THEPOWERGAME
Ο Έλον Μασκ δεν απολαμβάνει να είναι το αφεντικό της Tesla, όπως είπε τη Δευτέρα, στα πλαίσια της κατάθεσής του στη δίκη για την εξαγορά της SolarCity από την εταιρεία του έναντι 2,6 δισ. δολαρίων, την οποία έκανε σε δικαστήριο του Ντέλαγουερ.
«Μάλλον το μισώ και θα προτιμούσα πολύ περισσότερο να περνώ το χρόνο μου στο σχεδιασμό και τη μηχανική» είπε χαρακτηριστικά.
O Έλον Μασκ κατηγορείται από τους μετόχους τη εταιρείας ότι η εξαγορά από πλευράς της Tesla ήταν γεμάτη συγκρούσεις συμφερόντων, παρέβλεψε τις θεμελιώδεις αδυναμίες της SolarCity και απέτυχε να παράξει τα κέρδη που είχε υποσχεθεί ο ίδιος.
Το διάστημα κατά το οποίο έγινε η συμφωνία, ο Μασκ είχε στην κατοχή του το 22% των μετοχών της Tesla και αντίστοιχο μετοχικό έλεγχο στην SolarCity.
Ο Μασκ αρνήθηκε πως άσκησε πίεση στα μέλη του ΔΣ, λέγοντας ότι η συμφωνία ήταν μέρος ενός μάστερ πλαν για τη δημιουργία πράσινων οχημάτων που θα είναι προσιτά.
Οι αγωγές των μετόχων
Οι επτά αγωγές από τους μετόχους, οι οποίες στη συνέχεια ενοποιήθηκαν σε μία, ανέφεραν ότι τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Tesla, παραβίασαν τα καθήκοντά τους προκειμένου να συμμορφωθούν με τις επιθυμίες του Μασκ, συμφωνώντας να εξαγοράσουν την εταιρεία, που τότε δοκιμαζόταν.
Επικαλέστηκαν άλλωστε σαφή σύγκρουση συμφερόντων, καθώς η SolarCity ιδρύθηκε από τον Μασκ και δύο ξαδέλφια του, τους Λίντον και Πίτερ Ράιβ.
Τον περασμένο Αύγουστο, ένας δικαστής ενέκρινε διακανονισμό 60 εκατ. δολαρίων που διευθετούσε τις απαιτήσεις έναντι όλων των μελών του ΔΣ της Tesla, πλην του Μασκ, ο οποίος δεν παραδέχτηκε κανένα λάθος.
Αυτό άφησε τον Μασκ, ο οποίος αρνήθηκε τον διακανονισμό, ως τον μοναδικό εναπομείναντα εναγόμενο.
Αν δεν ήμουν εγώ, η Tesla θα είχε πεθάνει
Πάντως στην ίδια κατάθεση, ο Έλον Μασκ υποστήριξε πως δεν συμμετείχε στη συνεδρίαση του ΔΣ της εταιρείας, κατά την οποία καθορίστηκαν οι όροι της συμφωνίας.
Κατέθεσε ακόμη πως προσπάθησε πολύ σκληρά «να μην είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, αλλά πρέπει (να είμαι), διαφορετικά ειλικρινά η Tesla θα πεθάνει».