THEPOWERGAME
Έχετε σκεφτεί πώς θα είναι η καταναλωτική μας συμπεριφορά σε πέντε χρόνια από σήμερα; Μην αγχώνεστε. Αυτό το έκανε η εταιρεία Edge η οποία υποστηρίζει πως σε πέντε χρόνια από σήμερα οι online πωλήσεις θα εκτοξευθούν στα 4,7 τρισεκατομμύρια δολάρια από 2,65 τρισεκατομμύρια δολάρια που ήταν πέρυσι, σημειώνοντας ετήσια ανάπτυξη 12,1%. Πολύ χαμηλότερη θα είναι η ανάπτυξη 2,5% του τζίρου των υπεραγορών, 5,1% των outlet και μόλις 3,9% των σούπερ μάρκετ και των καταστημάτων γειτονιάς.
Σήμερα, στην top 10άδα της παγκόσμιας λιανικής κυριαρχούν οι όμιλοι Alibaba, Amazon, Pinduoduo και JD.com.
Τη δεκάδα συμπληρώνουν παραδοσιακοί λιανοπωλητές όπως η Walmart, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανοπωλητής στον κόσμο. Η Walmart αύξησε τις επενδύσεις της από 10,3 δισ. δολάρια πέρυσι σε 14 δισ. δολάρια εφέτος σε μια προσπάθεια να καλύψει την απόσταση που τη χωρίζει από τους παγκόσμιους γίγαντες του διαδικτύου. Με στόχο την επίτευξη παγκόσμιων διαδικτυακών πωλήσεων ύψους 100 δισ. δολαρίων τα επόμενα χρόνια, η Walmart αύξησε τις επενδύσεις σε αυτοματισμό και στα logistics. Η Walmart αναμένει ότι το 62% της ανάπτυξης της έως το 2025 θα προέλθει από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ομοίως, το 42% της ανάπτυξης για τον κορυφαίο έμπορο των ΗΠΑ Kroger θα προέλθει από το διαδικτυακό κανάλι τα επόμενα πέντε χρόνια. Η Kroger συνεργάστηκε πρόσφατα με την Ocado για να ανοίξει το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο κέντρο εξυπηρέτησης πελατών 375.000 τ.μ.. Η νέα εγκατάσταση στο Monroe του Οχάιο, στοχεύει να παρέχει στους πελάτες «οτιδήποτε, οποτεδήποτε, οπουδήποτε» και χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, προηγμένη ρομποτική και αυτοματισμό.
Ο Ισπανικός γίγαντας μόδας Inditex επενδύει 900 εκατ. ευρώ φέτος, ενώ ο παγκόσμιος γίγαντας Amazon επανεπενδύει περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο λιανοπωλητή στην καινοτομία και στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος του.
Ωστόσο, ενώ το διαδίκτυο είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κανάλι για πολλούς κορυφαίους εμπόρους λιανικής, οι παγκόσμιοι ηγέτες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Alibaba, η JD.com και η Amazon αναπτύσσονται πολύ πιο γρήγορα. Η Edge αναμένει ότι μόνο πέντε κορυφαίες πλατφόρμες θα αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου εντός της επόμενης πενταετίας.
Η Ασία οδηγεί το ηλεκτρονικό εμπόριο
Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή για το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η Ασία, όπου το μερίδιο της αγοράς στο διαδίκτυο σχεδόν διπλασιάστηκε σε πέντε χρόνια, από 26% το 2015 σε 50% το 2020. Μέχρι το 2025 η Edge εκτιμά ότι οι online πωλήσεις θα αντιπροσωπεύουν το 61% των συνολικών πωλήσεων. Οι πλατφόρμες όπως η Alibaba, η JD.com και η Pinduoduo αναπτύσσουν οικοσυστήματα που καινοτομούν για να αναμορφώσουν το τοπίο.
Για παράδειγμα, το διαδικτυακό παντοπωλείο Pinduoduo είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα τεχνολογίας, εξυπηρετώντας 788 εκατομμύρια ενεργούς πελάτες.
Η Amazon κυριαρχεί διαδικτυακά σε όλη τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Ο διαδικτυακός γίγαντας συνεχίζει να επεκτείνει το οικοσύστημά του, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς του και επιτυγχάνοντας αύξηση πωλήσεων 38% πέρυσι.