ΕΕ: Νέοι κανόνες για την οδική ασφάλεια, στο επίκεντρο η ψηφιακή άδεια οδήγησης

Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για την οδική ασφάλεια. Ψηφιακή άδεια οδήγησης και δοκιμαστική περίοδος για νέους οδηγούς

Οδηγός με smartphone © Unsplash

Σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με την πρωτοβουλία της Κομισιόν για τον εκσυγχρονισμό των κανόνων της ΕΕ για τις άδειες οδήγησης κατέληξαν το Ευρωκοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Όπως επισημαίνει η Επιτροπή, η εν λόγω πρωτοβουλία αποσκοπεί στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, καθώς σχεδόν 20.000 ζωές χάνονται ετησίως στους δρόμους της ΕΕ.

Ειδικότερα, ανακοινώθηκε σήμερα Τρίτη η νέα, εκσυγχρονισμένη οδηγία για τις άδειες οδήγησης από την ΕΕ, με τους νέους κανόνες αποσκοπούν στη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων στους δρόμους της ΕΕ και στη μείωση του αδικαιολόγητου φόρτου για τους πολίτες και τις αρχές που σχετίζεται με τις διοικητικές διαδικασίες.

Ψηφιακή άδεια οδήγησης

Στα νέα στοιχεία που εισάγονται είναι η οδηγία ψηφιακών αδειών οδήγησης της ΕΕ, οι οποίες θα είναι προσβάσιμες από κινητά τηλέφωνα ή άλλες ψηφιακές συσκευές και θα χρησιμοποιούνται σε ολόκληρη την ΕΕ.

Για να υλοποιηθεί αυτό, η Επιτροπή προσανατολίζεται στη θέσπιση ενός νομικού πλαισίου από όλα τα κράτη προκειμένου να υπάρξει αμοιβαία αναγνωρισμένη άδεια οδήγησης, κάτι όμως που θα καθυστερήσει καθώς θα υλοποιηθεί έως το 2030.

Νέοι οδηγοί και δοκιμαστική περίοδος

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η θέσπιση ενός συστήματος οδήγησης με συνοδεία σε επίπεδο ΕΕ για τους 17χρονους οδηγούς, «ένα μέτρο που αποδεδειγμένα βελτιώνει σημαντικά την οδική ασφάλεια. Το σύστημα αυτό μπορεί επίσης να επεκταθεί στους 18χρονους οδηγούς φορτηγών υπό ορισμένες προϋποθέσεις», επισημαίνει η Επιτροπή.

Η νέα οδηγία περιλαμβάνει επίσης «μια δοκιμαστική περίοδο σε ολόκληρη την ΕΕ για τους αρχάριους οδηγούς, ένα μέτρο που αποσκοπεί στη μείωση του κινδύνου ατυχημάτων μεταξύ των νέων οδηγών. Δεδομένου ότι 2 στις 5 θανατηφόρες συγκρούσεις αφορούν οδηγούς κάτω των 30 ετών, το μέτρο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Επιπλέον, η οδηγία θα εισαγάγει νέες απαιτήσεις σχετικά με τη σωματική και πνευματική ικανότητα οδήγησης».

Ο Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία τονίζοντας πως «αυτοί οι επικαιροποιημένοι κανόνες για τις άδειες οδήγησης σηματοδοτούν ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος αδειών οδήγησης και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε ολόκληρη την ΕΕ. Από την εισαγωγή ψηφιακών αδειών οδήγησης έως τα μέτρα που υποστηρίζουν τους νέους οδηγούς, η συμφωνία αυτή ανοίγει τον δρόμο για ένα πιο προσιτό, αποτελεσματικό και ασφαλέστερο σύστημα κινητικότητας. Το πιο σημαντικό είναι ότι θα μας βοηθήσει να μειώσουμε τους θανάτους στους δρόμους της ΕΕ».

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο θα εγκρίνουν τώρα επίσημα τη νέα οδηγία, η οποία θα τεθεί σε ισχύ 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή της στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερα χρόνια για να μεταφέρουν την οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο.

DIMAND
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΟΛΠ
0.00%
0.00
CENER
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΤ
0.00%
0.00
ΕΕΕ
0.00%
0.00
ΟΛΥΜΠ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
0.00%
0.00
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.00%
0.00
ΑΡΑΙΓ
0.00%
0.00
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
0.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
0.00
ΠΕΙΡ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΦΡΛΚ
0.00%
0.00
AKTR
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.00%
0.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΙΝΤΚΑ
0.00%
0.00
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
0.00
ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΚΟΥΑΛ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.00%
0.00
ΝΑΥΠ
0.00%
0.00
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΠΕΤΡΟ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
ΜΠΡΙΚ
0.00%
0.00
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΔΟΜΙΚ
0.00%
0.00
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.00
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
0.00
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.00
ΟΤΕ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
0.00
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
AEM
0.00%
0.00
ΑΣΚΟ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.00%
0.00
ΕΣΥΜΒ
0.00%
0.00
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
0.00
ΑΝΔΡΟ
0.00%
0.00
ΔΑΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
EVR
0.00%
0.00
ΚΡΙ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.00%
0.00
ΙΛΥΔΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
0.00%
0.00
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
TITC
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.00%
0.00
ΣΙΔΜΑ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
0.00%
0.00
ΒΙΟΣΚ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ACAG
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
0.00%
0.00
ΟΠΑΠ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.00%
0.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
0.00%
0.00
ΕΥΡΩΒ
0.00%
0.00
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
0.00
NOVAL
0.00%
0.00
ΑΤΤ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.00%
0.00
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
OPTIMA
0.00%
0.00
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.00%
0.00
ΣΠΕΙΣ
0.00%
0.00
ΕΛΛ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.00
ΜΙΓ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
0.00%
0.00
ΞΥΛΚ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.00%
0.00
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00