THEPOWERGAME
Αντιμέτωπος με τα συνεχιζόμενα μέτρα προστασίας από τον ιό SARS-CoV-2, τη διαφοροποίησή τους από τη μια χώρα στην άλλη, τις αυξανόμενες υγειονομικές δαπάνες και τον περιορισμένο αριθμό των υποψήφιων προορισμών, ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να σκοντάφτει σε εμπόδια που αναχαιτίζουν τη δυναμική επάνοδο του.
Αναμφισβήτητα θα είναι δύσκολη η αποκατάσταση της ομαλότητας στον συγκεκριμένο κλάδο που συνεισφέρει ετησίως με πάνω από 154 δισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία, εξυπηρετεί 30 εκατ. επιβάτες και απασχολεί 1,8 εκατ. εργαζομένους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).
Έναν χρόνο πριν, η εμφάνιση κρουσμάτων στα κρουαζιερόπλοια κατέδειξαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες προκειμένου να εγγυηθούν την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού τους από τη νόσο Covid-19.
Έκτοτε βέβαια έχει σημειωθεί θεαματική βελτίωση στην καταπολέμηση της πανδημικής κρίσης, με την επιστημονική κοινότητα σε συνεργασία με τον φαρμακευτικό κλάδο να παρασκευάζουν πολλαπλά εμβόλια.
Αλλά υπήρξαν τραγικές απώλειες. Η ινδική μετάλλαξη έχει στήσει καρτέρι σε διάφορες περιοχές του κόσμου και οι θάνατοι στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τους 600.000.
Στη Βρετανία, οι εταιρείες προτιμούν τους εγχώριους προορισμούς, ενώ ο Καναδάς έχει απαγορεύσει επί του παρόντος τη διέλευση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
Αυξάνονται οι δαπάνες για τα μέτρα ασφαλείας
Η Carnival, ένας κολοσσός στον κλάδο με βάση το Μαϊάμι, υπολογίζει πως οι δαπάνες για τα μέτρα ασφαλείας μέσα στο 2021 θα αυξηθούν κατά εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
Αλλά η κατάσταση είναι υποφερτή σε σχέση με έναν χρόνο πριν, όπου τα έσοδα υποχώρησαν πάνω από 70% .
«Δεν θα έλεγα πως εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια είναι ένα αμελητέο ποσό, αλλά είναι διαχειρίσιμο, δεδομένης της ρευστότητας που διαθέτουμε», σχολίασε ο Ντέιβιντ Μπέρσταϊν, οικονομικός διευθυντής της Carnival, στην WallStreetJournal.
Πέρσι η Carnival ανακοίνωσε ζημιές 10 δισ. δολαρίων έναντι προπέρσινων κερδών 3 δισ. δολαρίων επειδή τα έσοδα της υποχώρησαν κατά 73% από την πανδημία.
Έπρεπε να εξασφαλίσει 26,3 δισ. δολάρια για να μην καταρρεύσει.
Το τρίμηνο που έληξε τέλη Φεβρουαρίου, η ρευστότητα μαζί με βραχυπρόθεσμες επενδύσεις του αμερικανικού κολοσσού ανέρχονται στα 11,5 δισ. δολάρια σε ρευστό. Θεωρεί πως δεν θα χρειαστεί επιπλέον κεφάλαια για το τρέχον έτος.
Η NorwegianCruiseLineHoldings υπολογίζει πως εκτιμά πως θα ξοδέψει επιπλέον 100 εκατ. δολάρια για να καλυμμένη σε θέματα υγείας και ασφάλειας.
H εταιρεία έχει δεσμευτεί πως θα καλύψει όλες τις δαπάνες για τη θεραπεία των επιβατών εάν προσληφθούν από ιό SARS-CoV-2, τα έξοδα της καραντίνας και της πτήσης για την επιστροφή τους.
Αλλά όλες αυτές οι προετοιμασίες μπορεί να αποβούν μάταιες εάν δεν υπάρξει συντονισμός με τις αρμόδιες λιμενικές αρχές.
Παραδείγματος χάριν, η πολιτεία της Φλόριντα απαγόρευσε στις εταιρείες να ζητούν από τους πελάτες τους πιστοποιητικό εμβολιασμού από τις αρχές Ιουλίου.
Αυτό δημιούργησε μεγάλη σύγχυση στις εταιρείες κρουαζιέρας και αποθάρρυνε την ενσωμάτωση της Φλόριντα στα δρομολόγια των εταιρειών παρά το ότι είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς στις ΗΠΑ.
Η Ελλάδα από τους επικρατέστερους προορισμούς για τη διεθνή κρουαζιέρα
H Ελλάδα φαίνεται είναι ένας από τους επικρατέστερους προορισμούς στη διεθνή κρουαζιέρα κάτω από αυτήν την δύσκολη συγκυρία.
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο Πιερφραντσέσκο Βάγκο, πρόεδρος της CLIA, η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο και ειδικότερα στην Ελλάδα έχει μεγάλη απήχηση.
Απευθυνόμενος στο 6οPosidoniaSeaTourismForum τέλη Μάιου, μοιράστηκε εκτιμήσεις για την άφιξη έως και 38 κρουαζιερόπλοιων από 22 εταιρείες σε συνολικά 45 λιμάνια στην Ελλάδα.