THEPOWERGAME
Μια ριζική αλλαγή της εικόνας της επιχειρεί η Victoria Secret, τραβώντας αποστάσεις από το μοντέλο της εξωπραγματικής ομορφιάς που προωθούνταν επί σειρά ετών στον χώρο της μόδας και πρόβαλε μια μονοδιάστατη θελκτικότητα.
Σκοπός της αμερικανικής εταιρείας γυναικείων εσωρούχων, ενδυμάτων και προϊόντων είναι να υιοθετήσει ένα πιο γήινο προφίλ ώστε να κερδίσει την αποδοχή ενός ευρύτερου καταναλωτικού κοινού και να διατηρήσει τη θέση της σε έναν επικερδή χώρο.
Αν και πέρσι κατείχε το 21% της αμερικανικής αγοράς γυναικείων εσωρούχων, το μερίδιο της μειώθηκε από το 25% που ίσχυε το 2015, λόγω της αλλαγής των τάσεων και του πλήγματος που υπέστη ύστερα από αποκαλύψεις για μια κουλτούρα ωμού μισογυνισμού.
Οι νέες πρωταγωνίστριες της Victoria Secret
Τα σούπερ μοντέλα αντικαθίστανται από γυναίκες γνωστές για τα επιτεύγματα τους και όχι για τις αναλογίες τους.
Σε αυτές συγκαταλέγεται η 35χρόνη Μέγκαν Ραπίνο (Megan Rapinoe) που έχει χαράξει μακρά πορεία στο γυναικείο ποδόσφαιρο των ΗΠΑ, αποτελώντας σήμερα μια από τις κορυφαίες παίκτριες σε όλον τον κόσμο.
Το 2016 δήλωσε δημόσια πως διατηρεί δεσμό με τη Σου Μπέρντ, γνωστή παίκτρια του μπάσκετ στο WNBA, δηλαδή του επαγγελματικού πρωταθλήματος καλαθοσφαίρισης γυναικών στις ΗΠΑ. Η Ραπίνο είναι επίσης ένθερμη υποστηρίκτρια της φιλανθρωπικής οργάνωσης «Κοινός Στόχος (Common Goal) που ίδρυσε ο Ισπανός ποδοσφαιριστής Χουάν Μάτα.
Όσοι συμμετέχουν στην οργάνωση δωρίζουν το 1% των ετήσιων αμοιβών τους σε ένα συλλογικό ταμείο για τη χρηματοδότηση διάφορων φιλανθρωπικών σκοπών.
Στις νέες πρωταγωνίστριες της Victoria Secret συγκαταλέγεται η 17χρόνη Έιλιν Γκου (Eileen Gu), πρωταθλήτρια του σκι, το 29χρόνο μοντέλο plus-size Παλόμα Έλσεσερ (Paloma Elsesser), και η 38χρόνη Ινδή ηθοποιός και επενδύτρια τεχνολογίας Πριγιάνκα Τσόπρα Τζόνας (Priyanka Chopra Jonas).
Τον Αύγουστο του 2019, η 24χρόνη Βαλεντίνα Σαμπάιο (Valentina Sampaio) ήταν το πρώτο διεμφυλικό μοντέλο που πόζαρε για την εταιρεία.
Σε μια εποχή που η σεξουαλικότητα απελευθερώνεται και καταρρίπτει επιθετικά τις προκαταλήψεις του παρελθόντος, οι οίκοι μόδας καλούνται να προσαρμοστούν ώστε να μην χάσουν την επαφή τους με την πραγματικότητα και να επιβιώσουν.
Επτά γυναίκες, συνολικά, διαμορφώνουν την ομάδα VS Collective και κατ΄επέκταση αντικατοπτρίζουν τις εσωτερικές αλλαγές που έχουν γίνει στην εταιρεία τον τελευταίο καιρό.
Επιχείρηση διάσωσης από τα σκάνδαλα
Η Victoria Secret έπρεπε να κάνει διορθωτικές κινήσεις για να αποκαταστήσει το κύρος της. Πληροφορίες των New York Times αποκάλυψαν πέρσι μαρτυρίες πάνω από 30 πρώην στελεχών, υπαλλήλων, συνεργατών και μοντέλων για σεξουαλική παρενόχληση από τον πρώην επικεφαλής μάρκετινγκ, Έντ Ράζεκ.
Μάλιστα έγινε γνωστό πως ο Λέσλι Γουέξνερ -πρόεδρος της L Brands που είναι μητρική της Victoria Secret- είχε ενημερωθεί για την ανάρμοστη συμπεριφορά του Ράζεκ αλλά τελικά δεν είχε ληφθεί κανένα μέτρο.
Σε μια εποχή που το κίνημα ΜeToo απέκτησε μεγάλη απήχηση στην κοινή γνώμη, επιβαρυντικό ρόλο διαδραμάτισε επίσης η σχέση του Γουέξνερ με τον μεγαλοεπενδυτή και παιδεραστή, Τζέφρι Επστάιν.
Σήμερα η Μάρθα Πιζ είναι επικεφαλής του μάρκετινγκ της εταιρείας, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία απόσχισης από την L Brands. Εκείνη ενορχήστρωσε την αλλαγή πλεύσης στον τομέα του μάρκετινγκ και τη δημιουργία της ομάδας VS Collective.
«Ο κόσμος άλλαζε, αλλά εμείς αντιδράσαμε αργά» σχολιάζει σήμερα στους New York Times ο Μάρτιν Γουότερς, νυν διευθύνων σύμβουλος και πρώην επικεφαλής των διεθνών δραστηριοτήτων του ομίλου.
Αναμφισβήτητα, πάντως, η Victoria Secret συνεχίζει να έχει το κοινό της. Οι ετήσιες πωλήσεις της ξεπερνούν τα 5 δισ δολάρια, ενώ διαθέτει προσωπικό 32.000 ατόμων σε ένα παγκόσμιο δίκτυο λιανικής όπου περιλαμβάνονται περίπου 1.400 καταστήματα.