Γ.Δ.
1418.42 -0,73%
ACAG
-0,34%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.59
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+0,11%
9.5
NOVAL
-0,38%
2.59
OPTIMA
0,00%
12.88
TITC
-2,58%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.478
ΑΒΕ
+0,21%
0.477
ΑΔΜΗΕ
-1,26%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-1,01%
2.95
ΑΛΦΑ
-0,37%
1.4845
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+0,57%
10.63
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.7
ΑΣΤΑΚ
+1,42%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
+0,66%
4.57
ΑΤΤΙΚΑ
+0,87%
2.32
ΒΙΟ
-0,36%
5.58
ΒΙΟΚΑ
-1,79%
1.65
ΒΙΟΣΚ
-1,92%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,34%
17.38
ΔΑΑ
-0,37%
7.57
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,68%
11.66
ΔΟΜΙΚ
-1,84%
3.2
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,46%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-0,33%
1.525
ΕΕΕ
-1,24%
31.96
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.698
ΕΛΒΕ
+0,93%
5.45
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.99
ΕΛΛ
0,00%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,63%
1.88
ΕΛΠΕ
-0,72%
6.9
ΕΛΣΤΡ
-0,97%
2.05
ΕΛΤΟΝ
-1,18%
1.67
ΕΛΧΑ
-0,44%
1.824
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,26%
1.175
ΕΤΕ
-1,31%
7.55
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.24
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-1,27%
1.95
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.405
ΙΑΤΡ
0,00%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-0,90%
0.33
ΙΛΥΔΑ
+4,29%
1.825
ΙΝΚΑΤ
-1,64%
4.81
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
1.11
ΙΝΤΕΚ
+0,67%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
+2,06%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-1,65%
2.985
ΚΑΡΕΛ
+1,75%
348
ΚΕΚΡ
-2,08%
1.41
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+1,26%
1.61
ΚΟΡΔΕ
-0,25%
0.405
ΚΟΥΑΛ
+2,59%
1.19
ΚΟΥΕΣ
-0,78%
5.06
ΚΡΙ
-3,03%
12.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-4,74%
1.005
ΛΑΒΙ
-2,04%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-0,67%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
-1,57%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
+1,93%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,87%
2.29
ΜΕΡΚΟ
+3,24%
44.6
ΜΙΓ
-2,06%
3.32
ΜΙΝ
-4,35%
0.55
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,19%
20.86
ΜΟΝΤΑ
+0,82%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,19%
2.66
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-2,26%
25.12
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,47%
33.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-2,86%
0.748
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.272
ΞΥΛΠ
+3,65%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
+1,66%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
+0,19%
15.71
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,62%
0.799
ΟΤΕ
+0,84%
15.52
ΟΤΟΕΛ
+0,55%
10.9
ΠΑΙΡ
+3,83%
1.03
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,89%
3.687
ΠΕΡΦ
+1,39%
6.58
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,81%
3.74
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+1,29%
1.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+0,86%
1.755
ΣΑΡ
+0,56%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.342
ΣΙΔΜΑ
+1,55%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,33%
6.16
ΣΠΙ
+2,00%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.52
ΤΖΚΑ
0,00%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,13%
1.586
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,18%
3.775
ΧΑΙΔΕ
+1,67%
0.61

Τουρκία: Ξεκίνησε η κατασκευή της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης

Ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, με τη θεμελίωση μιας γέφυρας, κήρυξε σήμερα την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης, κόστους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με σκοπό να ανακουφιστεί η πίεση που δέχονται τα πολυσύχναστα Στενά του Βοσπόρου.

Οι επικριτές του «τρελού έργου», όπως το αποκάλεσε ο ίδιος ο Ερντογάν ότι το παρουσίασε πριν από μια δεκαετία, αμφισβητούν τη βιωσιμότητα μιας πλωτής οδού μήκους 45 χιλιομέτρων που θα περνά μέσα από ελώδη εδάφη και αγροκτήματα, στο δυτικό άκρο της Κωνσταντινούπολης, και προειδοποιούν ότι θα βλάψει το περιβάλλον.

«Θεωρούμε τη Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης ως ένα έργο που θα σώσει το μέλλον» της πόλης, είπε ο Ερντογάν στην τελετή θεμελίωσης. «Ανοίγουμε μια νέα σελίδα στην αναπτυξιακή ιστορία της Τουρκίας», πρόσθεσε.

Οι εργάτες έριξαν τσιμέντο στα θεμέλια της γέφυρας, μήκους 1,6 χλμ., ενώ το πλήθος κυμάτιζε τουρκικές σημαίας. Ο Ερντογάν είπε ότι η διώρυγα θα ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι καθίσταται ολοένα και πιο επικίνδυνο για τα δεξαμενόπλοια να περνούν από τον Εύξεινο Πόντο στη Θάλασσα του Μαρμαρά μέσω του κορεσμένου Βοσπόρου, που χωρίζει την ασιατική από την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Κάθε χρόνο περνούν από τα Στενά 43.000 πλοία, πολύ περισσότερα από τα 25.000, αριθμό που θεωρεί «ασφαλή» η κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις. Μέχρι το 2050 εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα 78.000.

Ενάντια στην κατασκευή οι πολίτες

Πάντως, μια δημοσκόπηση δείχνει ότι οι περισσότεροι πολίτες αντιτίθενται στο σχέδιο, όπως και ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου και το αντιπολιτευόμενο Ρεπουμπλικανικό Κόμμα (CHP) στο οποίο ανήκει. Οι επικριτές του λένε ότι θα καταστρέψει το θαλάσσιο οικοσύστημα και θα θέσει σε κίνδυνο την παροχή πόσιμου νερού της πόλης.

Υψηλόβαθμοι τραπεζικοί είπαν τον Απρίλιο στο πρακτορείο Reuters ότι οι μεγαλύτερες τράπεζες της Τουρκίας είναι απρόθυμες να χρηματοδοτήσουν τη διώρυγα, λόγω των περιβαλλοντικών ανησυχιών και των επενδυτικών κινδύνων.

Η Ρωσία ανησυχεί επίσης ότι η νέα διώρυγα μπορεί να μην καλύπτεται από τη Συνθήκη του Μοντρέ, του 1936, που καθορίζει τη διέλευση των πολεμικών πλοίων μέσω του Βοσπόρου.

Ο Ιμάμογλου απέρριψε τη σημερινή τελετή υποστηρίζοντας ότι επρόκειτο για ένα διαφημιστικό κόλπο για να σωθεί το γόητρο ενός έργου που καθυστερεί να υλοποιηθεί, εν μέρει λόγω οικονομικών δυσκολιών. Επισήμανε επίσης ότι η γέφυρα αποτελεί μέρος ενός αυτοκινητοδρόμου που δεν σχετίζεται με τη διώρυγα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!