολογητικό λόγο της επιβολής της ποινής, που δεν είναι μόνο κατασταλτικός του εγκλήματος.

Η αυστηροποίηση όμως, των προβλεπόμενων ποινών, από μόνη της, δεν αποτελεί τη μόνη λύση. Σημειώνουμε ότι ο Ποινικός μας Κώδικας συγκαταλέγεται στους αυστηρότερους της Ευρώπης και αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλος αριθμός καταδικασθέντων σε ισόβια κάθειρξη.

Η Ολομέλεια άμεσα θα καταθέσει, αρμοδίως, αναλυτικά τις προτάσεις της για κάθε μία από τις προωθούμενες διατάξεις.

  1. Η Ολομέλεια εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στο περιεχόμενο της αριθ. 2/72297/ΔΛΤΠ/28.9.2021 εγκυκλίου του υπουργείου Οικονομικών, με την οποία επιδιώκεται να καταστεί αδύνατη η αναγκαστική εκτέλεση ιδιωτών σε βάρος του Δημοσίου και δη των διαθεσίμων του στις Τράπεζες της χώρας με την αιτιολογία ότι έχουν ταχθεί για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ειδικών σκοπών.

Η εγκύκλιος αυτή υπονομεύει το δικαίωμα δικαστικής προστασίας των πολιτών έναντι του Δημοσίου, αντίκειται στην κείμενη νομοθεσία και στην αρχή της δικονομικής ισότητας και εισάγει, δια «ερμηνευτικής» εγκυκλίου, κανόνα δικαίου, άνευ νομοθετικής εξουσιοδότησης και τήρησης των όρων δημοσιότητας.

Και τούτο, σε μία ιδιαίτερα δυσμενή συγκυρία και μάλιστα τη στιγμή που το Δημόσιο επιφυλάσσει προνομιακή μεταχείριση για τον εαυτόν του εις βάρος ιδιωτών, όπως την κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών χωρίς οποιαδήποτε προηγούμενη γνωστοποίηση.

Η Ολομέλεια ζητά την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου και εξουσιοδοτεί την Συντονιστική Επιτροπή να ανατεθεί σε έγκριτους συναδέλφους και καθηγητές η εκπόνηση σχετικής γνωμοδότησης για την αντίθεση της συγκεκριμένης «εγκυκλίου» με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ και να προβεί σε δικαστική προσφυγή κατά αυτής.

  1. Η Ολομέλεια θεωρεί ως μείζονος σημασίας θέμα την κατάργηση του ΦΠΑ στις δικαστηριακές διαδικασίες, άλλως την μετάπτωσή του στον χαμηλότερο συντελεστή, λαμβάνοντας υπόψη ότι, το θέμα αυτό συνδέεται με την απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στη Δικαιοσύνη και την άσκηση του Συνταγματικού Δικαιώματός τους σε δικαστική προστασία. Επίσης, η Ολομέλεια ζητά τη διεύρυνση του ορίου απαλλαγής από το καθεστώς ΦΠΑ από 10.000 σε 25.000 ευρώ, που αποτελεί άλλωστε μνημονιακή υποχρέωση και είναι η μόνη που μέχρι σήμερα, αδικαιολόγητα, δεν έχει υλοποιηθεί. Η Ολομέλεια εξουσιοδοτεί τη Συντονιστική Επιτροπή να προβεί σε κάθε αναγκαία ενέργεια προς υλοποίηση των ανωτέρω.
  2. Η Ολομέλεια εκφράζει την ικανοποίησή της για την αποδοχή της προτάσεώς της, προκειμένου σε εκλογικές διαδικασίες, να μπορούν να ψηφίζουν δια ζώσης και οι μη εμβολιασμένοι και μη νοσήσαντες, με την επίδειξη αρνητικού αποτελέσματος διαγνωστικού ελέγχου κατά Covid 19».
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!