Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Ανανέωση ΚΟΚ και ασφαλείς δρόμοι: Το νέο ν/σ για την οδική ασφάλεια

Το σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, το οποίο εφαρμόζεται εδώ και μερικούς μήνες, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους, ανέπτυξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Ειδικότερα, τόνισε πως αυτό το εγχείρημα αποτελεί εθνικό στόχο και χρειάζεται ως σύμμαχό του τους ασφαλείς δρόμους, ενώ μίλησε για τις παρεμβάσεις που επιχειρεί η κυβέρνηση σε αυτό το πλαίσιο. Παράλληλα, τόνισε και τον ρόλο των οδηγών στην υλοποίηση του νέου σχεδίου, κάνοντας λόγο για οδική υπευθυνότητα. Τέλος, μίλησε για την αναθεώρηση του ΚΟΚ και τη σημασία της ανανέωσης του στόλου αυτοκινήτων.

Εθνικός στόχος η οδική ασφάλεια

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στην επετειακή εκδήλωση, του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς», για τα 16 χρόνια δράσης του, παρουσία του προέδρου της FIA και Ειδικού Εντεταλμένου του ΟΗΕ για την οδική ασφάλεια, κ. Jean Todt. δήλωσε πως η οδική μας ασφάλεια αποτελεί έναν κρίσιμο εθνικό στόχο, «για τον οποίον όλοι μας αξίζει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να δουλέψουμε μεθοδικά. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να μειώσουμε τα ατυχήματα, να μειώσουμε τους άδικους θανάτους και τους τραυματισμούς στην άσφαλτο».

Μάλιστα δεσμεύτηκε ότι θα γίνει προσπάθεια να βρεθούν άμεσα οι πόροι για τη δημιουργία του Εθνικού Κέντρου Αναφοράς για την Οδική Ασφάλεια.

Όπως τόνισε ο Κώστας Καραμανλής, τόσο για τον ίδιο όσο και για τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη τα θέματα της ασφάλειας στους δρόμους, είναι σε απόλυτη προτεραιότητα.

«Το σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ για την Οδική Ασφάλεια εδράζεται στο τετράπτυχο Ασφαλείς δρόμοι, Υπεύθυνοι οδηγοί, Κυκλοφοριακή Παιδεία και  Δίκαιοι κανόνες για όλους. Όλα αυτά είναι  αλληλένδετα και μόνο αν δουλέψουμε παράλληλα σε όλες μαζί μπορούμε να πετύχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Ασφαλείς δρόμοι

Η προσπάθεια που γίνεται, σύμφωνα με τον κ. Κώστα Καραμανλή, έχει ξεκινήσει από το πιο άμεσο, δηλαδή να γίνουν πιο ασφαλείς οι δρόμοι. Κεντρική θέση σε αυτή την προσπάθεια έχει το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε όλη τη χώρα, με μικρές αλλά καθοριστικές παρεμβάσεις, που μπορούν να σώσουν ζωές.

Ήδη έχουν υλοποιηθεί 60 μελέτες και στις 13 Περιφέρειες της χώρας και εντοπίστηκαν 7.000 επικίνδυνες θέσεις σε 2.500 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.

«Όμως καθοριστικό ρόλο, στο σχέδιό μας για ασφαλέστερους δρόμους, έχουν και τα μεγάλα έργα οδικών υποδομών που επιτέλους ξεμπλοκάρουμε ή προγραμματίζουμε σε όλη τη χώρα», ανέφερε ο υπουργός, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά κάποια από αυτά όπως τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη, τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα έως το flyover στη Θεσσαλονίκη και τον Ε-65 έως τον πολύπαθο Πάτρα-Πύργος, που μπαίνει επιτέλους στην τελική ευθεία.

«Ειδικά για τον τελευταίο προχωράμε σε στοχευμένες σημειακές παρεμβάσεις στον υφιστάμενο δρόμο ώστε να μειωθούν δραστικά τα ατυχήματα έως να ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος», είπε ο υπουργός.

Ποιος ο ρόλος των οδηγών 

Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην απαραίτητη οδηγική υπευθυνότητα που πρέπει να έχουμε όλοι μας και την κυκλοφοριακή παιδεία. «Όλοι μας πρέπει να μάθουμε να βγάζουμε τον πιο σοβαρό και υπεύθυνο εαυτό μας όταν κρατάμε τιμόνι στα χέρια», είπε και τόνισε ότι αυτό πρέπει να ξεκινήσει από τα σχολεία και με στοχευμένες καμπάνιες, εξαίροντας στο σημείο αυτό τη σπουδαία συμβολή πρωτοβουλιών του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είπε ο κ. Καραμανλής, έκανε αλλαγές στην εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών, «για να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πρώτα να παίρνουμε το δίπλωμα και μετά να μαθαίνουμε να οδηγούμε στους δρόμους!».

Αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ.

Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι με βάση αξιόπιστα δεδομένα και τη διεθνή εμπειρία, προχωράει η αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.  «Ως κέντρο της φιλοσοφίας του νέου ΚΟΚ. είναι οι προβλέψεις του να είναι δίκαιες, ρεαλιστικές και να χτυπούν τα προβλήματα στη ρίζα τους και με δίκαιους κανόνες, που ισχύουν για όλους και να εφαρμόζονται χωρίς εξαιρέσεις».

Ανανέωση στόλου αυτοκινήτων

Επίσης ο υπουργός σημείωσε πως είναι εξίσου σημαντικό να οδηγούμε όσο γίνεται ασφαλέστερα οχήματα, γι’ αυτό η κυβέρνησή δίνει κίνητρα για την ανανέωσή τους, αφού τα νέα αυτοκίνητα εκτός του ότι ρυπαίνουν λιγότερο, είναι και πολύ πιο ασφαλή.

Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο σημαντικό έργο του  Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» το οποίο φέτος συμπληρώνει 16 χρόνια δράσης και αποτελεί έναν Οργανισμό – Πρότυπο κοινωνικής προσφοράς.

«Κυρία Δανέλλη-Μυλωνά ένα μεγάλο μπράβο και κυρίως ένα μεγάλο ευχαριστώ, εκ μέρους της ελληνικής Πολιτείας για όλα αυτά που έχετε κάνει και έχετε προσφέρει αυτά τα 16 χρόνια. Αποτελείτε παράδειγμα προς μίμηση, δηλαδή πώς μπορούν ιδιώτες αποφασισμένοι, με στόχο και με κοινωνική συνείδηση να ωφελήσουν τους συνανθρώπους τους και τον τόπο».

Στην ομιλία του ο υπουργός, μίλησε με θερμά λόγια για τον Ειδικό Εντεταλμένο του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια, Πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, κ. Jean Todt.

«Σας καλωσορίσω εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης και είναι μεγάλη μας τιμή που σας έχουμε σήμερα εδώ και είναι πολύ σημαντικό για εμάς να αξιοποιήσουμε και τη δική σας εμπειρία στη συστηματική προσπάθεια που κάνουμε να βελτιστοποιήσουμε τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στους δρόμους μας», είπε ο υπουργός απευθυνόμενος στον κ. Todt.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!